Taxify sa rozlieza do ďalších miest. Oddnes sa ním odvezú aj obyvatelia Banskej Bystrice

  • Taxify dnes veľkolepo spúšťa svoju prevádzku už v siedmom z krajských miest Slovenska
  • Obyvateľom Banskej Bystrice chce uľahčiť cestu za nákupmi či na stanice
zdroj: Taxify/Facebook/Slovensko - Slovakia/Tomas Hrozensky
  • Taxify dnes veľkolepo spúšťa svoju prevádzku už v siedmom z krajských miest Slovenska
  • Obyvateľom Banskej Bystrice chce uľahčiť cestu za nákupmi či na stanice

Bratislava, Trnava, Žilina, Nitra, Košice, Prešov a oddnes už aj Banská Bystrica. To sú mestá, v ktorých si môžeš zavolať okrem klasickej taxislužby aj tú alternatívnu, Taxify, ktorej sa u nás poriadne darí. Na Slovenskom trhu je už od roku 2016 a v 25 krajinách sveta má viac ako 15 miliónov užívateľov. V srdci Slovenska má jasný cieľ. Roman Sysel, country manager spoločnosti Taxify pre Českú republiku a Slovensko hovorí: „Očakávame, že vzhľadom na načasovanie expanzie bude po spustení v Banskej Bystrici jednou z najčastejších destinácií nákupné centrum Europa SC.“ Tak ako aj v ostatných mestách, kde obľúbenými cieľmi bývajú autobusové a vlakové stanice, spoločnosť predpokladá, že aj v Banskej Bystrici bude častou zastávkou neslávne slávny Terminal Vlak-Bus-Shopping.

Hoci u nás ešte stále alternatívne taxislužby pozná zväčša len západ krajiny, konkurencia je veľká. Taxify musí bojovať o miesto na trhu napríklad s Hopinom alebo Uberom, ktorý však v súčasnosti na bratislavských cestách nevidno. Zažil u nás turbulentný rok. Taxikári mnohokrát jeho fungovanie kritizovali a podarilo sa im túto veľkú konkurenciu z mesta vyhnať. Nedávno schválená novela zákona o taxislužbách mu však umožní vrátiť sa do hry. Po novom zákon definuje dispečing ako poskytovanie služieb pre prepravu maximálne 9 osôb, vrátane vodiča, pričom môže byť realizovaný prostredníctvom internetu, telefónu, alebo iným spôsobom, píše Fontech.

Počas toho, ako Uber musel u nás ukončiť svoju činnosť to bol práve Taxify, kto využil jeho neprítomnosť a svoju províziu u vodičov si zvýšil z 15 na 20 % (viac si prečítaš TU), čo sa samozrejme nestretlo s pozitívnym ohlasom. Na drobnosti sa sťažujú aj samotní užívatelia. Aplikácia modernej taxislužby má totižto svoje muchy, na ktorých vychytaní sa však už určite pracuje.

Zdroj: TS