Startitup zdvojnásobil svoje čísla

zdroj: unsplash.com / storyclash.com

Startitup.sk vznikol v roku 2014 a za krátky čas si vybudoval kredibilitu u každého, kto sa zaujíma o lokálny a zahraničný biznis, technologické novinky, IT, rozhovory a marketing. Startitup patrí pod mediálny dom StartitupGroup, ktorý zastrešuje 9 portálov: Startitup.sk Fontech.sk, Sketcher.sk, Emefka.sk, Interez.sk, Imhd.sk, Odzadu.sk, Babskeveci.sk, Receptik.sk. Mediálna skupina Startitup Group počas 5 rokov svojej existencie publikovala už viac ako 73 tisíc článkov.

Cieľová skupina Startitup.sk

Startitup zastrešuje komunitu ľudí z biznisu, mediálnej sféry a IT. Ich vek sa pohybuje v rozmedzí 26-38 rokov (49 % ženy a 51 % muži). Mesačná návštevnosť webu je 739 000 unikátov.

V súčasnosti je jeden z najpopulárnejších technologicko-biznisových portálov na Slovensku, ktorý ťaží zo svojej silnej značky. Za 6 mesiacov sme podľa nástroja na monitorovanie sociálnych sietí Storyclash.com zvýšili počet interakcii na našich sociálnych sieťach o viac ako 100 %.

zdroj: screenshot/storyclash.com

Naše sociálne siete (Startitup Group) sa stali najprogresívnejšie rastúcimi spomedzi všetkých slovenských médii. V prvej 10 medzi slovenskými médiami sa nachádzajú až 4 značky, ktoré patria práve pod náš mediálny dom Startitup Group.

Startitup má na svojich sociálnych sieťach viac ako 375 000 sledovateľov. Ide o súčet sledovateľov z Facebookovej stránky Startitup.sk, Youtube a Instagramu.

Našu cieľovú skupinu (čitateľov) rozdeľujeme podľa našich interných štatistík a obsahu, ktorý robíme, do 3 podskupín. Ide o ľudí, ktorí sa zaujímajú o:

Biznis – čitatelia, ktorí sledujú lokálny a zahraničný biznis, rozhovory s úspešnými medzinárodnými firmami, ale aj malými startupmi. Sami majú vlastný startup alebo podnikajú. Snažia sa žiť čo najviac ekologicky, preto si radi čítajú aj o témach ako o CSR, ekológia, udržateľnosť či architektúra.

Médiá – čitatelia, ktorých zaujímajú novinky zo sveta médii a marketingu. Ide o ľudí, ktorí pracujú v tejto oblasti či chcú byť jednoducho v obraze, preto im prinášame témy zamerané na reklamné kampane značiek, novinky a inovácie v marketingu či zaujímavé príbehy slovenských aj zahraničných značiek.

IT – ide o náročnejších čitateľov, ktorých zaujímajú najnovšie technologické vychytávky, gadgety a recenzie. Radi čítajú rozhovory so CEO známych firiem, o inováciách z IT oblasti, medicíny a automobilového priemyslu.

Spôsob, akým pracujeme s cieľovou skupinou:

Dôvod, prečo sme za polrok zvýšili počet interakcií o viac ako 100 % je spojený s tým, ako pracujeme a komunikujeme s našou cieľovou skupinou na sociálnych sieťach. Prinášame témy, ku ktorým sa ľudia vyjadrujú , ktoré ich zaujímajú. Tvoríme kvalitnejší a hodnotnejší obsah a pracujeme s lokálnymi témami. Všetky témy prepájame medzi webom, našim Facebookom, Instagramom a Youtubom.

Tipy, ako pracovať s cieľovou skupinou a ktoré nám pomohli zvýšiť počet interakcii na našich sociálnych sieťach:

Za posledných 6 mesiacov sme začali častejšie publikovať na našom Instagrame a Facebooku posty, ktoré vyzývajú ľudí k interakcii či vyjadreniu názoru. Ide o posty ako:

Súťaže výrazne pomáhajú k tomu, aby si vaši fanúšikovia zvykli označovať sa aj pod vašimi príspevkami. K tejto téme sme vytvorili už niekoľko prípadových štúdii. Treba však spomenúť, že naše publikum sme nerozkomentovali za jeden týždeň. Ide o dlhodobý proces prepájania nástrojov, ktoré ponúkajú vaše sociálne siete.

Na zvýšenie interakcii na instagramových príbehoch tvoríme teasingy k článkom. Ako teasing využívame najčastejšie otázku, anketu či kvíz, ktoré vtiahnu našich fanúšikov viac do obsahu.

V redakcii sme spravili menší testing našich IG príbehov a prišli sme na to, že články s teasingom si prečíta (potiahne hore) o 15 % viac ľudí ako bez neho.

Prečo je Startitup najrelevatnejším médiom pre natívnu reklamu?

Ak pracujeme na natívnej kampani, pre zabezpečenie jej úspechu prepájame natívny obsah cez všetky naše sociálne siete. Kampaň spracujeme na web, facebook, instagram formou príbehu alebo postu, či vytvoríme custom bannerovú podporu natívneho obsahu.

Naše najčítanejšie natívne články za posledný polrok boli zamerané na témy: biznis, ekológia, food, bývanie a employer branding. To, ako pracujeme na natívnych kampaniach v rámci Startitup Group sme spracovali do prípadových štúdii, ktoré nájdeš práve tu startitupgroup.sk

Snažíme byť viditeľní pre ľudí nielen v onlinovom svete, ale aj v tom offlinovom. To nám zabezpečuje vyššiu kredibilitu v očiach našich čitateľov, ale aj partnerov, s ktorými spolupracujeme. Sme hlavným mediálnym partnerom a partnerom: Profesia days, IXPO, MastersGate, Y-GAMES, FTRNW Awards, Grape festival, EY Podnikateľ roka a veľa ďalších. V roku 2019 sme na Krištáľové Krídlo priniesli novú kategóriu Inovácie a Startupy, ktorej sme hlavným garantom.

Tvoríme aj vlastné eventy, vďaka ktorým rastie sila našej značky. Naším posledným úspešným eventom bol Startitup Afterworks, ktorý prilákal viac ako 400 ľudí z marketingovej a mediálnej oblasti pod jednu strechu. Tento typ networkingového eventu sme sa rozhodli organizovať na pravidelnej báze.

Chceš ve­dieť, koľko stojí kampaň na Startitup a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od tvojej firmy.

Najnovšie video