Report #1 – Startup School Day London. Oplatilo sa prísť?

  • 26 júla sa konal prvý ročník Startup School Day organizovaný YCombinator v Európe. Ako takáto akcia prebieha a oplatilo sa na ňu ísť? Startitup vám prináša live sprostredkovanie tohto mega eventu očami Petra Tótha, ktorý mal možnosť sa tejto udalosti žúčasniť. Peter nám predstaví startupy, ktoré ho najviac oslovili. Prvú časť vám prinášame už dnes.
image_1407172069.png
  • 26 júla sa konal prvý ročník Startup School Day organizovaný YCombinator v Európe. Ako takáto akcia prebieha a oplatilo sa na ňu ísť? Startitup vám prináša live sprostredkovanie tohto mega eventu očami Petra Tótha, ktorý mal možnosť sa tejto udalosti žúčasniť. Peter nám predstaví startupy, ktoré ho najviac oslovili. Prvú časť vám prinášame už dnes.

Na akciu sa bolo potrebné prihlásiť vypísaním prihlášky, kde ste napísali niečo o sebe. Ak vás prijali, tak samotná akcia bola celá zadarmo.  Ak vás nevybrali hneď, alebo ak ste nestihli podať prihlášku bolo možné sa prihlásiť dodatočne, keďže nie každý z vybratých uchádzačov nakoniec mohol príjsť. Jednou z hlavných motivácii pre rozšírenie do Európy bolo podľa slov Sama Altmana reklama pre YCombinator.

 Po krátkom privítaní sa na pódiu vystriedalo niekoľko rečníkov.

 

Stripe

 Ako prvý sa predstavil spoluzakladateľ Stripu Patrick Collison. Sústredil sa na potrebu dobrého vzťahu zakladateľov. V jeho prípade je spoluzakladateľ jeho brat, ktorého samozrejme veľmi dobré pozná a vedel, čo od neho môže očakávať. Vedel, že sa na neho môže spoľahnúť v ťažkých chvíľach.

 Hovoril o tom, ako si všimli dieru v zaostalom a ťažkopádnom bankovom segmente a aké bolo ťažké pracovať v oblastí s reguláciami. Samozrejme spomenul ťažké začiatky vrátane spania na záhrade, keďže v ich dome bolo príliš teplo. Museli bojovať aj so zatopením domu, počas, ktorého museli realizovať dôležité rozhovory s bankami po ležiačky na poschodí, ktoré nemalo žiaden nábytok.

 Podstatnou pre Stripe bola vízia, ktorá ich hnala dopredu. Inšpiráciou bolo pre nich zavedenie štandardizovaných kontainerov na prepravu nákladu v 50-tych rokoch, čo výrazne znížilo cenu za prepravu. Rovnako sa aj oni snažia podobne zjednodušiť platby pre predajcov na Internete.

 Nezabudol poradiť aj ľudom, ktorí majú problém vybrať meno pre svoju firmu. Na začiatku si nevedeli vybrať jedno z dvoch mien pre firmu a tak si určili dátum, do ktorého ak sa nerozhodnú, tak ostanú pri názve Stripe.

 Súčasťou ich úspechu bola skvelá užívateľská podpora, kedže sa sústredili na to, aby urobili radšej menšiu skupinu zákazníkov naozaj šťastných, ako väčšiu skupinu len priemerne spokojných. To v praxi znamenalo opravovanie chýb a komunikácia so zákazníkmi či už počas noci, alebo počas premietania v kine.

 

Homejoy

 Príbeh Homejoy prišla podobne ako v prípade Stripe predstaviť jeden z dvojice súrodencov, tentoraz to bola Adora Cheung. Adora povzbudila ľudí, ktorí nevedia nájsť nápad. Homejoyu trvalo viac ako 3 roky, kým prišli na ten svoj. Podľa jej slov oni sami nemali žiaden konkrétny problém, ktorí by potrebovali vyriešiť a preto dlho neúspešne hľadali problém niekoho iného.

 To sa im dlho nedarilo, až nakoniec prišli na nápad skôr náhodou. Vzhľadom na svoju zaneprázdnenosť sa rozhodli, že namiesto toho, aby si pratali sami, sa im viac oplatí zaplatiť  upratovačku. Prišli na to, že nájsť upratovačku je ťažké a drahé. Uvedomili si, že v tejto oblasti bude priestor.

 Vzhľadom na to, že na začiatku nemali dostatok zákazníkov, nemali ani záujem pre ich službu ni upratovačky a museli teda začať s upratovaním sami. Zistili veľmi rýchlo, že upratovanie je ťažké, dokonca jeden z prvých domov upratovali niekoľko dní.

 Rýchlo im dochádzali peniaze a Adora sa obrátila na svojho predchádzajúceho zamestnávateľa Maxa Levchina, ktorý bol jej šéfom v minulosti vo firme Slide a na Paula Grahama. Oni dvaja boli jej poslednou nádejou na záchranu firmy. Na jej veľké počudovanie obaja do nej investovali celkovo 50 tisíc dolár a tým zachránili firmu. Momentálne je Homejoy na 30-tich trhoch s vyše 150 zamestnancami.

 Za svojich úspechom vidí jednak trocha šťastia, ale aj odolnosť voči ťažkým situáciám a trpezlivosť. Keď sa dostali do ťažkej situácie povedali si: toto je nanič, už túto chybu opäť neurobím a ako to vyriešim?

 

 SongKick

 Ian Hogarth sa pozrel spätne na svojich 7 rokov skúsenosti s budovaním SongKicku. Videl, ako na prvý pohľad veľa lepších a väčší startupov padlo, alebo museli byť predaných zatiaľ čo SongKick vydržal. Pripomenul, že nielen rozbehnúť, ale aj udržať spoločnosť je veľmi náročné. Človek si naozaj musí byť istý, že má dostatočne dobrú motiváciu pre založenie firmy, lebo môže stráviť niekoľko rokov plných stresu a neúspechov.

 Hovoril o svojich skúsenostiach s hudobným priemyslom. Keďže v hudobnom priemysle je niekoľko veľkých hráčov, ktorí dominujú trh, snažil sa radšej nadviazať spoluprácu namiesto snahy sa dominovať trh.

 Spomenul tri základné veci, na ktoré sa snaží sústrediť a ako ich dosiahnuť. Uspokojenie vytvorením skvelého produktu, rast – získavaním zákazníkom a ekonómia – ako získať peniaze.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK