Spojením módy a žurnalistiky vznikli trefné vianočné svetre, ktoré poukazujú na najväčšie problémy sveta

  • Vianoce sú obdobím, ktoré si užíva aj ten najväčší odporca sviatkov ako takých
  • To je ideálna príležitosť na to, aby sa zvýraznili veci, na ktoré netreba zabúdať ani počas sviatkov
  • Ideálny spôsob našli helsinské noviny, keď spojili žurnalistiku a módu do skvelých produktov
hs.fi/hs.fi
  • Vianoce sú obdobím, ktoré si užíva aj ten najväčší odporca sviatkov ako takých
  • To je ideálna príležitosť na to, aby sa zvýraznili veci, na ktoré netreba zabúdať ani počas sviatkov
  • Ideálny spôsob našli helsinské noviny, keď spojili žurnalistiku a módu do skvelých produktov

S myšlienkou vytvoriť tzv. „škaredé“ vianočné svetre prišli už dávnejšie veľké spoločnosti ako napríklad Coca-Cola či Burger King. Túto sezónu sme sa dočkali niečoho podobného, no zdôrazniť treba to, že kým ostatné vianočné svetre boli navrhnuté na to, aby pobavili a oživili vianočnú atmosféru, tak tie od fínskych novín Helsingin Sanomat chcú ďalej šíriť viac, ako len zábavu.

Podarilo sa im skombinovať sezónny módny trend spolu so vzormi tých najhorších udalostí a problémov, ktoré rezonovali vo svete počas roka najviac. Výsledkom je limitovaná dizajnová edícia originálnych vianočných svetrov, aké tu ešte neboli a nesú názov Svetre so škaredou pravdou. Sú vyrobené zo 100 % vlny a šiju ich v malom mestečku Lieto vo Fínsku.

Pravda je základom žurnalistiky, a to bez ohľadu na to, aká je zlá a nepríjemná. Nemôžeme sa vyhýbať témam, ale musíme sa im pozrieť do očí alebo sa nimi jednoducho prehrýzť. Práve preto ich tieto Vianoce nosíme na sebe, doslova. Je našou povinnosťou preniesť tieto veci do všeobecného povedomia a držať ich tam, kým ich nevyriešime,“ uvádza šéfredaktor Kaius Niemi.

Sloganom kampane je „Pravda môže byť škaredá, ale nikdy nebude mimo štýlu“, ktorý pripomína dôležitosť a význam žurnalistiky, na ktorú netreba zabúdať. Svetre sa rozposielajú riaditeľom veľkých spoločností, ako napr. zakladateľke #MeToo Movement Taran Burke aleboo víťazke Nobelovej ceny za mier Martti Ahtisaari.

Súčasťou je aj súbor publikovaných článkov, ktoré sa podobnejšie venujú každej z piatich tém. Reklamná spoločnosť TBWA/Helsinki, ako globálna agentúra roka, podľa portálu Adweek.com pomohla priviesť túto myšlienku k životu a je skvelým príkladom toho, keď klient a agentúra dokonale spolupracujú a naplnia svoje ciele a predstavy.

Aktivita Helsingin Sanomata stojí naozaj za povšimnutie a zaslúži si uznanie. Svetre s pravdou nie sú prvým prípadom, kedy sa snažia poukázať na rôzne udalosti, informácie a problémy. Napríklad, začiatkom tohto roka vytvoria obrovskú kampaň, ktorá oslavovala a zdôrazňovala dôležitosť slobodnej tlače naprieč USA. V rámci tejto kampane boli Donald Trump a Vladimír Putin vystavený konfrontácií ohľadom ich vzťahu k médiám. Táto udalosť odštartovala naozaj mohutnú diskusiu o stave slobodnej tlače, ktorá stále neutícha.

zdroj: hs.fi; flare.com; adweek.com;

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech