Študenti pretvorili upadajúcu firmu na biznis so 40-miliónovým obratom. Ich klientom je aj Google

  • Značka Fresh Prints vyrobí merch s akýmkoľvek logom
  • Dvaja študenti investovali do upadajúceho podniku peniaze z bar micva
Fresh Prints
Fresh Prints Custom Apparel, AP/Freshprints
  • Značka Fresh Prints vyrobí merch s akýmkoľvek logom
  • Dvaja študenti investovali do upadajúceho podniku peniaze z bar micva

Značka Fresh Prints nemala veľmi úspešný začiatok, avšak v súčasnosti zarába 40 miliónov dolárov. Spoločnosť Fresh Prints patrila ešte pred desiatimi rokmi k upadajúcim odevným firmám, ktorá predávala tovar univerzitných značiek a oblečenie pre univerzitné bratstvá a sesterstvá. 

Dvaja priatelia, vtedajší študenti Washingtonskej univerzity Jacob Goodman a Josh Arbit sa rozhodli investovať 16 000 dolárov a spoločnosť kúpiť. Napriek tomu, že spoločnosť kúpili naslepo a investovali do nej svoje peniaze z bar micva, bol to ten najlepší krok, aký mohli urobiť. 

Koniec prišiel takmer skôr, ako sa im podarilo začať 

Len čo spoločnosť prebrali, zažili prvý šok v podobe zákazníka, ktorý ich podviedol o osemtisíc dolárov. Ďalšie prekvapenie na nich čakalo v podobe dlhu 25 000 dolárov. Tento bol za licenčné poplatky, ktoré zakladatelia nenahlásili. Rozhodli sa však, že ani toto ich nepoloží a všetky problémy začali postupne riešiť. 

Custom Apparel Fresh Prints
zdroj: AP/FreshPrints

Akonáhle sa im podarilo vyriešiť spomenuté problémy, začali s inováciou a dnes sa spoločnosť Fresh Prints môže pochváliť 290 zamestnancami a ročnými príjmami vo výške 40 miliónov dolárov. Zameriava sa najmä na vysokoškolské organizácie, ako sú bratstvá, spolky a kluby a jej sídlo nájdeš priamo v New Yorku. 

Ako sa upadajúca spoločnosť dá premeniť na podnik produkujúci miliónové zisky? 

Ako píše Entrepreneur, upratať všetky možné negatíva spoločnosti je základ. Dvaja študenti minuli všetky peniaze a úspory, ktoré mali, a hrozilo, že budú musieť zatvárať a navyše splácať dlhy, o ktorých pôvodne ani nevedeli.

Arbit a Goodman to vyriešili tak, že informovali všetkých svojich dodávateľov o ich dočasných problémoch s financiami a požiadali ich o predĺženie splatnosti. 

Našťastie väčšina z nich súhlasila, a tak im to ukázalo, že úprimnosť sa v biznise vypláca. Hneď na to začali riešiť svoj druhý problém a zabezpečili si všetky potrebné licencie od univerzít, bratstiev a spolkov, ktorých značky chceli tlačiť na svoje oblečenie. Tak sa im podarilo vytvoriť slušný základ, na ktorom sa už dalo stavať bez potenciálnych časovaných bômb. 

Dôležité bolo si uvedomiť, kto sú ich cieľoví zákazníci, a na základe toho si nájsť aj predajcov. V ich prípade to boli študenti, a tak začali na školách hľadať aj svojich zamestnancov. V roku 2015 sa k nim pripojil tretí spolumajiteľ spoločnosti Jolijt Tamanaha. 

Vždy treba byť iný ako konkurencia 

Najmä v prípade oblečenia je to veľmi ťažké. Oblečenie na mieru je staré odvetvie s obrovskou konkurenciu. Spoločnosť Fresh Prints si však aj tu našla pozitívum a zistila, že všetci ich konkurenti nakupujú od tých istých piatich veľkoobchodných distribútorov. Výhodou bolo, že títo veľmi neinovovali a ponúkali na trhu štýl starý desať rokov. 

Fashion for Universities
zdroj: AP/Freshprints

A tak sa v roku 2019 rozhodli zamerať práve na inováciu a trendovú grafiku. Následne na to sa im v roku 2021 podarilo na trh priniesť vlastnú vysokokvalitnú líniu oblečenia s teplákovou súpravou. Len taká maličkosť ako zhodná mikina s teplákmi, im priniesla v prvom roku tržby viac ako 1 milión dolárov. 

Zadefinovanie cieľa a smerovania spoločnosti je dôležité 

Jacob a Josh sa v tomto prípade rozhodli zamerať na prechod od spoločnosti, ktorá vyrábala oblečenie, na zákazku k módnej spoločnosti. Ďalším správnym krokom bolo aj rozšírenie zdroja Fresh Prints.

Začali vyrábať aj hrnčeky, fľaše na vodu, mikiny, časopisy a iné tovary s logom spoločnosti. Získali si tak aj klientov z korporátneho sveta ako Google, Amazon či Uber. 

Aj to bol dôvod, prečo sa Fresh Prints podarilo rozrásť do dnešných čísiel. Napriek tomu, že ich nikdy ani len nenapadlo, že by rozšírili svoje služby mimo tovaru pre vysokoškolákov, práve to im prinieslo úspech. Fresh Prints si v súčasnosti stojí za tým, že dokáže vytvoriť kvalitný a značkový merch pre študentov aj veľké firmy. 

Zdroje: Entrepreneur, Freshprints

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá