Startupy, ktoré nedávno dostali KO

Karol Stracar / 22. júla 2015 / Lifehacking

Na našej stránke najčastejšie sledujeme vznik a vývoj nových startupov, ako získavajú nových investorov a popri tom im držíme palce, aby im to vyšlo. Málokto, samozrejme okrem investorov, sa dozvie o tej menej priaznivej variante. A teraz sa pozrieme práve na ňu.

 

Za posledný štvrťrok skrachovalo najmenej 12 väčších startupov. Neúspech má zväčša podobného vinníka – nedostatok peňazí, nezhody zakladateľov, strata vízie a tak ďalej. Pozrime sa na príbehy niektorých z nich.

 

GuGo

GuGo mal byť sociálnou sieťou, ktorá ponúkala prepojenie zákazníka so značkou a odporúčala udalosti v okolí užívateľa. Podľa tvorcov idea problémom nebola.

Oficiálnym dôvodom krachu boli „nezhody spoluzakladateľov a nezvládnuté financovanie“. Jeden zo zakladateľov bol ITčkár a druhý nie, pričom ITčkárovi sa zdalo, že robí všetku robotu, ale stále má len polovičný podiel.

 

Rate My Speech

Startup s názvom Rate My Speech skúšal pomôcť ľudom zlepšiť ich rečový prejav na verejnosti. Používatelia mohli uploadovať ich cvičné prejavy a komunita im dala feedback ako sa zdokonaliť. Sociálna sieť však musí na svoj úspech získať istý počet členov a Rate My Speech ho nikdy nedosiahol.

„Nemali sme riešenia na naše problémy, vhodný tím, naopak ego sme mali až príliš veľké“, píše zakladateľ Attila Szigeti na svojom blogu. „Jednoducho sme mali dobrý produkt, ktorý ale nebol dosť dobrý, aby získal dostatočné množstvo používateľov“, dodal.

 

 

Reward Me

Išlo o vernostný program pre reštaurácie a obchody. Mali milión v banke, ale rozhádzali ho, keď chceli rásť príliš rýchlo. „Napriek tomu, že na papieri sme mali obrovský úspech, tak sme znásilnili náš rast a nikdy sa nám preto nepodarilo ponúknuť stabilný produkt, prípadne vytvoriť akvizičný systém pre potencionálnych klientov“, napísal zakladateľ Jun Loayza vo svojom blogu.

 

Udesign

UDesign chcel umožniť používateľom prostredníctvom telefónu vytvoriť a následne kúpiť oblečenie pre ženy. „Nedržali sme sa našej pôvodnej vízie a výdavky nám prerástli cez hlavu“, povedali zakladatelia. Ich spoločnosť si zaplatila drahú marketingovú kampaň a chcela rásť bez zistenia skutočného záujmu o ich produkt.

 

 

Allmyapps

Mal to byť prvý app store pre Windows PC, ktorý by uľahčil hľadanie, inštaláciu a update počítačového softvéru. Znelo to pekne, ale nepodarilo sa im získať dosť peňazí na pokračovanie v ceste za ich cieľom. „Aj keď sme sa nedostali tam, kam sme chceli, získali sme neuveriteľné množstvo cenných skúseností“, hovorí CEO spoločnosti, ktorý si hovorí „Thibauld“.

 

Kolos

Chcel byť prvým volantom na závodné hry určený pre iPady. Nápad síce zaujímavý, ale ľudí jednoducho dostatočne nezaujal. Popravde sa ani nie je čomu veľmi čudovať, popri štýlovom a tenkom iPade pôsobí tento veľký čierny objekt dosť nemotorne a jeho samotná ovládateľnosť bola otázna. „Jednoducho to nebolo niečo, čo ľudia chceli“, povedal zakladateľ bulharský podnikateľ Ivaylo Kalburdzhiev.

 

Zdroj: venturebeat.com

Pridať komentár (0)