S Codin­Ga­me je prog­ra­mo­va­nie hrou

Rudolf Nečas / 17. novembra 2015 / Tools a produktivita

A to doslo­va. Logi­ka v kaž­dom cvi­če­ní je via­za­ná na sku­toč­nú hru, tak­že za vyrie­še­nie cvi­če­nia dosta­neš vizu­ál­nu spät­nú väz­bu a odme­nu.

 

Francúzsky startup CodinGame získal investíciu 1,6 milióna dolárov od organizácie Isai pre svoj inovatívny prístup k učeniu programovania. Ako už názov napovedá, CodinGame je celé o hrách - nie o ich vývoji. „Ak spojíte hry s učením, dostanete veľmi motivujúci zážitok,“ povedal spoluzakladateľ a generálny riaditeľ Frédéric Desmoulins. „Hranie a učenie sa zároveň je kúzelný kruh."

 

 

Pre každé cvičene si môžeš vybrať spomedzi viac ako dvadsiatich programovacích jazykov medzi, ktoré patrí aj Python, Ruby, Java, Scala a ďalšie. Spoločnosť sa zameriava na ľudí, ktorí už poznajú základy programovania, ale tiež poskytne obtiažne výzvy pre skúsených vývojárov.

Medzi vývojármi je veľmi populárny najmä multiplayer. V tomto režime sa naučíš základy umelej inteligencie a „bojuješ“ s ostatnými v porovnaní koho kód je efektívnejší.

 

„Podporujeme 23 rôznych programovacích jazykov a všetky naše hry fungujú v jazyku podľa Vášho výberu,“ hovorí spoluzakladateľ a CTO Nicolas Antoniazzi. „Zameriavame sa na ľudí, ktorí už vedia trochu programovať. Ale naše posledné cvičenia sú veľmi ťažké a zamerané na hardcore kodérov. A akonáhle sa porazíte poslednú úroveň, môžete bojovať s ostatnými hráčmi na platforme, a v tomto režime nie sú žiadne obmedzenia.“

 

 

V CodinGame sa všetko deje v prehliadači. Integrované vývojárske prostredie na báze prehliadača umožňuje programovať a kompilovať v rovnakom okne, a v rohu obrazovky môžeš vidieť hru v reálnom čase. Zatiaľ sa prihlásilo 230 tisíc ľudí. V niektorých ohľadoch tento startup konkuruje CodeFights a samozrejme aj viac tradičným stránkam, ktoré učia programovať, ako je napríklad Treehouse a Code School.

 

Ale v CodinGame vsadili všetko na herný aspekt ako rozlišovací faktor oproti konkurencii. Podľa spoluzakladateľky a CMO Aude Barral, miešanie hrania a programovania funguje, pretože tieto dve úlohy sú si podobné. „Keď ľudia kódia, páči sa im, že majú vyriešiť nejaký problém,“ povedala. Inými slovami, už programovanie samo o sebe je hrou, takže spraviť vizuálnu reprezentáciu kódu, ktorá vyzerá ako hra dávalo zmysel.

 

Zdroj: techcrunch.com
Pridať komentár (0)