Slovák Peter Hajduček hľadá pre svoj Footshop 4 milióny eur. Dva milióny už má

  • Footshop sa stal obľúbenou značkou a súčasťou sneakers komunity v strednej a východnej Európe a dnes už ako kultová značka udáva trendy
  • Teraz sa rozhodol získať investíciu vo výške 4 000 000 eur, pričom k dosiahnutiu tejto sumy je už len na krok
  • Prvé dva milióny eur má už oficiálne zazmluvnené a môže s nimi do budúcna počítať
Footshop Hajduček
archív Footshop
  • Footshop sa stal obľúbenou značkou a súčasťou sneakers komunity v strednej a východnej Európe a dnes už ako kultová značka udáva trendy
  • Teraz sa rozhodol získať investíciu vo výške 4 000 000 eur, pričom k dosiahnutiu tejto sumy je už len na krok
  • Prvé dva milióny eur má už oficiálne zazmluvnené a môže s nimi do budúcna počítať

Footshopu sa počas 8 rokov podarilo doslova vyšvihnúť do pozície lídra v stredoeurópskom regióne. Minulý rok dosiahol obrat 30 000 000 eur, čo je dvojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcimi 2 rokmi. Fungujúci biznis model a schopnosť reagovať na rýchly presun zákazníkov do online prostredia mu pomohol udržať si stabilitu aj v kritickom období – a to najmä vďaka silnému online predaju. Ten tvorí až 85 % tržieb spoločnosti. 

Footshop
zdroj: archív Footshop

V ďalších rokoch plánuje dosiahnuť znásobenie tržieb a rozšíriť pôsobenie na 20 trhov. K realizácii tohto cieľa má Footshopu pomôcť rastový kapitál. Ten chce získať od investorov, ktorým sa môžeš stať aj ty. Footshop však nezháňa žiadne drobné. Minimálna čiastka, ktorú môžeš do firmy vložiť, je 20 000 eur, a to prostredníctvom známej investičnej platformy Crowdberry. Práve tu spolu 86 investorov „prisľúbilo“ Footshopu už 3 882 600 eur. Cieľom spoločnosti sú 4 000 000 eur. Už minulý týždeň obe spoločnosti podpísali zmluvu na prvé 2 000 000 eur, v tomto prípade išlo o prvú fázu investičnej kampane. Ak pôjde všetko podľa plánov, po druhej fáze sa Footshop bude môcť tešiť zo svojich štyroch miliónov eur.

 

Fíni ich vydražili až za 6 000 eur. Ľudia sa pre LIDL tenisky zbláznili, sú nedostatkový tovar

Investíciu chce Footshop využiť na akvizície, respektíve otváranie nových flagship (kamenných) predajní a digitálne inovácie. Tie majú významnú pridanú hodnotu pre zákazníkov a subkultúry, ktoré firma oslovuje. Dôkazom toho je viac než 1,5 milióna sledovateľov na sociálnych sieťach. Okrem toho firma plánuje predovšetkým pomocou technologických inovácií rozširovať pôsobenie v luxusnom a limitovanom sortimente.

zdroj: archív Footshop

„Máme jasnú víziu. Spojili sme vášeň pre tenisky s inovatívnymi technológiami. V strednej Európe sme považovaní za kľúčovú fashion-tech platformu a teší nás, že sme sa stali prirodzenou voľbou číslo 1 pre veľké lifestylové značky. Máme ambície rásť a veríme, že vďaka partnerstvu s Crowdberry prinesieme do nášho regiónu ďalšie moderné možnosti nakupovania v streetwear segmente, kde trendy zatiaľ určuje trh v USA a západnej Európe,“ vyjadril sa Peter Hajduček, zakladateľ a CEO spoločnosti Footshop.

Footshop už zďaleka nie je len predajca tenisiek

Footshop založili Peter Hajduček a Marcel Vargaeštók v roku 2011 ako úzkoprofilový e-shop zameraný na skateboardingovú obuv. Pri ďalšom rozvoji zakladatelia pozorne sledovali trendy v zahraničí a postupne rozširovali zameranie na lifestylové tenisky. Práve to značke pomohlo presadiť sa na českom a následne aj slovenskom trhu. Footshop sa tak stal synonymom kultu milovníkov trendových tenisiek.  

zdroj: archív Footshop

Online predaje Footshopu neustále rástli a zakladatelia – aj pod tlakom veľkých značiek, identifikovali potrebu priblíženia sa k zákazníkom v priestoroch, kde by bolo možné ponúkať exkluzívne modely z ich výhradne limitovaných edícií. Presne takto vznikol nevšedný retailový koncept, ktorého základom je prepojenie online s offline svetom a lokálnou komunitou. 

zdroj: archív Footshop

K prvému kamennému obchodu v Prahe čoskoro pribudli ďalšie a firma začala rásť aj mimo hranice Českej republiky. Štýlové priestory sa stali obľúbeným miestom stretnutí a propagácie kultúry pre zákazníkov v Bratislave, Budapešti a najnovšie aj v Bukurešti.

Investoval by si do Footshopu ty?

Footshop sa stal stredobodom streetwearovej kultúry, pružne reaguje na požiadavky mladej generácie, vytvára silnú komunitu a organizuje eventy.

zdroj: archív Footshop

Pandémia COVID-19 pre Footshop paradoxne pôsobí ako akýsi katalyzátor digitalizácie maloobchodu. Aj napriek tomu, že bol Footshop nútený zatvoriť svoje kamenné predajne v dôsledku šírenia pandémie COVID-19, celkové tržby v marci 2020 narástli o 23 % oproti predošlému mesiacu, nakoľko bol zaznamenaný 32 % nárast online predajov. 

„Podnikanie je veľmi ťažká práca, ktorá vyžaduje mnoho „obetí”. Na druhej strane, je to úžasný pocit kreativity a realizácie. Podnikanie je mojím umeleckým plátnom, na ktoré si denne maľujem. Je pre mňa platformou sebarealizácie a to stojí za všetky obtiaže, ktoré sa po ceste objavia. Držím palce všetkým, ktorí sa snažia realizovať svoje sny,“ dodal na margo svojich podnikateľských úspechov Peter Hajduček.

Zdroj: Crowdberry

Najnovšie video