Snapchat sa blíži k ročnému výnosu 100 miliónov dolárov!

Alexandra Dulaková / 5. októbra 2015 / Business

Táto spoločnosť naozaj vie, ako speňažiť jednu obyčajnú selfie. Začali pred štyrmi rokmi, ako nejaká aplikácia na posielanie fotiek, ktoré si si dokonca môhol aj pokresliť, a dnes je z toho multimiliónový biznis. Ako sa im to podarilo?

Hlavnou pohonnou silou je, ako to už býva zvykom, reklama. Známe tematické stories, ktoré si užívatelia môžu pozrieť po celom svete, majú potenciál pritiahnuť až dvadsať miliónov vzhliadnutí. Ak sa teda značka rozhodne vložiť reklamu na svoj produkt do jedného z maximálne 10-sekundových videí, ktoré vytvárajú jednu story, za každé vzhliadnutie zaplatia Snapchatu 2 dolárové centy. Ak si snap skutočne pozrie tých spomínaných dvadsať miliónov ľudí, Snapchat zinkasuje 400,000 dolárov. A to hovoríme len o jednom krátkom videu.

 

 

 

Ak si verným užívateľom Snapchatu, určite si si už všimol aj tzv. „Lenses“ – špeciálne efekty, ktoré ti z tváre vyčarujú panáčika grcajúceho dúhu, zhnitú príšeru, či tvoju staršiu vráskavú verziu. Neustále sa k nim pripájajú nové, rovnako bláznivé nápady. A neobjavili sa tam len tak z čista jasna. Zatiaľ ich mal síce na svedomí hlavne Snapchat, no to sa má už tento mesiac zmeniť. Spoločnosť ponúkne priestor na vytvorenie nových „Lenses“ rôznym firmám. Prirodzene, nebude to zadarmo. V bežný deň ich to bude stáť okolo 450,000 dolárov, počas sviatkov a prádznin dokonca až 750,000 dolárov. Podobné ceny však ľudí neodrádzajú. Naopak – už dnes so Snapchatom uzatvárajú miliónové zmluvy na nasledujúci rok.

Aj vďaka týmto ťahom sa Snapchat dostal do bodu, kedy by mu aktuálny obrat za rok vyniesol spomínaných 100 miliónov dolárov. Čo nie je zlé, najmä vzhľadom na to, že ešte v roku 2014 128 miliónov dolárov stratili a ich výnos tvorili len (mizivé) tri milióny. Kde sa stal zlom a čím to je, že dnes majú hodnotu 16 miliárd dolárov? Po odpoveď netreba chodiť ďaleko – len v januári totiž spustili funkciu Discover, vďaka ktorej máme prístup k rôznym médiam a ich interaktívnym článkom. Ani jedno zo zainteresovaných médií sa na materiálny nedostatok sťažovať nemôže, preto nie je prekvapivé, ako veľmi na nich Snapchat zarobil. Za necelý rok sa vďaka nim vyšvihol do ziskových výšin, kde sa podľa všetkého mieni aj udržať. 

 

 

CEO spoločnosti, Evan Spiegel, si myslí, že ich úspech sa skrýva aj za tým, ako Snapchat ľuďom nevnucuje tzv. „pre-roll“ videá, ako to robí napríklad taký Youtube (krátke reklamy pred samotným videom). Všetci vedia, aké sú tieto videá otravné a vie to aj Spiegel. Ďalej upozorňuje aj na to, že keď už si človek nejaké video pozerá, zobrazuje sa mu na celej obrazovke. Je to síce maličkosť, no pritom maličkosť tak veľmi efektná. Keď si naviac človek uvedomí, že ešte pred dvomi rokmi Snapchat funkciu natáčania videí ani nemal, o to viac je evidentné, ako ľahko dokáže jedna pridaná funkcia prerásť do obrovského biznisu a celkom zmeniť podobu produktu.

 

Čím ďalej, tým viac známych ľudí sa o svoje zážitky delí práve prostredníctvom Snapchatu – a najmä videí. Tým napríklad ustupuje do pozadia Instagram či Vine. Snapchat v najväščích svetových metropolách, bol prítomný na rôznych fascinujúcich sviatkoch a podujatiach a dokázal tým ľudí z rôznych miest a kultúr aspoň v jednej veci spojiť a poukázať na veci, ku ktorým by sme inak prístup nemali. Skvelým príkladom je aj júlový moslimský sviatok Laylat Al Quadr, počas ktorého sa moslimovia zhromažďujú v Mekke a venujú modlitbám. Práve prostredníctvom Snapchatu mali ne-moslimovia po prvý krát prístup k tomu, čo sa pri tejto príležitosti za bránami Mekky odohráva a mohli tak vidieť pozitívnu tvár Islamu, ktorú tvorili bežní ľudia s mobilmi a Snapchatom.   

 

Snapchat zjavne naozaj vie, ako a kde sústrediť svoju pozornosť.

 

Zdroj: Business Insider 

Pridať komentár (0)