Ako sme klientovi prostredníctvom jednej súťaže zvýšili počet objednávok o 250 percent

zdroj: @odzadu/@interezsk

Silu instagramových súťaží už dávno netreba podceňovať. Sú jednou z mála foriem natívnej komunikácie, ktorá spĺňa brand awareness aj performance cieľ.

Práve kolaboráciu na súťažiach so silnými instagramovými účtami by podľa nás mala absolvovať každá značka. Preto sme sa rozhodli vytvoriť na túto tému prípadovú štúdiu, v ktorej sa dozvieš:

  • prečo sú instagramové súťaže efektívne, ak sú správne robené
  • ukážeme ti podrobné výsledky 3 našich instagramových súťaží na 3 rôznych médiách – Emefka, Interez, Odzadu
  • prezradíme aj jeden negatívny efekt, ktorý sa objaví vždy po skončení súťaže, no taktiež rady, ktoré pomôžu znížiť jeho dopad

Častou otázkou, ktorú si kladie veľa ľudí je:

Sú instagramové súťaže povolené?

Odpoveď je áno. Súťaže na Instagrame a dokonca aj Facebooku sú povolené. Aj keď tieto dve sociálne siete spadajú pod jedného vlastníka, pravidlá k súťažiam majú odlišné. Pravidlá na Instagrame sú oveľa benevolentnejšie oproti tým na Facebooku a nájdeš ich tu.

V Startitup Group sa zameriavame na tvorbu súťaží pre rôznych partnerov a to nielen pri uvádzaní nového produktu či služby na trh, ale taktiež aj pri posilnení brand awareness existujúcej značky či kampane.

Podľa stratégie a cieľov súťaže sa vždy rozhodujeme či ísť formou instastory alebo instapostu.

V tejto prípadovej štúdii sa zameriavame na súťaže typu instapost. Pri výbere vhodnej formy postu sa rozhodujeme medzi 4 základnými stratégiami:

Najčastejšie využívanou formou súťaže na našich instagramových účtoch je súťaž  „Označ osobu a daj follow“. Tento typ sme použili aj v nižšie spomínaných ukážkach a jej podmienky sú stanovené nasledovne:

Instagramovým súťažiam sa venujeme už dlhšiu dobu, preto by sme sa s vami radi podelili o informácie, ktoré sme pozorovaním a vyhodnocovaním našich súťaži nadobudli. Ak chceš, aby boli vaše súťaže úspešné, mal by si sa držať týchto vecí:

  • ne­po­nú­kať do sú­ťaže pre­hnané ceny, kto­rým ni­kto ne­uverí (drahé autá, šperky, luxusné dovolenky…)
  •  ne­kom­pli­ko­vať pra­vidlá sú­ťaže,
  • do­dr­žia­vať ofi­ciálne pra­vidlá sú­ťaží na Ins­ta­grame (vytvoriť oficiálny dokument pravidiel podľa platnej legislatívy)
  • vy­tvo­riť jasný vi­zuál, z kto­rého je po­znať, že ide o sú­ťaž a ob­sa­huje ukážku pro­duk­tov, ktoré môžu sú­ťa­žiaci vy­hrať,
  • ak chceš svoju súťaž podporiť boostom, nesmieš vo vizuáli použiť veľa textu, pretože suma za propagáciu stúpne,
  • optimálna dĺžka súťaže „Označ osobu a daj follow“ je 4 – 8 dní,
  • nezabudni využívať instastories, články či cross-promotion na pripomínanie prebiehajúcej súťaže.
Vytvoríme ti kampaň na mieru

Vyplň názov svojej firmy a email. Náš tím ťa kontaktuje a pozve na kávu.




Odoslaním vyjadrujete súhlas s Podmienkami ochrany súkromia.

 

Primárnym dôvodom, prečo využívame súťaže ako formu natívneho obsahu, je zvyšovanie počtu sledovateľov na instagramovom účte partnerov. Je však dôležité spomenúť všetky pozitívne efekty, ktoré dokážeme dosiahnuť vďaka súťažiam:

  1. zvýšenie záujmu cieľovej skupiny o promovaný produkt či službu
  2. cieľová skupina partnera sa dostane na jeho na instagramový účet,
  3. získať partnerovi nových sledovateľov za extrémne krátky čas,
  4. zvýšiť engagement na jeho instagramových postoch a stories,
  5. zvýšiť povedomie o značke partnera a jeho produktoch či službách,
  6. podporiť partnerovu prebiehajúcu kampaň.

Pri rozhodovaní o súťaži musíme dávať pozor na to, aby produkt alebo služba, ktorú súťažami propagujeme, zapadala do obsahu našich instagramových účtov konceptovo aj vizuálne. Preto všetky súťaže od vizuálu, distribúciu až po report tvoríme my na mieru pre každého klienta.

A teraz ku konkrétnym súťažiam: Instagram portálu Emefka.sk

Instagram @emefka_official vytvoril súťaž pre klienta FunnySOX, ktorý vyrába farebné dizajnové ponožky.

Cieľom spolupráce bolo zvýšiť počet sledovateľov na klientovom účte, zvýšiť brand awareness o značke a taktiež predstavenie najpopulárnejších ponožiek, ktoré klient ponúka.

Timing súťaže: 30. október 2018 – 4. november 2018

Je dôležité, aby produkty, ktoré môžu súťažiaci vyhrať, boli zobrazené priamo vo vizuáli a taktiež spomenuté aj v popise súťaže. V tomto prípade sa súťažilo o 5×5 párov štýlových ponožiek vhodných pre mužov aj ženy.

Za 6 dní trvania súťaže sa nám vo výsledku podarilo osloviť viac ako 220 000 mladých ľudí vo veku 18-24 rokov, čo vníma klient veľmi pozitívne. Vďaka súťaži sa nám okrem splnenia stanovených cieľov podarilo podľa slov zakladateľa značky, Tomáša Králika, toto: „Súťaž s Emefka vnímam veľmi pozitívne, nakoľko sa nám investícia vrátila niekoľkonásobne. Spolupráca mala veľmi dobrý dopad na naše sociálne siete a celkové povedomie o značke“.

Tomáš vypichol nasledujúce body:

Publikovaná súťaž pomohla klientovi prekročiť hranicu 10 000 sledovateľov, čo mu umožnilo začať využívať funkciu „potiahni hore“ na instastories. Okrem iného sa zvýšil predaj produktov práve v predvianočnom období, kedy existujúci zákazníci, ale aj tí potenciálni hľadajú tipy na vianočné darčeky.

Ďalšiu úspešnú spoluprácu zastrešil náš portál Interez.sk. Fanúšikovia instagramu @Interezsk sú ľudia vo veku 18-24 rokov, ktorí trávia voľný čas cestovaním a rozširovaním svojho rozhľadu. V spolupráci s PARK SNOV Donovaly sme preto vytvorili súťaž o 2 celosezónne skipasy.

Cieľom súťaže bolo zvýšiť počet sledovateľov IG účtu nášho klienta, ktorý mal pred súťažou 5 620 sledovateľov. Súťažou sme sa taktiež snažili zvýšiť brand awareness týkajúci sa lyžiarskeho strediska Donovaly a tým navnadiť ľudí stráviť zimnú sezónu práve v tomto lyžiarskom stredisku.

Timing súťaže: 19. november 2018 – 26. november 2018

Počas 8 dní trvania súťaže sme zasiahli viac ako 75 000 ľudí, pričom počet sledovateľov Instagramu @donovaly hneď v prvých 4 dňoch narástol o viac ako 6 000, čo predstavuje +100 % nárast sledovateľov za menej ako týždeň.

Celkovo sa počet sledovateľov na klientovom Instagrame zvýšil o +6 300 ľudí, čo malo za pozitívny následok aj zvýšenie interakcií na postoch partnera o 300 percent.  Aj pri tomto partnerovi sa nám opäť podarilo presiahnuť hranicu 10 000 sledovateľov, čo mu umožnilo začať využívať funkciu „potiahni hore“ na instastories.

Spoluprácou s Instagramom @donovaly sme sa primárne snažili osloviť najmä regionálne publikum, no ukázalo sa, že o skipasy majú záujem ľudia z celého Slovenska.

Poslednou úspešnou súťažou, ktorej výsledky vám ukážeme, je súťaž na Instagrame portálu Odzadu.sk

Portál Odzadu už dlhodobejšie spolupracuje s Drogerie Markt Slovensko. Partner nám do súťaže ponúkol 6 adventných kalendárov plných kozmetickej značky Balea, ktoré sú určené pre pánov aj dámy.

Cieľom súťaže bolo okrem zvýšenia počtu sledovateľov partnera, navnadiť ľudí na blížiace sa sviatky, s ktorými sa spájal aj adventný kalendár vhodný ako darček pre blízkych.

Timing súťaže: 29. november 2018 – 4. december 2018

Súťažou sa nám podarilo počas 5 dní zasiahnuť 54 566 ľudí a zvýšiť počet sledovateľov Instagramu @dm_slovensko o viac ako 4 000 ľudí. 

Prepojením atraktívneho produktu a správnej cieľovej skupiny sa nám podarilo dosiahnuť nadštandardné výsledky. Súťažami, ktoré sme pre klientov vytvorili, sme dokázali:

Všetky tri natívne súťaže dosiahli naozaj pozoruhodné čísla. Vďaka tomu môžeme povedať, že neplatí pravidlo „čím drahší produkt – tým úspešnejšia súťaž“.

Každý jeden z našich portálov má na svojom Instagrame odlišné publikum. Vďaka tomu dokážeme pre partnera zabezpečiť, že sa natívna súťaž dostane k jeho cieľovej skupine.

Je však potrebné spomenúť aj možný negatívny efekt súťaže. Pri každom náraste sledovateľov na účte partnera príde po skončení súťaže „vlna“ odsledovania účtu. Približne 15 – 30 percent nových sledovateľov po skončení súťaže prestane sledovať partnerov Instagram. Aby sa znížil tento negatívny efekt, spísali sme 3 tipy, ktoré by tomu mali čiastočne zabrániť:

Prečo investovať do našich súťaží na Instagrame?

  • Startitup Group je media house s najsilnejšími instagramovými účtami na Slovensku
  • Súťaž je jeden z najúčinnejších nástrojov, ako dosiahnuť ciele klienta
  • Pomer cieľ a výkon je jeden z najefektívnejších vôbec

Chceš ve­dieť, koľko ta­káto kam­paň stojí a čo všetko môže práve tvoja firma zís­kať?

Na­píš nám na mos­[email protected]­ti­tup.sk a my si radi s na­ším kre­a­tív­nym tí­mom náj­deme čas na za­da­nie od tvojej firmy.