Už za Rakúsko-Uhorska boli najmodernejšou fabrikou. Papier z Harmanca je európskou špičkou aj dnes

  • Značka Harmony patrí medzi tie, ktoré pozná určite každý Slovák
  • Vedel si, že história značky siaha až do roku 1829?
  • Papiereň investuje do do rozvoja technológií a modernizácie procesov ročne okolo 6 miliónov eur
  • Značka Harmony patrí medzi tie, ktoré pozná určite každý Slovák
  • Vedel si, že história značky siaha až do roku 1829?
  • Papiereň investuje do do rozvoja technológií a modernizácie procesov ročne okolo 6 miliónov eur

V oblasti Harmaneckých papierní sa vraj nachádzalo jazierko, ktoré sa stalo domovom mnohých labutí. V roku 1829 sa tak biela labuť stala najstaršou registrovanou ochrannou známkou na Slovensku. Symbolizuje čistotu, vznešenosť, eleganciu a značku sprevádza dodnes. O tom, že Harmony patrí medzi stálice na slovenskom trhu svedčí aj víťazstvo kozmetických utierok Harmony Delicate Care v súťaži Voľba spotrebiteľov z roku 2018. Produkt získal prvenstvo aj na Facebooku. 

zdroj: TASR

Silná a stabilná spoločnosť

V roku 1829 sa banskobystrický kupec František Zikmund Leicht rozhodol založiť fabriku na ručnú výrobu papiera. Táto fabrika v tom čase patrila medzi najmodernejšie papierenské závody v celom Rakúsko-Uhorsku. Hygienické papierové výrobky sa tu začali vyrábať už na prelome 19. a 20. storočia.

Fabrika začala s toaletným papierom, pokračovala ručne rezanými papierovými obrúskami a počas 2. svetovej vojny do svojej ponuky pridala aj dámske vložky a detské plienky, ktoré boli vyrobené z buničitej vaty. 

Moderná história fabriky sa začína až v roku 1972. V tom čase bol do prevádzky uvedený papierenský stroj, ktorý slúžil na výrobu hygienických papierov. Papiereň zároveň začala používať novú surovinu, ktorou bol zberový papier.

Harmanecká fabrika sa stala prvou v bývalej ČSSR, ktorá začala vyrábať kotúčikový toaletný papier. V roku 1919 prebehla registrácia ochrannej známky „Biela labuť“, ktorá je dnes na Slovensku najstaršou ochrannou známkou používanou dodnes.

Všetky produkty SHP Harmanec sa na Harmony premenovali v roku 1999. Jediný produkt, ktorý názov nezmenil, bol toaletný papier Harmasan. Samotné papierne sa premenovali v roku 2002 na SHP Harmanec. V tomto roku sa stali súčasťou skupiny výrobných a obchodných spoločností, ktoré vyrábajú a distribuujú hygienické papierové produkty pod spoločným názvom SHP Group. Dnes papiereň patrí medzi moderné a dynamicky sa rozvíjajúce firmy na Slovensku. Do modernizácie výrobných procesov investuje ročne približne 6 miliónov eur. 

zdroj: Harmanec.sk

100 tisíc ton papiera ročne

V SHP Harmanec  sa dnes vyrábajú produkty viacerých značiek. Najznámejšou je Harmony. Produkty tejto značky sú citlivé a bezpečné k pokožke i k prírode. Dôraz kladú na jemný detail a zákazníka oslovia čistotou a eleganciou. Známy je aj toaletný papier Harmasan, ktorý prišiel na svet v roku 1972. V minulosti išlo skôr o drsnejší toaletný papier, no dnes má 4 vrstvy. S kvalitou produktu sa menil aj jeho dizajn. 

Ďalšou značkou, ktorá spadá pod SHP Group je Harmony Professional. Zastrešuje produkty profesionálnej hygieny Away from Home, ktoré sú určené pre verejné inštitúcie a priestory, podniky pôsobiace v rámci segmentu HoReCa, ako aj pre oblasť priemyslu, výroby, wellness & spa a zdravotníctva. Značka dbá na tradíciu, dôveru, čestnosť a spoľahlivosť, flexibilitu, individuálny a profesionálny prístup.

Poslednou značkou je Celex. Sídli v meste Banja Luka, ktoré sa nachádza v Bosne a Hercegovine, a ročne vyprodukuje 100 tisíc ton papiera. Značka dnes zahŕňa 4 produktové línie: Lotos, Klasik, Ruža a Premium. 

zdroj: tvojeharmony.sk

Krása nevídaná! 

V roku 2016 prešla značka Harmony zmenami, ktoré sa týkali nie len rebrandingu, ale aj redizajnu produktov. „Obalová koncepcia je charakteristická jemnými pastelovými teplými farbami, uprednostňuje mäkké tvary, moderný a elegantný štýl. Jedinečnosť obalovej koncepcie je zdôraznená použitím matnej fólie a matných lakov, ktoré Harmony používa pre obaly svojich produktov ako jediná značka v segmente papierovej hygieny na slovenskom a českom trhu. Na obale produktov sú jasne definované parametre produktov, či funkčné benefity,“  hovorí pre Stratégie Lenka Štefčeková, Senior Brand Manager SHP Group. 

Podľa Finstat.sk sa tržby firmy držia na veľmi dobrých číslach, ktoré sa približujú k hranici 100 miliónov. „Naše hospodárske výsledky sa už zlepšujú a znova rastie aj náš podiel na domácom trhu s hygienickým papierom. Stúpli aj tržby našich pôvodných fabrík zhruba o päť percent,“ hovorí predseda Predstavenstva SHP Group i najvyšší výkonný šéf všetkých jeho fabrík Richard Žigmund pre TREND

Zdroje: tvojeharmony.sk, Harmasan, TREND, STRATÉGIE, Finstat.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech