Slováci chcú z našej krajiny urobiť zelený raj, ich riešenia pomáhajú nielen v Tatrách

  • Hoci ekologická situácia na Slovensku nie je v najlepšom stave, na jej vylepšení sa už pracuje
  • Napomáha tomu aj spoločnosť KOOR, ktorá má za sebou množstvo úspešných projektov zabezpečujúcich zníženú produkciu oxidu uhličitého
  • Oslovili sme prevádzkového riaditeľa spoločnosti, ktorý nám prezradil plány do budúcnosti, no aj to, ktorý projekt je najzaujímavejší
pjimage – 2022-03-09T123229.730
KOOR
  • Hoci ekologická situácia na Slovensku nie je v najlepšom stave, na jej vylepšení sa už pracuje
  • Napomáha tomu aj spoločnosť KOOR, ktorá má za sebou množstvo úspešných projektov zabezpečujúcich zníženú produkciu oxidu uhličitého
  • Oslovili sme prevádzkového riaditeľa spoločnosti, ktorý nám prezradil plány do budúcnosti, no aj to, ktorý projekt je najzaujímavejší

Na Slovensku funguje len málo spoločností, ktoré sa snažia našu krajinu urobiť zelenou a popri tom pomôcť znevýhodneným komunitám. Príkladom však je spoločnosť KOOR, ktorá je v súčasnosti najväčšou rýdzou domácou spoločnosťou poskytujúcou energetické služby.

Na Slovensku pôsobí od roku 2010 a jej poslanie je jednoduché. Zaoberá sa totiž realizáciou projektov, vďaka ktorým dokáže znížiť energetickú náročnosť budov a zároveň zvýšiť efektívnosť teplárenských zariadení.

Po dvoch rokoch fungovania KOOR sa zrodila aj dcérska spoločnosť KOOR Východ, s. r. o., ktorá sídli v Košiciach. Jej poslaním bolo prevziať všetku činnosť na východnom Slovensku a zabezpečiť prevádzku technológií na výrobu a distribúciu tepla a elektriny. 

Situácia na Slovensku sa postupne zlepšuje

Nie je to tak dávno, čo bol pojem zelené Slovensko pre obyvateľov krajiny španielskou dedinou. V poslednej dobe však táto téma dostáva do popredia, čomu pomáhajú predovšetkým slovenskí influenceri zaujímajúci sa nie len o budúcnosť našej krajiny, ale celej planéty.

To potvrdzuje aj riaditeľ pre organizáciu a riadenie spoločnosti KOOR Michal Hesek. „Nesmierne dôležité je, že sa o ekologickej situácii, respektíve klíme, čoraz viac hovorí. A nie len hovorí, ale dopyt po zlepšení situácie presahuje do všetkých sektorov,“ konštatuje s tým, že nepomáhajú iba opatrenia vyvolané európskymi smernicami, ale aj skutočnosť, že samotní ľudia sa chcú správať „zeleno“.

Cieľom spoločnosti je znižovať energetickú náročnosť budov. Vzhľadom na súčasnú situáciu, v ktorej dominuje slovné spojenie energetická kríza, je dopyt po službách naozaj vysoký. 

„Ako krajina máme záväzok voči Európskej únii znížiť produkciu oxidu uhličitého a dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Popri tom sa však začína rozprávať o environmentálnej kríze,“ uvádza ďalšie dôvody zvýšeného záujmu Hesek.

„Dnes dokážeme vďaka našim opatreniam napríklad v prípade bežnej obecnej školy ušetriť až 25 % energií. Z toho nám objekt spláca investíciu, ktorú sme doň vložili v úvode realizácie projektu,“ vysvetľuje. Ďalšou výhodou tejto investície je fakt, že po rekonštrukcii kotolne škola vyprodukuje ročne o 20 % menej CO2. 

Obdivuhodný úspech

Problémom, ktorý v súčasnosti trápi nejedného Slováka, je zvyšovanie cien energií. Práve ich šetrenie je jedinou cestou vedúcou k prežitiu tejto energetickej krízy. 

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá