Táto kaviareň určuje ceny kávy podľa zdvorilosti svojich zákazníkov. Ujal by sa tento nápad aj na Slovensku?

  • V americkej kaviarni určujú cenu podľa toho, aký si slušný
  • Ak chceš zaplatiť menej, musíš sa naučiť poprosiť a poďakovať
  • Hlavnou myšlienkou však je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhého
káva
freepik/people creations
  • V americkej kaviarni určujú cenu podľa toho, aký si slušný
  • Ak chceš zaplatiť menej, musíš sa naučiť poprosiť a poďakovať
  • Hlavnou myšlienkou však je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhého

Môj zákazník, môj pán. Málo by to platiť, ale čo ak je zákazník drzý, nepozdraví sa, nepoďakuje a myslí si, že keď urobí účet 2 eurá, tak je majster sveta? Podobnú otázku si položila aj americká kaviareň CUPS Coffee & Tea vo Virgínii.

Rozhodli sa, že sa pokúsia prinútiť zákazníkov správať slušnejšie, a to zaujímavou cenovou politikou. Cena kávy alebo čaju závisí od toho, ako sa bude zákazník správať k obsluhe. Informuje o tom portál The Times of India.

Dáme kávu z auta, v jedlých pohárikoch a bez Wi-Fi? Pojazdná kaviareň Košičanku zachránila pred koronou

Čím zdvorilejší, tým nižšia cena

Keď sme na verejných miestach, očakáva sa od nás, že sa budeme správať podľa určitého bontónu, musíme mať v sebe nejakú spoločenskú etiketu. Sme uvedomelí ľudia a patrí sa to.

zdroj: freepik/people creations

Sú však aj takí, ktorí sa jednoducho nevedia správať. Kaviareň UPS Coffee & Tea sa rozhodla svojich zákazníkov „preškoliť“. O cene kávy alebo čaju rozhodujú na základe toho, ako sa zákazník správa k obsluhe.

Portál uvádza aj príklad. Ak niekto povie len „malá káva“, zaplatí za ňu 5 dolárov, ak však niekto povie „malá káva, prosím“, zaplatí len 3 doláre. Keď povie: „Dobrý deň, jednu malú kávu, prosím“, zaplatí len 1,75 dolárov. V skratke, čím si zdvorilejší, tým nižšia cena kávy.

Páči sa tento nápad: Ak chceš zaplatiť menej, musíš sa naučiť poprosiť a poďakovať ?

Zmiešané reakcie

Hlavnou myšlienkou však je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhého, a že byť láskavý a milý nič nestojí. Skôr to môže niekomu urobiť deň ešte krajším. Informoval o tom aj iRozhlas.

Cenník sa najprv objavil na Facebooku, kde získal cez 2000 lajkov a 900 komentárov. Na sociálnej sieti Reddit mal viac ako 52 000 pozitívnych ohlasov. Neskôr ho začali zdieľať aj iné kaviarne. Nie vždy boli reakcie pozitívne.

zdroj: Pexels/chavenon photography, coffe little tea

Okrem tých, ktorí považujú tento prístup za veľmi užitočný, sa našli aj takí, podľa ktorých je neslušný a nezákonný. „Nebudem hovoriť prosím niekomu, kto je podo mnou,“ uviedol jeden z komentujúcich. Pohotovo však na to odpovedal ďalší, ktorý napísal: „Súdiac podľa tohto komentára, pod tebou už naozaj nikto nie je.“

Zdroje: The Times of India, iRozhlas

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK