Slovenská polícia chce ísť príkladom, svoj vozový park rozšírila o zaujímavé elektromobily
- Ministerstvo vnútra sa rozhodlo prispieť k znižovaniu emisií sklenníkových plynov v našej krajine
- Testujú novú flotilu elektromobilov a plugin hybridov
- Ministerstvo vnútra sa rozhodlo prispieť k znižovaniu emisií sklenníkových plynov v našej krajine
- Testujú novú flotilu elektromobilov a plugin hybridov
Doprava produkuje takmer 30 % všetkých emisií oxidu uhličitého v EÚ a cestná doprava sa na nich podieľa zo 72 %. Európska únia stanovila cieľ obmedziť emisie CO2 z dopravy do roku 2050 o 60 % v porovnaní s úrovňou emisií v roku 1990.
Nie je prekvapivé, že medzi najväčších eminentov CO2 v súčasnosti patria práve osobné autá. Postupná elektrifikácia je však nezastaviteľná, rastie výroba ako aj predaj elektromobilov, ktoré môžu výrazne prispieť k zníženiu emisií. Ministerstvo vnútra SR sa rozhodlo si urobiť u Slovákov „zelené očko“.
Najnovšie deklarovalo, že chce ísť príkladom a aktívne prispieť k udržateľnosti životného prostredia. Postupnými krokmi chce rezort zaradiť do plánu Verejného obstarávania na rok 2021 nákup ekologických vozidiel.
S ohľadom na fakt, že sa doteraz na MV SR autá s hybridným motorom alebo elektrickým nevyužívali a ani nenakupovali, ministerstvo sa rozhodlo ich najskôr otestovať formou zmluvy o výpožičke so spoločnosťami Škoda Auto, Toyota Central Europe-Slovakia, KIA Bratislava a P Automobil import, na obdobie 12-tich mesiacov.
Zapožičané automobily budú využívané v priamom policajnom výkone a aj úradníkmi. Po ukončení testovania bude vyhodnotené, aké typy automobilov (elektromobil, full hybrid, plugin hybrid) sú najvhodnejšie na nasadenie do výkonu. Vo vozovom parku rezortu tak nájdeš kúsky ako Toyota CAMRY, model COROLLA TS a či RAV4, ktoré nesú farby policajného zboru.
Spoločnosť Škoda Auto Slovensko rezortu bezplatne zapožičia 2 vozidlá: Škoda Superb – plugin hybrid, ktorá bude využívaná na kancelárii ministra vnútra ako aj Škoda citigo. V najbližších mesiacoch by mali pribudnúť aj 4 kusy hybridných vozidiel Škoda Octavia.
V budúcom roku rezort obdrží dokonca aj novinku, plne elektrický model ENYAQ. Testovania sa zúčastní aj elektrická KIA Soul a KIA Niro či Peugeot 208.
Len elektromobily Slovensko nespasia
Greenpeace Slovensko nemá pocit, že vláda robí dosť na to, aby ochránila ľudí pred dôsledkami klimatickej krízy. Myslí si to Pavol Fábry, koordinátor klimatickej kampane Greenpeace. Aktivisti dokonca pred Úradom vlády vystavili fotografie ľudí, ktorí už reálne pociťujú dôsledky klimatickej krízy.
Cieľom akcie bolo upozorniť členov vlády, aby brali klimatickú krízu vážne a začali podnikať kroky na jej zmierňovanie.
Od vlády požadujú vyhlásiť klimatický stav núdze. Mladí Slováci spúšťajú petíciu, aká tu ešte nebola
„Prišli sme pred Úrad vlády upozorniť pána Matoviča a ostatných členov členov vlády, aby nepriehliadali klimatickú krízu. Zatiaľ nemáme pocit, že robia dosť na to, aby ochránili ľudí. Počas leta sme zbierali príbehy ľudí na Slovensku, ktorých ovplyvnila klimatická kríza už teraz. Sú to ľudia, ktorí nemajú vodu v studniach, klimatická kríza im zničila úrodu či trpia zdravotnými problémami kvôli horúčavám v mestách,“ povedal Pavol Fábry.
Gepostet von Greenpeace Slovensko am Mittwoch, 30. September 2020
Greenpeace od vlády požaduje, aby do konca roku 2021 pripravila stratégiu dosiahnutia uhlíkovej neutrality vo všetkých odvetviach hospodárstva. Podľa Fábryho zatiaľ kroky vlády nasvedčujú, že by Slovensko nedokázalo znížiť emisie oxidu uhličitého (CO2) do roku 2030 ani o 55 %.
Vláda sa pritom prihlásila k cieľu dosiahnuť zníženie emisií CO2 do roku 2030 o 65 %. Fábry dodal, že tento cieľ je dosiahnuteľný, ak vláda pritvrdí vo svojich ambíciách. „Potrebujeme, aby strany, ktoré sa pred voľbami zaviazali podporiť cieľ zníženia emisií do roku 2030 o 65 percent, tieto sľuby naplnili,“ uzavrel Fábry
Zdroje: MVSR, europa.eu, Greenpeace Slovensko