Títo Slováci zarobia vyše 2 milióny eur mesačne, klesli im tržby, no rok 2020 má byť zlomový

  • Slovenská úspešná vývojárska firma Pixel Federation zverejnila správu s hospodárením za rok 2019
  • Tržby spoločnosti klesli o viac ako 2 milióny eur, no rok 2020 á byť úspešnejší
  • Pixel chce na trh uviesť novú hru a dosiahnuť tržby 39 miliónov eur
pixel-1090×610
Tím Pixel Federation
  • Slovenská úspešná vývojárska firma Pixel Federation zverejnila správu s hospodárením za rok 2019
  • Tržby spoločnosti klesli o viac ako 2 milióny eur, no rok 2020 á byť úspešnejší
  • Pixel chce na trh uviesť novú hru a dosiahnuť tržby 39 miliónov eur

Slovenská úspešná vývojárska firma Pixel Federation so sídlom v Bratislave zverejnila na svojom webe správu hospodárskych výsledkov za rok 2019.

Pixelu klesli prvýkrát od svojho vzniku tržby o viac ako 2 milióny eur. Vývojári, ktorí stoja za úspešnou hrou TrainStation alebo Diggy’s adventure hospodárili podľa správy za minulý rok s tržbami  takmer 31,4 miliónmi eur. V roku 2018 to bolo podľa Finstatu via ako 33 miliónov.

„Existuje niekoľko dôvodov, prečo sa to stalo, ale najdôležitejšie sú skutočnosti, že úplné vydania dvoch nových projektov TrainStation 2 a AFK Cats boli odložené,“ hovorí Šimon Šicko, CEO Pixel Federation.

Ten ďalej priznáva, že hry Diggy’s Adventures a TrainStation nesplnili svoj ročný plán podľa očakávania. Napriek týmto faktorom považuje Šicko rok 2019 s výnosom  31 miliónov za úspešný rok.

„Podarilo sa nám uviesť niekoľko sľubných inovácií a upevniť prácu podporných oddelení, ako sú marketing a UX,“ píše v uverejnenej správe.

zdroj: Pixel Federation/annual report

Rok 2020 prinesie novú hru, aj vyššie tržby

Najsilnejšou hrou sa za rok 2019 stala opäť hra Diggy’s Adventures, ktorá zarobila 15,6 milióna eur. Na druhom mieste je Seaport s tržbami 9,5 milióna.

Po 10 rokoch zaznamenáva hra TrainStation mierny pokles, ale svetlo sveta uzrela v decembri hra TrainStation 2, ktorá už zarobila 1 milión eur.

Čítaj viac >> Šimon Šicko: PIXEL FEDERATION má síce obrat 33 miliónov eur, no za úspešného sa nepovažujem (Rozhovor)

Spoločnosť za rok 2019 investovala do marketingu 12 miliónov eur. Ten im v konečnom dôsledku priniesol 20,5 miliónov nových registrácií.

V správe sa píše, že súčasný marketingový tím tvorí 22 odborníkov s rôznym zázemím od grafického dizajnu po analýzu údajov. Spoločnými silami sa im podarilo dostať 10 krát do úzkeho výberu odporúčaných aplikácií a podaril sa im dosiahnuť 150% nárast CTI (Click to Install).

(Graf bol vytvorený ešte pred zverejnením správy. Tržby za rok 2019 boli odhadované)

Cestovateľ a bojovník proti koronavírusu

Pixel Federation má približne 90 miliónov hráčov po celom svete a každoročne sa zúčastňuje veľkých zahraničných konferencií. V roku 2019 vývojári zamestnali 38 nových ľudí a záujem o prácu bol skutočne vysoký. Bolo doručených viac ako 600 životopisov a v priebehu roka urobili 129 pohovorov.

Rok 2020 má byť pre firmu zatiaľ najúspešnejší. Na jeho konci chce dosiahnuť tržby 39 miliónov eur a uviesť na trh novú hru. V súčasnosti sú najväčšie trhy pre Pixel Spojené štáty, Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko alebo Rakúsko.

Šimon Šicko ako zakladateľ Pixel Federation je aj EY Podnikateľ roka za rok 2018. Za jedenásť rokov sa vypracoval na firmu s vyše 200 zamestnancami. Valuáciu svojej firmy aktuálne hodnotí na 70 miliónov eur.

V rozhovore pre Startitup Šicko prezdradil aj to, prečo mu je blízka havajská kultúra a prečo cestuje veľmi rád práve do tejto tichooceánskej destinácie.

„Chcem podotknúť, že originálna havajská kultúra už neexistuje a je to len divadielko pre turistov. Mne sa však Havaj páči z viacerých dôvodov – je to raj vodných športov ako sufring a kitesurfing. Majú krásne slovíčko Aloha, ktoré symbolizuje pozdrav, ale aj stav mysle, ktorá rešpektuje inakosť,“ povedal pre Startitup Šicko.

Ten prednedávnom založil na Slovensku iniciatívu KtopomozeSlovensku.sk, v ktorej vyzýva podnikateľov a verejnosť, aby pomohla zdravotníckym zariadeniam a ich personálu.

Iniciatíva má tak pomôcť v boji proti šíriacemu sa koronavírusu. Tím okolo Šicka vytvoril platformu, na ktorú môže prispieť každý. Vyzbieraných je už takmer 630-tisíc eur. O iniciatíve sme pásali aj TU.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá