Slovenka Zuzana 10 rokov podnikala v gastre. Dnes si plní sen a vyrába unikátne šperky, zákazníčky má aj v Austrálii

  • Zuzana Barčáková spoločne s manželom podnikala v gastre vyše 10 rokov
  • Gastro sa však rozhodli zavesiť na klinec a na šperkársky trh priniesli niečo originálne
  • Šperky pod značkou Bazu sú ručne vyrobené technikou soutache
Zuzana Barčáková
archív Zuzana Barčáková
  • Zuzana Barčáková spoločne s manželom podnikala v gastre vyše 10 rokov
  • Gastro sa však rozhodli zavesiť na klinec a na šperkársky trh priniesli niečo originálne
  • Šperky pod značkou Bazu sú ručne vyrobené technikou soutache

Zuzana Barčáková je šperkárka, ktorá stojí za slovenskou značkou Bazu. Vytvára oslňujúce šperky s fantastickými farebnými kombináciami, ktoré si získavajú pozornosť svojou kvalitou, vzormi a farebnosťou. Každý kúsok v sebe nesie tajomstvo poctivej ručnej práce.

„Tieto šperky pomôžu každej žene rozvinúť svoju krásu do rafinovanej podoby, na ktorú sa nezabúda. Aj preto ku každému originálu pristupujem s rešpektom voči jeho budúcej majiteľke,“ ozrejmuje Zuzana.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Od gastra k šperkárstvu

Zuzana vyše dekádu podnikala v gastronomickej oblasti, spoločne s manželom. Gastro nakoniec zavesila na klinec a začala vyrábať šperky. Vždy mala k tvoreniu blízko, no táto jej stránka sa v dospelosti začala ozývať čoraz viac.

Neustále premýšľala, ako túto časť svojej osobnosti rozvinúť a akou cestou sa ubrať. Vďaka vášni pre šperky táto myšlienka postupne nabrala konkrétnu podobu.

„Ešte popri vlastnom biznise som sa preto rozhodla konečne načrieť do umeleckej oblasti, o ktorej som vždy snívala. Od roku 2011 som sa začala sústreďovať na výrobou šperkov pod značkou Bazu. Dala mi možnosť sebavyjadrenia a umožnila venovať sa oblasti, ktorú som dlho nosila iba v predstavách,“ približuje úspešná šperkárka.

Raketový nástup na scénu to ani zďaleka nebol. Zuzana musela zapracovať na marketingu a okrem toho trvalo nejaký čas, kým sa o nej ľudia dozvedeli. U zákazníkov si musela získať nie len dôveru, ale presvedčiť ich aj o kvalite. Dnes má značka Bazu za sebou mnoho spoluprác i spokojných zákazníkov, ale stále sa usiluje posúvať vpred a prinášať niečo nové.

Náplň práce dizajnéra šperkov je veľmi široká. Okrem samotného navrhovania a výroby obnáša i hľadanie spoľahlivých dodávateľov, fotografovanie, marketing, vybavovanie objednávok, rôzne spolupráce a veľa ďalších činností.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Sme ľudia, ktorí berú všetko nové ako výzvu, nie ako problém

Na začiatku sa musela naučiť veľa nových vecí, naštudovať si stratégie predaja a podobne. „Sme však ľudia, ktorí berú všetko nové ako výzvu, nie ako problém. Postupne som sa naučila fotografovať a pracovať v grafických programoch. Tieto úlohy však čoraz viac prenechávam na svojho manžela a mne tak ostáva viac času na samotnú tvorbu,“ objasňuje Zuzana, ktorej najväčšou oporou pri šperkárskom biznise je manžel.

Vstupný kapitál do podnikania so šperkami v Zuzaninom prípade zahŕňal viac-menej len nákup materiálu a komponentov na výrobu. Najväčšou investíciou bol podľa jej slov čas strávený získavaním nových znalosti, skúseností a know-how v tejto pre pár novej oblasti.

„Postupom času narástla potreba značnej finančnej investície spojenej s nákupom fototechniky, hardvéru a softvéru. Momentálne investujeme financie i čas do vysnívaného ateliéru,“ hovorí Zuzana.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Šperky spod Tatier vyrobené jedinečnou technikou soutache

Šperky z dielne Bazu vznikajú pod Tatrami v útulnom ateliéri. Všetky sú navrhnuté i vyrobené samotnou majiteľkou a za každým jedným kúskom je čas strávený poctivou ručnou prácou.

V začiatkoch tvorby Zuzana hľadala niečo nepoznané a chcela sa odlíšiť. Napokon sa dostala k technike soutache. Táto jej dáva možnosť využiť kreativitu a zamerať sa na kombinovanie farieb, techník a samotných materiálov.

„Výroba šperkov touto technikou je mimoriadne náročná tak na zručnosť a trpezlivosť, ako i na čas. Aby stál výsledok za to, je treba dbať na presnosť a všetky detaily vyhotoviť veľmi precízne,“ tvrdí Zuzana, ktorej šperky sú vyrobené zo šujtášu v kombinácii s rôznymi druhmi kabašónov, minerálov, krištáľov, korálok a iných materiálov.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Dodávatelia z Talianska či Francúzska

Tradičný  materiál bol podľa Zuzany v minulosti používaný na krášlenie odevov, dnes ho netradične pretvárame na šperky. V spojení s krištáľmi Swarovski, dokonale pravidelnými japonskými korálkami či krištáľmi a korálkami z Čiech tak vznikajú unikátne luxusné šperky. Značka Bazu má dodávateľov z rôznych krajín, tých stálych a overených z Talianska, Francúzska a Českej republiky.

Pri výrobe šperku však záleží na tom, či ide o prototyp, alebo ďalší kúsok série. A tiež na tom, či je šperk výhradne v Zuzaninej réžii, alebo ho tvorí na želanie pre konkrétnu zákazníčku. V tom prípade zaberá veľa času komunikácia, spoločné vyberanie farieb a schvaľovanie.

„Konkrétne tento zlatý náhrdelník vznikal postupne asi 2 týždne. Jeho ďalšie kópie viem vyrobiť cca za 2-3 dni,“ objasnila majiteľka šperkárskej značky Bazu.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Pre romantické duše i baby, ktoré milujú jednoduchosť 

Inšpiráciu pre svoju tvorbu nachádza Zuzana kdekoľvek a kedykoľvek. Momentálne jej ju ponúkajú silné ženy, ktorým je venovaný celý seriál kolekcií na tento rok. Ako už spomínala, na výrobu používa len kvalitné materiály. Šperkárka uvádza, že by nemala svedomie predávať niečo, čo by ľuďom nevydržalo dlho.

Usiluje sa predovšetkým načúvať svojim zákazníčkam a prinášať modely, ktoré sú ľahko kombinovateľné a môžu ich využiť nielen na špeciálne udalosti, ale aj do mesta či do práce.

„Možno sa to na prvý pohľad nezdá, lebo moje šperky sú výrazné, ale práve to im dáva pridanú hodnotu statement kúskov. Čoraz populárnejšie sú ľanové šaty, džínsy, košele, spoločenské šaty. Jedny náušnice môžete nosiť k všetkým týmto druhom oblečenia. Sama ich rada nosím k rifliam a jednoduchým tričkám alebo košeliam. Sú tiež veľmi ľahučké. Pravidelne nám chodia správy od nových zákazníčok, že si idú objednať ďalšie náušnice, lebo sa báli ich váhy a sú prekvapené, ako dobre sa nosia.

Dámy so slabosťou pre romantické kúsky, ženy, čo milujú extravaganciu i baby, ktoré milujú jednoduchosť v oblečení ale cítia, že by to chcelo niečo viac. Toto všetko sú naše klientky. Treba len prekonať predsudky a uvoľniť sa. Veď šperky oddávna robili ženám radosť, podčiarkovali ich krásu a neodmysliteľne k ním patria, objasňuje majiteľka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Krása sa nenosí, krása sa musí stať našou súčasťou

Filozofiou firmy Bazu je prinášať do detailov prepracované šperky vyrobené z najkvalitnejších materiálov. Okrem hotových modelov majú zákazníčky aj možnosť dať si šperk vyrobiť na mieru. Ku klientkam pristupujú individuálne a s rešpektom k ich osobnostiam a predstavám. Ako Zuzana hovorieva: „Krása sa nenosí, krása sa musí stať našou súčasťou. Moje šperky by ju mali už len podčiarknuť.

Značka Bazu má na konte už 13 ucelených kolekcií. Najvýraznejšie z nich nájdeme na jej webe a okrem šperkov všetkých farieb sa v Bazu venujú aj výrobe svadobných šperkov a doplnkov.

Pred nedávnom bola pod „hlavičkou“ Bazu zverejnená aj kolekcia s názvom Frida. „Menej je viac“ je všeobecne zaužívané a my sme sa to Fridou pokúsili vyvrátiť. Je metaforou autentického chápania krásy a obrovskej vnútornej sily pre ženy s túžbou nebyť iba spoločenskou dekoráciou. Je to o odvahe, túžbe a originalite každej jednej ženy, približuje Zuzana.  

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Autentická krása neviazaná pravidlami, módou či trendami

Nielen Frida, ale aj ďalšie časti seriálu sú poctou autentickej kráse nezviazanej pravidlami, módou, trendami a zaužívanými farebnými kódmi. Pred pár dňami v Bazu predstavili druhú z pripravovaných kolekcii Marlene. Oproti hravej a (nad)prirodzene snovej Fride v nej Zuzana vzdáva hold žene perfekcionistke, ktorá vie, čo chce a sebavedomo pracuje na svojom imidži.

Za kvalitu sa platí. To môžeme vidieť aj pri šperkoch z dielne Bazu. Ceny sa pohybujú v naozaj širokom rozpätí. Najmenšie náušnice stoja 19 eur, veľký statement náhrdelník 420 €.

Najdrahší šperk, ktorý Zuzana doposiaľ predala, bol náhrdelník za 800 eur. Predal sa do Dubaja. Obsahoval 16 krištáľov Swarovski v rôznych veľkostiach, tvaroch a farbách, veľký sklenený gravírovaný kabošón a množstvo rozmanitých korálok.

„Cena našich výrobkov odzrkadľuje všetky už vyššie spomenuté faktory. Od samotného tvorivého procesu, výroby, autorského rukopisu, cez nákup kvalitných materiálov, na ktorých nechceme šetriť, až po postprodukciu, fotenie, úpravu fotiek a marketing. Chápem, že nie každý si môže naše šperky dovoliť a o to viac som vďačná za každú jednu objednávku,“ tvrdí majiteľka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Zo dňa na deň prestal byť o svadobné šperky záujem

Zuzana má vybudovanú skvelú komunitu zákazníkov i sledovateľov na sociálnych sieťach, ktorí podľa jej slov vedia oceniť to množstvo práce, ktoré sa za značkou skrýva a tiež to, že práve ich šperk je originál vyrobený len pre nich. Každý, kto niekedy v živote skúsil vyrobiť niečo vlastnoručne, vie, koľko času, trpezlivosti a zručnosti je na to potrebných,“ dodáva.

Aktuálna situácia lomcuje nejedným podnikateľom. Značku Bazu však až tak veľmi neovplyvnila. Šperky predávame online, takže sa nás primárne nedotklo zatvorenie prevádzok. V čom sme však pocítili značný rozdiel, bola zmena predávaného sortimentu. Na Valentína sme vypustili novú svadobnú kolekciu, ktorá mala veľký úspech a dobré ohlasy. V podstate zo dňa na deň však prestal byť o svadobné šperky záujem. Až takmer po roku sa tento segment opäť konečne rozbieha.

Čo ovplyvnila, je skôr náš súkromný život, tak ako každého. I keď som introvert, chýbajú mi stretnutia s rodinou a priateľmi. Ale zase, aj na tomto sa snažím hľadať pozitíva a priestor, ktorý vznikol izoláciou, venujem novým nápadom. Ktovie, či by vznikla Frida, nebyť pandémie?,“ vyjadrila sa Zuzana.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Bazu je známa v Austrálii, Južnej Amerike i v Rusku

Zuzane šperky si však môžeme objednať v ich Sashe obchode. Svadobné šperky a doplnky zas nájdeme na webe Svadobnesperky a šperkárka ich tiež predáva na rôznych zahraničných portáloch. Moje šperky už našli svoje majiteľky po celom svete. Nosia ich ženy v Austrálii, Južnej Amerike, USA, Kanade, Rusku a, samozrejme, i v celej Európe,“ hovorí o svojich zahraničných objednávkach Zuzana.

Zuzana má do budúcna so značkou Bazu veľké plány. Má naplánované a rozpracované kolekcie na celý rok 2021. „Určite máme predstavy, akým smerom by sa mala značka uberať, ale nerada o nich vopred hovorím. Na druhej strane sa nechceme obmedzovať presnými plánmi. Osud totiž často naše sny dokáže rozvinúť do podôb, ktoré by nám nikdy ani nenapadli. V každom prípade je našou víziou vytvoriť rodinný podnik a zároveň pevný vzťah s našimi deťmi, aby mali v dospelosti na čom stavať, v ideálnom prípade i nadviazať,“ približuje majiteľka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Zuzana Barčáková -Bazu (@zuzana.barcakova)

Čo by ambiciózna podnikateľka odporučila mladým ľuďom, ktorí sa chcú pustiť do podnikania? „Ísť za svojimi snami, ale zároveň sa držať na pevných nohách. Nájsť a rozvíjať to, v čom sú  dobrí a jedineční. Nemať priveľké očakávania, obrniť sa trpezlivosťou. Dôležité je nevzdávať sa a považovať každé sklamanie za skúsenosť, ktorá ich posunie ďalej,“ vyjadrila sa pre Startitup Zuzana.

Najnovšie videá

Trendové videá