Typ kávy, ktorú piješ, o tebe prezrádza viac, ako by si myslel. Zdraviu prospešná nie je každá, upozorňujú experti

  • Pridávaš si do kávy cukor alebo si ju viac vychutnáš bez neho?
  • Aj tieto veci o tebe mnohé napovedia
Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok, unsplash/Aneta Voborilova,Chewy
  • Pridávaš si do kávy cukor alebo si ju viac vychutnáš bez neho?
  • Aj tieto veci o tebe mnohé napovedia

Šálku kvalitnej kávy si s radosťou vychutnáva mnoho ľudí. Niektorí si potrpia na atmosféru v kaviarni, iní si zas vychutnávajú kávu s nohami vyloženými na gauči. Nech už patríš do ktorejkoľvek skupiny, upriam svoju pozornosť. Toto si možno o káve nevedel.

Horká či sladká?

Spravodajský kanál CNN uvádza, že ľudia, ktorí majú radšej klasickú čiernu kávu, majú podľa nového výskumu, pravdepodobne radi aj tmavú horkú čokoládu.

V spomínanom výskume mal tím výskumníkov zistiť, že istý genetický variant môže byť odpoveďou na to, prečo si niektorí ľudia doprajú viacero šálok kávy denne, zatiaľ čo iní si musia kávu odopierať.

„Ľudia s istým typom génu metabolizujú kofeín rýchlejšie, takže stimulačné účinky rýchlejšie vyprchajú a pijú viac kávy,“ uvádzajú.

V štúdii publikovanej v Nature Scientific Reports boli analyzované presnejšie typy konzumentov kávy, pričom boli oddelení milovníci klasickej čiernej kávy od tých, ktorí si pridávajú aj smotanu či cukor.

„Zistili sme, že kávičkári s genetickým variantom, ktorý odráža ľudí metabolizujúcich kofeín rýchlejšie, preferujú horkú čiernu kávu,“ cituje CNN výskumníčku.

„Rovnaký genetický variant sme našli aj u ľudí, ktorí uprednostňujú obyčajný čaj pred tým sladeným, aj u tých, ktorí preferujú horkú tmavú čokoládu pred jemnejšou mliečnou,“ uvádza.

zdroj: unsplash/John Schnobrich

Má to výhody?

Portál Deleciousfood tiež poukazuje na štúdie, ktoré zistili, že primerané množstvo čiernej kávy – približne 3 až 5 šálok denne, znižuje riziko niektorých chorôb, vrátane Parkinsonovej choroby, srdcových chorôb, cukrovky 2. typu a niekoľkých typov rakoviny.

zdroj: unsplash/Dylan Ferreira

Marilyn Cornelisová, ktorá skúma kofeín ako taký, uvádza, že je nutné dodať, že hovoríme o káve bez pridania mlieka, cukru a iných vecí.

Vieme, že pribúdajú dôkazy naznačujúce, že konzumácia kávy má priaznivý vplyv na zdravie. Ak však čítate s porozumením, zvyčajne sa odporúča konzumácia čiernej kávy bez mlieka a cukru,“ cituje CNN Cornelisovú.

Zdroje: CNN, deleciousfood.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie