Talentovaná Slovenka ručne vyrába svetové unikáty. Jej kúsky ohúrili aj uznávanú módnu divu

  • Eva je úspešná dizajnérka klobúkov a iných kúskov, ktoré sú farbené iba prírodou, napríklad listami a kvetmi
  • Vo svete módy žne úspech, dokonca mala aj módnu prehliadku s Lýdiou Eckhardt 
Eva Vokounová
Eva Vokounová
  • Eva je úspešná dizajnérka klobúkov a iných kúskov, ktoré sú farbené iba prírodou, napríklad listami a kvetmi
  • Vo svete módy žne úspech, dokonca mala aj módnu prehliadku s Lýdiou Eckhardt 

Eva Vokounová pochádza z Trnavy, má 34 rokov a študovala bábkovú réžiu a dramaturgiu na VŠMU. K vlastnej tvorbe ju to ťahalo už na základnej škole, keď si začala navrhovať a šiť kúsky oblečenia, ktoré asi nespĺňali nijaké štandardy šitia, ale bola hrdá, že má na sebe niečo iba jej. 

Oficiálny začiatok jej značky datuje na rok 2013, kedy po vysokej škole hľadala šperk, ktorý bude jej a bude vyjadrovať kým je. A keďže taký nenašla, zrodili sa prvé záušnice.

  • Ako sa dostala k práci v módnom priemysle
  • Či sa dokáže uživiť len vlastnou značkou
  • Ako sa jej podarilo prepracovať k módnej show, po akej túžia mnohí dizajnéri
  • Ako sa dostala k technike, ktorá z jej módnych kúskov robí unikátne diela

Kedy nastal ten zlom, keď si si uvedomila, že chceš s vlastnými módnymi kúskami podnikať?

Asi v momente, keď si moje okolie začalo moje šperky odo mňa pýtať a objednávať. Vlastne, všetci mi na môj nápad podnikať s takým špecifickým šperkom povedali, že som blázon, čo ma nakoplo ešte viac. Často idem hlavou proti múru a nenechám sa len tak odradiť, pokiaľ sa to týka mojej tvorby.

Milujem umenie všetkého druhu a neviem si predstaviť, že by som robila niečo iné. Nech je to akokoľvek ťažké, nech padnem desiatkykrát, vždy sa k tvorbe vrátim, pretože môj svet je vďaka tomu farebný, bláznivý, tvorivý, hravý, rozmanitý, slobodný… A presne to je to, čo môžem podávať cez moje šperky, oblečenie a klobúky ďalej k vám.

Čo všetko nájdu ľudia v tvojom portfóliu?

Momentálne sú to šperky: náušnice a záušnice, ručne tvarované klobúky a oblečenie farbené iba prírodou – listami, kvetmi a podobne.

Kde si brala know-how na výrobu tvojich módnych kúskov?

Všetko, čo robím a viem, som sa učila sama, metódou pokus-omyl. A som za celú tú strastiplnú cestu vďačná. Moje záušnice sa menili a zlepšovali so mnou. Neustále som hľadala nové a nové spôsoby, ako sa posunúť ďalej.

Niekedy aj vďaka kritike, ktorú som sa musela naučiť spracovať. Podnikanie je náročné v tom, že nesmiete zastaviť.

Žijeme v dobe, keď sa všetko neustále mení, zvyšuje sa konkurencia a ľudia potrebujú neustále podnety. Nájsť v tomto celom balans a nezblázniť sa, je pre mňa stále výzva.

Čo sa týka klobúkov, tie robím v podstate ani nie rok. Nemala som žiadneho učiteľa, sú to hodiny skúšania a učenia sa zo skúseností, ktoré som postupne naberala. Klobúky sú vysneným doplnkom, ktorý som túžila robiť, takže neexistovalo nič, čo by ma zastavilo, aby som našla svoju vlastnú techniku výroby.

Kto tvorí tvoju značku? Máš nejaký tím ľudí?

Moja značka je veľmi osobná. S každou zákazníčkou komunikujem ja sama a všetko prechádza mojimi rukami. Prešla som a prechádzam si všetkými možnými povolaniami od marketéra cez PR až po grafika, modelky, fotografa, web developera, dizajnéra, sales managera a výrobcu.

Na značke pracujem vo všetkých týchto funkciách sama a je to naozaj dobrá škola, pretože kopu z týchto profesií by som nikdy nepovedala, že niekedy budem ovládať. Tým, že som perfekcionista, je to o niečo náročnejšie.

Učím sa robiť svoju prácu na 100 % a nie na 250 %. To je jednoducho neudržateľné. Robím chyby a občas sa aj topím, hnevám sa, že dnes som dala iba 50 %.

Učím sa láskavosti voči sebe samej, pochopeniu, že do výroby môžem dať vždy celé moje ja, ale potom už nevládzem sedieť nad web stránkou a doviesť veci do úplnej dokonalosti. Nič nie je dokonalé. A to je vlastne na tom to krásne. Môj klobúk určite do tých 100 % dopĺňa sama nositeľka svojou osobnosťou. To je jedinečné!

Čo je cieľom tvojej značky?

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá