Startupisti majú 22 rokov, do školstva prinášajú revolúciu. Ich nápad získal investíciu 1 milión eur
- Platforma paddy uľahčuje prácu učiteľom, šetrí čas a zlepšuje výučbu
- Získala 1 milión eur a už pomáha viac ako 12 000 pedagógom
- Platforma paddy uľahčuje prácu učiteľom, šetrí čas a zlepšuje výučbu
- Získala 1 milión eur a už pomáha viac ako 12 000 pedagógom
Začiatky každého podnikania sú náročné, no niektoré startupy majú schopnosť zmeniť celý sektor už počas prvých mesiacov od svojho vzniku. Takýmto príkladom je aj paddy, EdTech startup so sídlom v nemeckom Bielefelde, ktorý v januári 2025 spustil svoju platformu poháňanú umelou inteligenciou.
Aktuálne sa im podarilo zabezpečiť investíciu vo výške 1 milióna eur v pre-seed financovaní, čo im umožňuje rozvíjať svoje technológie a inovovať školský systém.
„Ako študent som videl na vlastné oči, ako sú učitelia preťažení. Nemali čas na individuálnu podporu, aj keď to bolo ich úmyslom. To bola inšpirácia pre vznik platformy,“ hovorí Matty Frommann, spoluzakladateľ a CEO paddy.
Od tejto skúsenosti sa začal formovať nápad na vytvorenie platformy, ktorá by učiteľom pomohla efektívnejšie zvládať každodenné výzvy a žiakom umožnila získať kvalitnejšiu individuálnu starostlivosť.
Startup, ktorý založili 22-roční Matty Frommann, Lukas Portmann, Tobias Schröder a neskôr sa k nim pripojil aj technický riaditeľ Lukas Kaufmann, sa od svojho vzniku v roku 2024 zameriava na pomoc učiteľom pri ich každodennej práci.
Tým, že paddy ponúka nástroje na plánovanie hodín, tvorbu výučbových materiálov na mieru a analýzu výkonnosti triedy, dokáže učiteľom výrazne ušetriť čas a umožňuje im venovať sa tým žiakom, ktorí to najviac potrebujú.
„Keď sme zakladali paddy, mali sme rovnaké skúsenosti, ako väčšina učiteľov. Ráno sme sedeli za stolom a diskutovali o preplnených triedach, nekonečnom hodnotení úloh a o tom, že nikdy nie je dosť času na to, aby sme sa venovali každému žiakovi. Učitelia sa často musia vyrovnávať s administratívnymi povinnosťami a tlačením učebného plánu, pričom individuálne potreby žiakov zostávajú len na okraji,“ spomína Tobias Schröder.
Vlastné skúsenosti s preťažením učiteľov viedli k revolúcii
Počas pandémie koronavírusu zakladatelia paddy organizovali školenia pre učiteľov, na ktorých videli, ako školy zápasia s digitálnymi a organizačnými problémami. To bol ďalší impulz, ktorý ich viedol k založeniu firmy a následnému spusteniu platformy v januári 2025.
„Paddy ukazuje, ako môžeme znížiť stres učiteľov a zároveň pomáhať študentom rozvíjať zručnosti v oblasti umelej inteligencie už v rannom veku. Okrem vynikajúceho produktu ma presvedčil aj tím: Napriek ich mladému veku už zakladatelia ukazujú výnimočnú podnikateľskú intuíciu,“ hovorí Felix Assion, investičný manažér v HTGF, ktorý viedol investíciu.
V DACH regióne, teda v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku, pôsobí približne 2 milióny učiteľov na viac ako 40 000 školách. Tento sektor čelí veľkému problému s preťaženosťou a nedostatkom pedagógov.
Až 70 % učiteľov v nemeckých školách uvádza, že hlavné výzvy, s ktorými sa stretávajú, sú práve preťaženie a nedostatok učiteľov. Viac ako polovica z nich tiež hovorí, že zväčšujúce sa triedy im nedovoľujú venovať sa individuálnym potrebám študentov. Paddy chce tieto problémy riešiť pomocou umelej inteligencie.
Ako platforma paddy funguje v praxi
Platforma sa zameriava na automatizáciu repetitívnych úloh, čím učiteľom umožňuje získať viac času na skutočné vyučovanie. „Naša platforma identifikuje tému, cieľovú skupinu a vzdelávacie ciele. Následne navrhuje vhodné úlohy, metódy a materiály, generuje diferenciovaný obsah a analyzuje pokrok študentov. Učitelia tak môžu získať prehľad o výkonnosti triedy a zistiť, ktorí žiaci potrebujú viac podpory,“ vysvetľuje Frommann.
V súčasnosti má platforma viac ako 12 000 aktívnych používateľov, a to len 6 mesiacov po spustení platformy, čo je pre startup obrovský úspech. Spoločnosť očakáva, že do konca roka dosiahne šesťčíselné príjmy. Tento rast ukazuje, že platforma má potenciál na transformáciu školstva.
Rovnaký názor má aj Assion z HTGF. Verí totiž v ďalší rozvoj spoločnosti: „Už teraz majú zakladatelia platformy jasnú víziu, ako by mala vyzerať budúcnosť vzdelávania. Teším sa na to, kam ich cesta ešte zavedie.“ Paddy sa preto bude aj naďalej sústrediť na to, aby učitelia mali viac času na výučbu a menej sa museli zaoberať administratívnymi a opakovanými úlohami.
Okrem technického rozvoja platformy sa paddy zameriava aj na vytváranie kvalitného vzdelávania, ktoré bude prístupné všetkým – nielen učiteľom, ale aj študentom, ktorí si budú môcť osvojiť zručnosti, ktoré sú v súčasnom svete kľúčové.
„Tým, že sa zameriavame na uľahčenie práce učiteľom, zároveň pomáhame vytvárať lepšie podmienky pre výučbu mladých ľudí. Umelá inteligencia sa v školstve uplatňuje stále viac a my sa snažíme túto technológiu využiť na to, aby sa stala skutočnou pomocou,“ dodáva Frommann.
Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Paddy