Slovenský florista povýšil kvety na luxusné umenie, ktoré dnes predáva najvyššej klientele

Linda Cebrová / 17. júna 2017 / Zo Slovenska

zdroj: facebook.com/mario.wild/facebook.com/MarioWildFlowers

Mário Wild je pôvodom Pezinčan, ktorý sa vypracoval na jedného z najvýznamnejších kvetinových návrhárov v Európe, jeho diela zdobia opery, ale aj luxusné rezorty.

Mário Wild otvoril svoje dizajnérsko-kvetinové štúdio v roku 2004 a jeho ponuka sa od začiatku vymykala tomu, čo kúpiš v bežných kvetinárstvach. Predovšetkým tu nájdeš aranžmá ušité na mieru klienta s dôrazom na inšpiratívny dizajn. Pre vytvorenie dekorácií úplne inej úrovne musí Mário premyslieť aj ten najmenší detail. Kvetiny a ďalší materiál, ktorý pri tom vužíva pochádza z rôznych kútov sveta, no najmä z kvetinových fariem v Holandsku.

 

Aj keď už  nejaký čas pôsobí v Prahe, jeho cesta sa začala v Belgicku, kam išiel pôvodne kvôli tancu. Natrafil tam však na veľkolepé obchody s kvetinami a keďže mal denne niekoľko hodín voľného času, v jednom z nich sa aj zamestnal. Práve táto práca bola tou najlepšou školou pre jeho ďalšiu kariéru. Bola to praktická škola života, pretože tu mal možnosť pracovať na tých najrôznejších projektoch, na ktoré by na floristickej škole zrejme narazil len veľmi ťažko.


Medzi jeho najvzácnejších klientov patria aj také osobnosti, ako je napríklad indický šejk. Podpísal sa ale aj pod výzdobu pre Ples v Opere, ktorý sa konal v Prahe. Na tento event pripravil obrovskú dekoráciu, ktorej priemer dosahoval nie menej ako šesť metrov a výška sa pohybovala na úrovni dvanástich metrov. Výzdoba symbolizovala Kambodžské kráľovstvo. Kľúčovým prvkom bol farebný luster z ktorého viseli orchidey druhu vanda.

Mario Wild pracoval aj pre nevšedného klienta, ktorý si kúpil ostrov na Maldivách a vybudoval na ňom sedemhviezdičkový hotel. Pri tejto zákazke bola veľmi dôležitá hlavne logistika. Potrebný materiál sa totižto musel na ostrov dovážať až štyri mesiace loďou. Preto nesmela chýbať ani tá najmenšia drobnosť, keďže tam si človek len tak do obcodu neodbehne.

Keď zakladal vlastnú značku Mario Wild Flowers, mal vo vrecku okolo 400 eur. A hoci ich investoval iba do nevyhnutných vecí, nezostalo mu ani na chlieb. Do podnikania išiel bez skúseností, musel sa priučiť účtovníctvu a iným pridruženým veciam, ktoré s kvetinami vôbec nesúviseli.


A čo je podľa neho podmienkou úspechu v tomto povolaní? „Nesmiete sa báť vykročiť do neznáma. Veriť si, nedržať sa starých stereotypov a otvoriť dvere novým myšlienkam. Potom už len takých desať rokov vydržať a tvrdo drieť,“ odporúča v rozhovore pre zurnal.pravda.sk

Pridať komentár (0)