Toto sú najväčšie zlyhania svetových značiek za rok 2018, ktoré otriasli ich menom

  • Svetové značky ako Facebook, Victoria's Secret alebo KFC sa tešia obrovským tržbám a popularite
  • No aj im sa občas pritrafí spraviť krok vedľa, a že to boli teda riadne prešľapy
  • Zneužitie súkromných údajov cez nešetrné transgender vyjadrenia až po rasizmus, to všetko majú na svedomí
starbucks.com/KFC
  • Svetové značky ako Facebook, Victoria's Secret alebo KFC sa tešia obrovským tržbám a popularite
  • No aj im sa občas pritrafí spraviť krok vedľa, a že to boli teda riadne prešľapy
  • Zneužitie súkromných údajov cez nešetrné transgender vyjadrenia až po rasizmus, to všetko majú na svedomí

Je síce pravdou, že by sme boli najradšej, ak by sme k tejto téme nemali čo písať, ale pravda je iná. Predstavujeme ti najväčšie neúspechy svetoznámych značiek v priebehu tohto roka.

Starbucks

Je síce pravdou, že Starbucks by bolo možné zaradiť aj na zoznam najväčších pozitív v roku 2018 vďaka úplnej eliminácií používania plastových slamiek, no teraz sa budeme venovať opačnému pólu.

Jednoznačne najväčším škandálom, ktorému musel Starbucks čeliť v tomto roku, bolo zatknutie dvoch čiernych mužov v prevádzke Starbucks v Philadelphii ešte v apríli tohto roka. Dôvodom ich zatknutia bola ich žiadosť o návštevu toalety bez toho, aby si v prevádzke niečo kúpili.

Obaja muži pritom čakali na príchod obchodného partnera na dohodnuté stretnutie. Krátko po tom, ako bola táto udalosť zmedializovaná, sociálne média doslova explodovali a z každej strany sa spustila obrovská vlna kritiky. Dôsledkom incidentu sa Starbucks podľa prieskumu spoločnosti YouGov BrandIndex prepadol na najnižšiu úroveň za posledných 10 rokov, pokiaľ ide o vnímanie spoločnosti zákazníkmi.

Reakciou na zatknutie zo strany Starbucks bolo oznámenie, že naprieč USA vo viac ako 8 000 prevádzkach bude pre zamestnancov vykonané školenie zamerané na rasovú zaujatosť. K incidentu sa vyjadril aj generálny riaditeľ Kevin Johnson a k škandálu zverejnil na webových stránkach spoločnosti osobné písomné ospravedlnenie obom poškodeným mužom.


Victoria’s Secret

Každoročne si na výročnej módnej prehliadke môžeme pozrieť množstvo krásnych žien, ktoré na móle predvádzajú najnovšie spodné prádlo a celú šou umocňujú skvelí hudobní hostia svojimi živými vystúpeniami. V tomto roku mala spoločnosť trošku viac starostí ohľadom tejto udalosti. Postaral sa o to marketingový šéf Ed Razek, ktorý komentoval transgender a plus size modelky v naživo vysielanom rozhovore pre Vogue. Na otázku, či značka uvažovala o obsadení aj transgender modeliek do svojej prehliadky sa Razek vyjadril:

Nemali by ste mať vo svojej šou transsexuálov? Nie. Nie, nemyslím si že by sme mali mať. Ozaj, a prečo nie? Pretože naša šou je 42 minútova fantázia a špeciálna zábava. Áno, presne to to je.“ uviedol suverénne Ed Razek

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: improveme.se

Reakcia bola bleskovo rýchla. Tieto vyjadrenia viedli k početnej kritike a ku všeobecnej pochybnosti, že takáto šou resp. módna prehliadka nemá v súčasnej podobe dlhú životnosť. Dôvodom by podľa kritikov mohla byť absentujúca rôznorodosť, t.j. vždy rovnaký typ modeliek s takmer identickým typom postavy a podobným vzhľadom. Značka síce nedávno zamestnala nového generálneho riaditeľa Johna Mehasa a oznámila, že obnoví svoju prehliadku plaviek. To však nič nezmenilo na tom, že materská spoločnosť Victoria Secret s názvom L Brands zaznamenáva pokles akcií štvrťrok čo štvrťrok.

KFC

Začiatok roka 2018 bol pre KFC v Spojenom kráľovstve naozaj rušné. KFC ako spoločnosť, ktorá sa preslávila vďaka svojej ponuke kuracích nugetiek a iných variant spracovania kuracieho mäsa zlyhala na plnej čiare. Vo viac ako 900 prevádzkach sa jej úplne minuli zásoby kuracieho mäsa po tom, čo sa rozhodla zmeniť dodávateľa na kuriérsku službu DHL.

Väčšina expertov sa zhodla na tom, že KFC podniklo všetky správne kroky čo sa týka transparentnosti voči zákazníkom. To však neuspokojilo úplne každého a aj po tomto sa našlo stále veľké množstvo nespokojných zákazníkov. Krátko po udalosti sa KFC verejne prostredníctvom novín svojim zákazníkom ospravedlnilo a to v naozaj veľkám štýlom, keď zvolili krátku ale výstižnú titulku „FCK, Sorry Sorry“. Tá bola vo viacerých médiách označená ako jeden z najlepších brandingov uplynulého roka. To však nič nemení na tom, že takýto škandál, by sa globálnej spoločnosti akou KFC bez pochýb jem nemal stať.

Facebook

A to najlepšie, och prepáč, to najhoršie nakoniec?

Facebook je značkou, ktorá miluje byť stredobodom pozornosti a na pretrase takmer všade vo svete, a ani rok 2018 nebol žiadnou výnimkou. Väčšina titulkov v novinách bola bohužiaľ negatívna. Celým svetom najviac otriasol škandál o nerešpektovaní údajov a súkromia užívateľov na Facebooku. Dovolím si tvrdiť, že najväčšou správou roka čo sa týka škandálov bolo oznámenie, že firma na spracovanie dát Cambridge Analytica zneužila dáta viac ako 87 miliónov užívateľov.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Daily Express

Facebook sa snažil na problémy s údajmi a ochranou osobných údajov reagovať prostredníctvom marketingových krokov. Jedným z nich bola „živá poradňa“ v New York City´s Bryant Parku, kde sa ľudia mohli pristaviť a zamestnanec Facebooku im poskytol všetky potrebné odpovede a informácie ohľadom údajov a súkromia. To však nebolo všetko. O sedem dní neskôr zverejnil The New York Times informácu, že Facebook poskytol Netflixu a Spotify súkroné správy a súkromné údaje a veľké množstvo súkromných dát zdieľal aj s Microsoftom a Amazonom.

zdroj: adweek.com 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK