Odborníčka v pohovoroch: Zamestnávateľ nerieši iba diplom a prax, zaujíma ich konkrétna vec

  • Na konci pohovoru vždy príde rad na otázky z tvojej strany
  • Nebuď v strese a ukáž, čo v tebe je
  • Inšpiruj sa zoznamom najlepších otázok
HR manažérka Petra Bobeková radí, ako uspieť na pracovnom pohovore
HR manažérka Petra Bobeková radí, ako uspieť na pracovnom pohovore, Linkedin/Petra Bobeková, Unsplash/Elena Rabkina
  • Na konci pohovoru vždy príde rad na otázky z tvojej strany
  • Nebuď v strese a ukáž, čo v tebe je
  • Inšpiruj sa zoznamom najlepších otázok

Zvyčajne to býva tak, že ku koncu pohovoru sa väčšina zamestnávateľov pýta, či máš nejaké otázky o spoločnosti alebo samotnej práci. Ak povieš nie, ako to robí veľká časť uchádzačov, môžeš premrhať kopu príležitostí, ako napríklad urobiť dobrý dojem na zamestnávateľa, zistiť, či je táto práca pre teba vhodná, alebo vieš využiť tento moment na vysvetlenie, prečo si pre danú pozíciu tým najlepším kandidátom.

Keď využiješ túto príležitosť, ukážeš zamestnávateľovi, že si potrpíš na detaily, chceš presne vedieť, do čoho ideš, zaujíma ťa organizácia alebo firma, do ktorej sa hlásiš, si sebavedomý a nebojíš sa presadiť v správnej chvíli. Daj si ale pozor na to, aby si mal otázky vopred pripravené a nič ťa nemohlo vyviesť z miery.

Aby sme zistili, čo na pohovore zaručene funguje, opýtali sme sa odborníčky na túto oblasť – Petry Bobekovej, ktorá pracuje ako HR manažérka. Tá nám prezradila, ako to „v zákulisí“ pracovného pohovoru vyzerá, a poskytla aj niekoľko rád a návrhov, ktorých by si sa mal držať pri kladení otázok, aby si získal prácu podľa svojich predstáv.

Pohovor by jednoznačne nemal byť monológom

Pohovor by mal byť rovnocenným rozhovorom. Viac otázok má väčšinou zamestnávateľ, ktorý potrebuje zvážiť a vyhodnotiť kandidáta. Napríklad, aké má schopnosti a skúsenosti a ako komunikuje. Posudzuje sa aj, či kandidát zapadne do tímu,“ vysvetľuje HR manažérka.

„Zo skúsenosti viem povedať, že ak má manažér dvoch výborných kandidátov, vyberie si toho, s ktorým má lepšie prepojenie a ktorý by bol lepší ‚fit‘ do tímu a firemnej kultúry spoločnosti.“

„Ku klasickej téme ‚skills vs. attitude‘ by som povedala, že väčšina zamestnávateľov si vyberie skôr ľudí so správnym pozitívnym prístupom, keďže skúsenosti a vedomosti sa dajú dodatočne nadobudnúť alebo naučiť,“ dodáva. 

Súčasťou pracovného pohovoru je zväčša buď manažér, alebo vedúci oddelenia, ktorý kladie aj odborné otázky k inzerovanej pozícii.

Je potrebné zvážiť, aký časový úsek máme na pohovor a, samozrejme, dať priestor na otázky aj kandidátovi. Je na zodpovednosti zástupcu HR oddelenia, ktorý aj moderuje celý pohovor, aby bola diskusia vyvážená z oboch strán,“ upresňuje Petra Bobeková.

Kto sa pýta, veľa sa dozvie

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: The Muse

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá