Táto kampaň chce dosiahnuť, aby Slováci chodili do práce na bicykli. Jej tvárou sa stal Peter Sagan

  • Kampaň Do práce na bicykli sa rozhodla stav cyklistiky v slovenských mestách zmeniť "zdola".
collage
telegraph.co.uk / FB/Do práce na bicykli
  • Kampaň Do práce na bicykli sa rozhodla stav cyklistiky v slovenských mestách zmeniť "zdola".

Tento rok sa už po štvrtý krát vracia úspešná kampaň Do práce na bicykli. Jej cieľom je motivovať Slovákov, aby dochádzali do práce na bicykli a podporiť tak rozvoj cyklistickej dopravy v mestách. Dosahuje to pomocou súťaže, do ktorej sa môžu registrovať 2 až 4-členné tímy kolegov.

Tímy sa potom počas jedného mesiaca „pretekajú“ v počte prejdených kilometrov. Rátajú sa iba kilometre prejdené na ceste do práce a z práce. Súťaž je založená na čestnosti súťažiacich, ktorí sami štatistiky prejdených kilometrov vypĺňajú na stránke súťaže.

„Po úspešných ročníkoch Do práce na bicykli 2014, 2015 a 2016 máme ambíciu v projekte pokračovať a vytrvať v snahe, aby nielen jazda na bicykli, ale aj každodenný život vo vašom meste bol príjemnejší, zdravší a kvalitou sa približoval vyspelým európskym metropolám,“ tvrdia organizátori na svojej stránke.

foto: FB/Do práce na bicykli

Súťažiaci majú možnosť získať vecné ceny. Konkrétne 7 mestských bicyklov DEMA, jeden elektrický bicykel Lectrum apobyt v horskom hoteli na hrebeni Veľkej Fatry. Okrem toho každý zúčastnený dostane tričko s dizajnom mechanického bicyklového srdca.

No organizátori chcú, aby hlavnou motiváciou bol dobrý pocit zúčastnených. Na prvý pohľad to možno niekomu znie naivne, no funguje to už štyri roky. Minulý rok sa do súťaže zapojilo 5 637 ľudí zo 60 slovenských samospráv.

 „Veríme, že cyklistom sa dostane nielen patričné uznanie spoločnosti za to, že významne prispievajú k ochrane životného prostredia, ale stanú sa aj inšpiráciou pre tých, ktorí ešte stále na presun po meste používajú auto. Hlavným posolstvom tohtoročnej kampane DPNB 2017 je vzájomné rešpektovanie sa tých, ktorí sa po ceste pohybujú najčastejšie – cyklistov a vodičov,“ tvrdia organizátori na svojej stránke.

foto: dopracenabicykli.sk

Za kampaňou stojí združenie Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica. To vníma prekážky, ktoré na Slovensku stoja v ceste cyklistiky. No ku ich odstráneniu chce prispieť tlakom „zdola“. Teda zvýšením spoločenského dopytu po cyklotrasách a celkovej podpore cyklistiky a udržateľnosti. Ich cieľom je urobiť z bicykla plnohodnotný mestský dopravný prostriedok po vzore mnohých európskych miest, no to vyžaduje zmenu v spoločnosti. A tú sa dá dosiahnuť iba osvetou.

„Procesy zmien, myslenia a konania ľudí vo vyspelejšej časti Európy a nastúpený trend už viac rokov smerujú k trvalo udržateľnému rozvoju miest. Faktom je, že väčšinou začal zdola – z radov obyvateľov, aktivistov a iniciatív, ktorí cítili, že zmena je potrebná,“ tvrdia organizátori na svojej stránke.

foto: FB/Do prace na bicykli

Momentálne prebieha registrácia tímov. Takže ak chceš spraviť niečo pre svoje zdravie a pre životné prostredie a zároveň podporiť rozvoj cyklistiky na Slovensku, presvedč kolegov a sadnite spolu v máji na bicykle.

Registrovať sa môžeš TU.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá