Slovenská La Donuteria expanduje do sveta: Na donuty čakajú Dáni aj v 40- minútových radoch

  • La Donuteria sa z malej prevádzky v Bratislave vyvinula do veľkej franšízovej siete
  • Momentálne má prevádzky v slovenských mestách, ale dobýva aj zahraničie
  • Majitelia rokujú o prevádzkach aj v USA či Kanade
Archív La Donuteria
Archív La Donuteria
  • La Donuteria sa z malej prevádzky v Bratislave vyvinula do veľkej franšízovej siete
  • Momentálne má prevádzky v slovenských mestách, ale dobýva aj zahraničie
  • Majitelia rokujú o prevádzkach aj v USA či Kanade

Pred pár rokmi to bola iba málá, butiková prevádzka v Bratislave. Dnes je však koncept La Donuteria známy po celom svete. Majitelia zvolili formu franšízy, ktorú používajú aj známe reťazce ako McDonald’s alebo Starbucks. Vďaka tomu expanduje La Donuteria do krajín ako Nemecko, Rakúsko, Dánsko, Cyprus či Egypt, píše slovenský Forbes.

Záujem o franšízy je veľký a momentálne sú podľa majiteľa Petra Straňáka všetky slovenské vypredané. Firma sa tak sústredí na zahraničie. V Dánsku našli franšízanta, ktorý novú značku výborne odkominukoval a dnes sa teší z dobrých výsledkov. „Momentálne tam máme najsilnejšie predaje, a pred pobočkou sa tvoria 40-minutové rady,“ hovorí Straňák pre Forbes.

zdroj: archív La Donuteria

Pri expanzii sa im osvedčil model, pri ktorom obchody prevádzkujú Slováci žijúci v zahraničí. Počiatočná investícia do franšízy La Donuteria sa podnikateľovi vráti už o pol roka od otvorenia. 

Momentálne rokujú s partnermi v USA a Kanade. Práve odtiaľ pochádza inšpirácia vytvorenia La Donuterie ako konceptu a netreba dodávať, že v týchto krajinách sú šišky a donuty nesmierne populárne. Od väčšiny reťazcov sa však La Donuteria odlišuje tým, že nepoužíva žiadne hotové zmesi, prípravky ani „zlepšováky“. Donuty sú smažené vždy z poctivých surovín a každý deň čerstvé.

Chceš mať vlastnú prevádzku La Donuteria? Obľúbená značka spúšťa možnosť franšízy

Svoj príbeh začala La Donuteria písať v malej prevádzke na Šafárikovom námestí v Bratislave, no dnes ju nájdeš už na niekoľkých miestach nielen v Bratislave, ale na celom Slovensku.

Za značkou La Donuteria stojí Peter, ktorý prácu vo veľkých firmách vymenil za kysnuté cesto po tom, ako precestoval Francúzsko, Londýn či New York a načerpal množstvo inšpirácie. Pred otvorením prvej predajne ho neodradila ani slovenská byrokracia, a aj preto dnes vlastní cukrárenský lovebrand. Nie je ničím ojedinelým, že vďaka kvalitne upečeným donutom, prevádzky tejto značky mávajú vypredané ešte pred záverečnou. Náš rozhovor s Petrom si môžeš prečítať tu:

La Donuteria: Bratislavský raj pravých amerických donutov

Zdroj: Forbes

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK