Slováci vyrábajú jedlý hmyz. Tvrdia, že je potravinou budúcnosti

  • Štyria Slováci majú cieľ vybudovať silnú značku udržateľných potravín
  • Hmyz je podľa nich skutočnou potravinou budúcnosti
futu hmyz
archív FUTU
  • Štyria Slováci majú cieľ vybudovať silnú značku udržateľných potravín
  • Hmyz je podľa nich skutočnou potravinou budúcnosti

Na trh prinášajú potraviny a iné produkty s cieľom prispieť k lepšej, zelenšej a zdravšej budúcnosti. Produkty od Futu sú nutrične hodnotné, vyrobené s ohľadom na planétu, pričom prevádzka víta vegánov, vegetariánov, flexitariánov a všetkých zodpovedných všežravcov so zmyslom pre udržateľnosť. 

Pri zrode boli štyria zakladatelia. Maroš Krivosudský, Igor Lúčanský, Martin Kušpál a Filip Gergely. Súčasťou projektu nie je iba výroba vegánskych potravín, ale aj výživného jedlého hmyzu, ktorý je podľa Futu skutočnou potravinou budúcnosti.

O doterajších úspechoch značky, jej súčasnom fungovaní a o víziách do budúcnosti, sme sa rozprávali s jedným zo zakladateľov FUTU, Marošom Krivosudským.

Legislatíva v oblasti konzumácie hmyzu je v plienkach

Všetci štyria zakladatelia sa spoznali primárne cez podnikanie a majú 34, respektíve 35 rokov. Nedávno sa im podarilo presvedčiť ľudí zo slovenského VC fondu Vision Ventures, ktorí sa stali súčasťou Futu a rozhodli sa investične podporiť myšlienku predaja udržateľných a nutrične hodnotných alternatív. 

Všetci zakladatelia pôsobia v oblasti FMCG (rýchloobrátkového spotrebného tovaru) a potravín a ich spojenie možno označiť za synergiu. Maroš pôsobil a stále čiastočne pôsobí ako výživový poradca, pričom pomáha nastavovať individuálnym klientom stravovacie režimy a so spoločnosťou wHealth prednáša po Slovensku na firemných dňoch zdravia.

futu hmyz
zdroj: archív FUTU

Martin s Igorom sú zakladateľmi agentúry Maison D’idée, ktorá sa venuje brandingu a packaging dizajnu slovenských, českých, ale aj iných európskych značiek. Filip má vo svojom portfóliu hneď niekoľko úspešných projektov, medzi ktoré patrí aj slovenský nápoj z cukrovej trstiny HuriCane.

Na začiatku v podnikaní videli mnoho prekážok. „Základnou bola, samozrejme, legislatíva v oblasti konzumácie hmyzu, ktorá je na Slovensku, ale v podstate aj v celej EÚ ešte v plienkach, čo pre výrobcov a distribútorov znamená veľa byrokracie a nejasností,“ hovorí Maroš.

Ďalším otáznikom bolo financovanie projektu, keďže nechceli byť len e-commerce projektom, ale aj výrobcom potravín z jedlého hmyzu. Posledný otáznik súvisel s obavami, či sú Slováci na takúto novú potravinu pripravení. Väčšina ľudí s ňou totiž v živote nemala žiadne skúsenosti.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá