Slovenskí politici, ktorí ovládli sociálne siete

  • Množstvo členov parlamentu sa svoje štyri roky snaží prežiť viac-menej v bezpečí anonymity, no nájdeme u nás aj pár politikov, ktorí stavajú na vybudovaní osobného brandu. Tu je 5 z nich, ktorí najlepšie využívajú sociálne siete.
collage
  • Množstvo členov parlamentu sa svoje štyri roky snaží prežiť viac-menej v bezpečí anonymity, no nájdeme u nás aj pár politikov, ktorí stavajú na vybudovaní osobného brandu. Tu je 5 z nich, ktorí najlepšie využívajú sociálne siete.

Boris Kollár

Boris Kollár je asi najlepším príkladom toho, ako sa dnes dajú využiť sociálne siete na politický úspech. Ako človek bez akýchkoľvek politických skúseností a jasného programu sa v podstate iba vďaka videám a vyhláseniam, ktoré presne zacielil na cieľovú skupinu konzervatívnych xenofóbov, dostal do parlamentu.

Majstrovsky sa zviezol na vlne migrantskej krízy, ktorá vtedy dominovala verejnému povedomiu.

Dnes si stále udržuje rétoriku, ktorá ho do parlamentu dostala a vyzerá to tak, že to, čo hovorí, si na Slovensku bez problémov nájde ochotné publikum. Jeho videá nemajú problém pravidelne získavať 100 000 videní.

Igor Matovič

Svoje skúsenosti z mediálneho biznisu Igor Matovič využíva aj vo svojej politickej kariére. V poslednom čase sa jeho príspevky na facebooku točia okolo protestov pred Bonaparte, v ktorých je ústrednou postavou.

No jeho bežná stratégia nie je iná, ako jeho vystupovanie v realite. Ide najmä o zosmiešňovanie a útoky na politických oponentov podané ironicky a niekedy aj vtipne. Vyše 20 000 followerov naznačuje, že aj tento spôsob facebookovej politiky má svojich priaznivcov.

Richard Sulík

Silnou stránkou sociálnych médií Richarda Sulíka je najmä populárny video content. Či už ide o vystúpenia v Európskom parlamente, nemeckých televíznych diskusiách, alebo vlastných vlogoch, Sulíkovi sa darí vytvoriť si imidž aktívneho politika s názormi, ktoré sú medzi istou skupinou Slovákov populárne.

Politické vyhlásenia Sulík vyvažuje aj odľahčenými príspevkami zo svojho súkromného života, väčšinou o jedle.

Alojz Hlina

Od kedy sa Alojz Hlina stal predsedom KDH, jeho Facebook začal obsahovať viac príspevkov ladených práve pre kresťanského voliča.

V kombinácii s jeho „sedliackymi múdrosťami“ a skúsenosťami vytvára na Facebooku unikátny mix príspevkov, ktorým svoj osobný brand udržuje pri živote.

Martin Poliačik

Martin Poliačik reprezentuje v SaS progresívnejšiu formu liberalizmu a nie je preto prekvapením, že jeho Facebook je orientovaný najmä na generáciu mileniálov. Podpichovanie konzervatívneho a socialistického krídla je vzhľadom na jeho názory prirodzené, no okrem toho využíva všetky populárne metódy komunikácie a otvára témy, ktoré rezonujú najmä s mladším publikom.

Je jasné, kto je jeho cieľovou skupinou, a sám sa tým nijako netají. Čerpá z toho, že pred ním mladých ľudí žijúcich v mestách v podstate žiaden politik neoslovil.

 

zdroj titulnej fotografie: hnonline.sk/zoznam.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech