Syn zakladateľa Esetu vymyslel startup na boj s dezinformáciami. Záujem o jeho produkt má aj náš štát

  • Firma Gerulata Technologies sa zameriava nielen na dezinformácie, ale aj na strategickú komunikáciu
  • Za startupom stojí Michal Trnka, syn Miroslava Trnku, ktorý je spoluzakladateľom úspešného Esetu
  • Na startupe spolupracuje aj analytik a odborník na dezinformácie Tomáš Kriššák
pjimage (16)
FB/TK, Magdaléna Tomalová, TASR/Lukáš Grinaj. FB/Eset
  • Firma Gerulata Technologies sa zameriava nielen na dezinformácie, ale aj na strategickú komunikáciu
  • Za startupom stojí Michal Trnka, syn Miroslava Trnku, ktorý je spoluzakladateľom úspešného Esetu
  • Na startupe spolupracuje aj analytik a odborník na dezinformácie Tomáš Kriššák

„Scrolluješ“ po sociálnych sieťach a zrazu narazíš na príspevok, ktorý hlása, že vakcinácia je podvod, farma-firmy umelo vytvorili covidkrízu, aby zarobili, alebo čínsky Wuhan, z ktorého sa mala pandémia rozšíriť, bol tajný projekt síl západných tajných služieb. Najmä v čase koronakrízy nie je na hoaxy, pochybné zaručené pravdy či číre konšpiračné teórie na sociálnych sieťach vôbec ťažké naraziť. 

Možno ťa prekvapí, že nový slovenský startup si vzal na mušku práve túto problematiku a pomocou analýzy dát naprieč internetom bojuje aj proti šíriacim sa dezinformáciám.

Za firmou Gerulata Technologies dokonca nájdeš známe meno Trnka, ktoré rezonuje v slovenskom biznis prostredí najmä ako spoluzakladateľ IT gigantu Eset. No nejde o známeho Miroslava Trnku, ale o jeho syna Michala. 

Jablko od stromu…

Trnka mladší vyštudoval nielen na STU, no aj prestížnom britskom Oxforde, kde získal titul Master of Busines Administration, skrátene MBA.

Zrejme ťa neprekvapí, že dlhšie pracoval aj v rodinnej firme Eset. Tu zastával miesto chief marketing officera. Za sebou má 14 rokov skúseností na poli technológií, stratégií a inovácií. Minulý rok skúsenosti nielen z Esetu pretavil do vlastného biznisu a založil spoločnosť Gerulata Technologies.

zdroj: FB/Michal Trnka

Tá sa podľa oficiálnej anotácie špecializuje na monitorovanie a analýzu online prostredia, s cieľom urobiť ho čo najbezpečnejší pre každého užívateľa. Práve analýza a „trackovanie fake news“ je leitmotívom služieb spoločnosti. Na tieto ciele vytvorili nástroj s názvom Juno. Ten si už postupne osvojujú nielen firmy v súkromnom sektore, ale podľa slov Trnku o jeho produkt je záujem aj v štátnych inštitúciách. 

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Štatistický úrad, Finstat, LinkedIn

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá