Štrnásty MIRRI SR hackathon spoznal svojich víťazov: V Revúcej sa zapojilo 13 súťažných tímov

Hackathon z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR s názvom Digitálny jarmočný portál, financovaný z Plánu obnovy a odolnosti SR, sa konal 31. januára a 1. februára v priestoroch 365.labb v Banskej Bystrici.
Podujatie zamerané na digitalizáciu v oblasti organizácie jarmokov v meste Revúca prilákalo nových súťažiacich, ale aj tímy, ktoré fanúšikovia projektu Hacknime.to už dobre poznajú. Cieľom zadania bolo zjednodušiť a zefektívniť procesy agendy jarmokov súvisiace s prihlasovaním jarmočníkov, rezerváciou miest, úhradou poplatkov až po vydanie povolení s rešpektovaním procesov v prostredí samosprávy.
“Som veľmi rád, že vďaka MIRRI SR a mojim kolegom, ktorí s týmto nápadom prišli, sa môžeme zapojiť to takéhoto projektu. Vidím tu samé usmiate tváre a verím, že už teraz máte v hlavách skvelé nápady, ktoré pomôžu pri organizácii jarmokov nie len v Revúcej, ale aj v iných mestách na Slovensku,” vyjadril svoje očakávania primátor mesta Revúca, Július Buchta.
“Keď sme si robili prieskum trhu, tak problém, ktorý tu dnes ideme riešiť, trápi nielen ľudí v Revúcej, ale na celom Slovensku,” doplnil potenciál úspešného riešenia Viktor Štefaňák z Campus Innovation Hub.
Hackathon priniesol množstvo kvalitných nápadov
Okrem ocenenia troch víťazných tímov, ktoré si rozdelili aj finančnú odmenu vo výške 6000 eur, sa porota už tradične rozhodla udeliť aj cenu poroty. Náročnosť výberu tých najlepších sa opäť prejavila a cenu poroty získali dokonca dva tímy – Lwíčkovci a Pucwoll.
“Dnes to bolo tak ťažké rozhodovanie, že nevieme udeliť cenu poroty jednému tímu. Mnohí z vás, ktorí sem chodíte, ste už tak dobrí, že niekedy nám dávate chrobáky do hlavy. Rozhodli sme sa, že za prácu a výsledky, ktoré nám boli prezentované, si aspoň takéto symbolické ocenenie zaslúžia až dva tímy,” pochválil kvalitu práce sútažných tímov Vladimír Raučina, vedúci oddelenia digitálneho ekosystému zo Sekcie inovácií a rozvoja eGov služieb MIRRI SR.
Víťazom hackathonu sa stal tím s názvom Plus
Počas hackathonu navrhli systém, ktorý zjednodušuje, zrýchľuje a predovšetkým zefektívňuje administratívnu činnosť organizátorov podujatí v Revúcej. Ponúka širokú škálu nástrojov, vrátane digitálnej správy prihlášok, rezervácií a spracovania platieb.
Zároveň mysleli aj na jarmočníkov, ktorým systém poskytuje prehľadnú administráciu prihlášok, intuitívne vytváranie registrácií a možnosť jednoduchého overenia účasti prostredníctvom vygenerovaného QR kódu.
Na základe zisku prvého miesta tím Plus opäť potvrdil, že dôležitosť konzultácií s mentormi, súhra jednotlivých členov tímu, ale aj interný manažment sú tými prvkami, ktoré dokážu dobrý nápad priviesť až k oceneniu.
“Zadanie bolo poučné, veľa sme zistili o fungovaní jarmokov v regiónoch. Najkrajšie na tom je, že sme všetci spolužiaci a tým pádom toto víťazstvo ostalo u nás na fakulte. Spojila nás škola, akademický sektor a dokázali sme dokonca zarobiť aj nejaké peniaze,” vyjadril radosť z výhry člen tímu Matúš Koleják.
Druhé miesto patrí tímu Incomodum
Riešenie s názvom VirtuFest je digitálna platforma na správu jarmokov a kultúrnych podujatí, ktorá zjednodušuje organizáciu pre mestá, predajcov aj návštevníkov.
Organizátori môžu vytvárať eventy, spravovať zóny na interaktívnej mape a automatizovať prihlášky predajcov. Predajcovia si môžu vytvoriť profil, registrovať sa na podujatia a platiť prenájom online.
Návštevníci majú prístup k interaktívnej mape s filtráciou stánkov podľa hodnotení či ponuky. Platforma je škálovateľná na celé Slovensko, pričom každé mesto môže mať vlastnú subdoménu.
Vďaka integrácii umelej inteligencie taktiež podporuje viaceré jazykové mutácie. VirtuFest digitalizuje tradičné trhy a prináša efektívnejšie riešenie pre všetkých účastníkov.
“Zadanie nám vyhovovalo, bolo orientované na dizajn, čo je naša silná stránka. Naučili sme sa, že niekedy menej je viac a je podstatné vychytať ten dobrý základ, na ktorom sa dá stavať a neísť do zbytočných omáčok,” zhodnotil, čo stálo za ich úspechom člen tímu Daniel Adam Czaja.
“Bola fakt veľká konkurencia a sme radi, že sa nám podarilo umiestniť. Druhé miesto je úžasné,” dodal Lucas Ligas.
Na treťom mieste sa umiestnil tím s tematickým názvom jarmOK
Pri návrhu systému sa riadili princípmi jednotného dizajnu podľa IDSK 3.0, ktorý zaručuje konzistentnosť a prehľadnosť štátnych stránok.
Vytvorili intuitívny registračný formulár, ktorý umožňuje jarmočníkom jednoduchú a prehľadnú registráciu, pričom je prístupný aj bežným návštevníkom, ktorí si chcú pozrieť stánky na jarmoku.
Ich riešenie sa od konkurencie odlišovalo intuitívnym dizajnom. Celý systém je doplnený administrátorským rozhraním, ktoré umožňuje jednoduchú úpravu a správu nastavení, čím sa zabezpečuje efektívna komunikácia a transparentnosť procesov v prostredí samosprávy.
“Náš tím vznikol tesne pred začatím hackathonu. Ja som prišiel sám, ako sólo hacker. Myslel som si, že sa všetko bude budovať až na mieste, ale zistil som, že každý účastník tím už má. Chalani za mnou prišli, že sú len dvaja a či by som mal záujem sa pridať. Keďže sme sa nepoznali, najťažšie bolo sa na začiatku zorganizovať, zistiť kto má aké silné a slabé stránky a podobne. Na konci prvého dňa sme sa zladili a už to išlo,” opísal svoje pocity po zisku tretieho miesta člen tímu Adam Jankech.
Ďalšie Hacknime.to podujatie už o necelý mesiac
28. februára a 1. marca budú hackeri opäť hľadať inovačné riešenie, tentokrát na tému – centralizovaný online evidenčný systém podujatí a akcií mesta Galanta.
Link na prihlasovanie a viac informácií o výzve sú prístupné na webstránke hackathonu Inteligentný sprievodca podujatiami, pričom prihlášky je možné zaslať do 26. februára, alebo do naplnenia kapacity podujatia.
Súťažiaci sa môžu prihlásiť ako celé tímy, ale nechýba ani možnosť prihlásenia jednotlivcov, z ktorých organizátori následne vyskladajú ďalší súťažný tím, alebo ich pričlenia k už existujúcim.
O projekte Hacknime.to
Hacknime.to projekt z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktorý vzniká s podporou Campus Innovation Hub.
Cieľom je vďaka komunite kreatívnych ľudí s nadšením pre technológie, vytvoriť riešenia v oblasti zjednodušovania procesov verejnej správy a zlepšovania kvality poskytovaných digitálnych služieb.
Projekt je financovaný z prostriedkov mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti SR.