Vallo predstavil svoju rýchlu rotu. Bratislavčania sa môžu sťažovať a mesto problémy expresne vyrieši, sľubuje
- Bratislava od 1. septembra spustila inovatívny projekt, ktorým rieši drobné nedostatky v meste
- Občania ich môžu mestu nahlasovať prostredníctvom formuláru
- Bratislava od 1. septembra spustila inovatívny projekt, ktorým rieši drobné nedostatky v meste
- Občania ich môžu mestu nahlasovať prostredníctvom formuláru
V každom meste sa nachádzajú drobné nedostatky – či už je to neodhrnutý chodník, nefunkčný semafor alebo ohnutá značka, obyvateľov tieto problémy vedia potrápiť. Hlavné mesto Slovenska však prišlo s riešením, ktoré poteší nejedného Bratislavčana.
Nový projekt, ktorý bol spustený 1. septembra 2021, sľubuje riešenie drobných nedostatkov v uliciach Bratislavy do 72 hodín. Práve kvôli rýchlemu nasadeniu sa projekt nazýva Rýchle zásahy.
Ako informuje oficiálna stránka Bratislavy, mesto je pripravené určité nedostatky operatívne riešiť v čo najkratšom čase.
Drobné opravy chcú realizovať ešte efektívnejšie
Primátor sa s týmto projektom obracia na občanov Bratislavy, pretože práve na základe ich podnetov sa Komunálny podnik a iné odborné oddelenia Magistrátu Bratislavy môžu postarať o odstránenie nedostatkov, ktoré sa nachádzajú na pozemkoch či komunikáciách v správe mesta.
„Je pre nás veľmi dôležité, aby sme stíhali opravovať všetky malé veci, ktoré sa objavujú po celom meste. Práve preto potrebujeme vašu pomoc, Bratislavčaniek a Bratislavčanov, aby ste nám povedali, čo sa kde deje,“ povzbudzuje Matúš Vallo občanov.
Ako však informoval, niektoré opravy v meste nie je možné zrealizovať zo dňa na deň. „No tie, pri ktorých to možné je, chceme robiť ešte efektívnejšie,“ uviedol v príspevku na Facebooku.
Oprava sa vo výnimočných prípadoch môže predĺžiť
Celý systém projektu funguje jednoducho. Ak si na ceste všimneš drobný nedostatok, prostredníctvom stránky vyplníš formulár, ktorý mesto následne vyhodnotí a kompetentní daný problém vyriešia. Okrem určitých informácií je potrebné priložiť aj fotku daného problému.
„Na riešení rýchlych zásahov spolupracujeme s Odkazom pre starostu. Do pár hodín od pridelenia podnetu vyhodnotí mesto Bratislava časové možnosti jeho riešenia. Ak sa v prvotnej odpovedi podnetu bude nachádzať označenie „Rýchly zásah“, vyriešime ho do 72 hodín od okamihu pridelenia,“ uvádza oficiálna stránka mesta.
Aj napriek tomu, že projekt sľubuje riešenie problému v čo najkratšom čase, vo výnimočných situáciách sa táto doba môže predĺžiť. Má ísť o situácie v podobe zhoršených poveternostných podmienok, počasia alebo iných nepredvídateľných okolnosti.
Každý podnet zaradíš do jednej z kategórií
Pre lepší prehľad sú Rýchle zásahy rozdelené do 5 hlavných kategórií, ktoré sa následne delia do 9 podkategórií. Keď sa rozhodneš nahlásiť podnet, jednoducho vyberieš kategóriu, do ktorej spadá.
Prvou kategóriu je Zeleň a životné prostredie. V tomto bode môžeš podať podnet na zle pokosenú trávnatú plochu, zlomený konár v havarijnom stave či neorezanú prícestnú zeleň.
Ďalšou kategóriou je Mestský mobiliár, v ktorom je zahrnutý napríklad preplnený kôš. Na chýbajúci alebo poškodený kanalizačný poklop môžeš upozorniť v kategórii Verejné služby.
Ak si na ceste či chodníku všimneš znečistenie, slúži na to kategória v Cesty a chodníky. Poslednou kategóriou je Dopravné značenie, ktorá zahŕňa poškodené dopravné značenie alebo nefunkčné semafory.
Zdroje: Facebook, Bratislava