Toto je prvá slovenská banka, ktorá definitívne zrušila dress code

  • Poštová banka zrušila dress code, aby spolu so svojimi zamestnancami eliminovala textilný odpad
  • Od svojich zamestnancov vyzbierala 526 nepotrebných kúskov, ktoré sú teraz súčasťou kolekcie Dobro sa nosí
  • Výťažok z predaja putuje na podporu študenta Nicolasa
zdroj: Archív Startitup
  • Poštová banka zrušila dress code, aby spolu so svojimi zamestnancami eliminovala textilný odpad
  • Od svojich zamestnancov vyzbierala 526 nepotrebných kúskov, ktoré sú teraz súčasťou kolekcie Dobro sa nosí
  • Výťažok z predaja putuje na podporu študenta Nicolasa

Drahý oblek a kravata ešte automaticky nesvedčia o profesionalite. Pochopila to aj centrála Poštovej banky, ktorá sa rozhodla už viac neobmedzovať svojich zamestnancov tesnými kostýmami a definitívne zrušila dress code. Jej zamestnanci tak môžu slobodne a voľne vyjadriť svoju individualitu a počas dlhých hodín v kanceláriách sa cítiť pohodlnejšie.

Pocit novonadobudnutej slobody nielenže zvyšuje pracovný výkon, no pomáha aj dobrej veci. Zrušenie dress code sa stalo prvým krokom na dlhej ceste Poštovej banky k udržateľnosti. V rámci nej sa Poštová banka spojila s populárnou značkou Nosene a vytvorili jedinečnú kolekciu Dobro sa nosí. Stala sa tak prvou finančnou inštitúciou, ktorá vytvorila vlastný brand.

„Hneď po zrušení dress code sme zorganizovali zbierku oblečenia. Dokopy sa nám podarilo vyzbierať až 526 dobrých kúskov, z ktorých vznikla kolekcia s rovnomenným názvom „Dobro sa nosí“. Kúsky kolekcie si od 12.9. 2019 môže ktokoľvek kúpiť v predajni Nosene,“ vyjadrila sa hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

zdroj: Archív Startitup

Poštová banka verí, že sila firiem mobilizovať, vzdelávať a viesť k udržateľnému životnému štýlu je skutočne veľká a korporáty by si mali svoju zodpovednosť voči životnému prostrediu uvedomovať. Vytvorením svojej vlastnej kolekcie chce nabádať a inšpirovať aj ostatných k ekologickému a udržateľnému podnikaniu. Kolekciu rozpoznáš vďaka visačke s logom značky Dobro sa nosí.

Pomôžeš nadanému študentovi

Mnohí z nás považujú vzdelanie za samozrejmosť, no v skutočnosti si ho nemôžeme dovoliť všetci. Jedinou prekážkou pritom nie sú iba intelektuálne schopnosti, ale často aj finančné možnosti. Príkladom je aj nadaný študent vysokej školy Nicolas, výťažok z predaja bude darovaný na podporu jeho štúdia.

„Tým ale nekončíme. V konaní dobra chceme pokračovať, pretože v dobro veríme. Veríme, že #dobrosanosi aj v dnešnom svete, pretože je nadčasové. V rámci tejto myšlienky sa Poštová banka bude aj naďalej venovať EKO témam nielen v oblasti módy, ale aj ďalším CSR aktivitám,“ dodáva L. Žáčková.

zdroj: Archív Startitup

Oblečenie sa recyklovalo

Nosene je známe tým, že si na svojich kúskoch dáva skutočne záležať. Preto nebolo možné zaradiť do predaja všetko ponúknuté oblečenie, no nazmar nevyšiel ani centimeter látky. 180 kusov vyzbieraného oblečenia od zamestnancov Poštovej banky bolo určených na recykláciu. Vyrobí sa z nich napríklad výplň do autosedačiek, obaly na notebooky, nákupné tašky či obaly na okuliare.

Ži ekologicky aj ekonomicky

Napriek tomu, že z prieskumu od spoločnosti 2muse, ktorý sa realizoval na vzorke 519 respondentov, vyplynulo, že väčšine opýtaných na móde až tak nezáleží, až 38 % z nich chodí nakupovať každého štvrť roka. Na trendoch záleží hlavne mladým vo veku 25 až 34 rokov.

„K mesačnej frekvencii nákupov sa priznali prevažne ženy, najmä vo vekovej skupine 35 – 44 rokov. Dvaja z desiatich chlapov kupujú oblečenie raz za pol roka,“ dodáva hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. Nájdu sa však medzi nami aj takí, ktorí si urobia radosť niečím novým na seba každý týždeň (2 %).

zdroj: Archív Startitup

Poštová banka chce do budúcna zmeniť to, ako dnes Slováci uvažujú o móde a obliekaní. Zbytočné nakupovanie oblečenia zaťažuje nielen tvoju peňaženku, ale aj prírodu. Práve preto by sme mali nakupovať s rozumom a s ohľadom na životné prostredie.

Zrušením dress code dokázala Poštová banka v podstate odstrániť dvojitý šatník zo skríň svojich zamestnancov. Tí si už viac nemusia kupovať odevy zvlášť na voľný čas a zvlášť do kancelárie. Stačí im vlastniť jeden typ oblečenia, ktorý využijú ako cez víkendy, tak aj počas bežných pracovných dní. Ak by tak urobili všetky firmy, dokázali by sme výrazne eliminovať vznik textilného odpadu.

Najnovšie video