Korupcia bola v 90. rokoch štandard. Dnes chcú mladí pracovať pre úplne iné firmy

Veronika Remišová: Štátne IT bolo jedno veľké eldorádo. Po novom ušetríme milióny

Rodinná firma zo Slovenska vyrába exkluzívne gitary. Najkvalitnejšie drevo si zháňajú po celom svete

Vďaka tejto rannej rutine sa staneš nezastaviteľným

  • Prvých 30 minút po prebudení rozhoduje o tom, aký budeš mať deň
  • Ak z neho chceš vyťažiť maximum, určite ti odporúčame osvojiť si túto rannú rutinu pozostávajúcu z 5 krokov
  • Vďaka nej sa staneš nezastaviteľným
rutina ráno
Unsplash/Sharon Christina Rørvik | Unsplash/Aneta Pawlik
  • Prvých 30 minút po prebudení rozhoduje o tom, aký budeš mať deň
  • Ak z neho chceš vyťažiť maximum, určite ti odporúčame osvojiť si túto rannú rutinu pozostávajúcu z 5 krokov
  • Vďaka nej sa staneš nezastaviteľným

S touto vetou si sa už určite veľakrát stretol, a platí na 100 %. Ráno robí deň a pravda je taká, že prvých 30 minút po tvojom prebudení určuje smerovanie celého dňa. Je preto veľmi dôležité začať ho správne. Ako však na to? Prinášame ti hneď niekoľko tipov, vďaka ktorým budú nielen tvoje rána, ale aj celé tvoje dni vyzerať úplne inak ako doteraz. 

#1 Začni deň nejakou peknou myšlienkou

Čo je úplne prvá vec, ktorú spravíš hneď potom, ako otvoríš oči? Mnohí ľudia okamžite siahajú po telefóne, čo je však veľmi nešťastnou voľbou. Skús si miesto toho ešte zopár minút poležať a vedome sa snaž o to, aby si myslel na niečo príjemné, a na niečo, čo ti robí radosť.

Stačí jediná minúta – ak ti nič nenapadá, povedz si napríklad 3 veci, za ktoré si práve v tejto chvíli vďačný. Uvidíš, ako sa tvoj mindset zmení po celý zvyšok dňa. 

#2 Dopraj si 10 minút len pre seba

Aj podľa portálu Addicted2Success začína množstvo úspešných ľudí (napríklad Oprah Winfrey, Mel Robbins, Tim Ferris a mnohí iní) svoj deň tak, že sa stiahnu do ticha, kde sa aspoň 10-15 minút venujú reflektovaniu predošlého či nadchádzajúceho dňa. Skvelým spôsobom je napríklad journaling, o ktorom sme nedávno písali.

Táto činnosť ti pomôže dokonale si utriediť myšlienky a začať deň s pozitívnym nastavením mysle. Ak sa ti tejto aktivite venovať nechce, prečítaj si aspoň zopár strán z knihy, ktorú máš práve rozčítanú. 

zdroj: Unsplash/Felipe Bustillo

#3 Rozhýb sa

Aj keď to možno necítiš, no po niekoľkohodinovom spánku je celé tvoje svalstvo veľmi stuhnuté. Predošlou aktivitou si rozhýbal svoju myseľ, teraz je preto načase rozhýbať svoje telo. Ak sa necítiš rovno na hodinové kardio či na posilňovanie, nie je dobré siliť to.

Úplne postačí, ak si dopraješ krátku, hoci len 5-minútovú rozcvičku, v rámci ktorej sa len poriadne ponaťahuješ. Tvoje telo sa tak naštartuje, a sám uvidíš, že zvyšok tvojho dňa bude vyzerať už len vďaka tomuto úplne inak. 

#4 Urči si najdôležitejšiu vec celého dňa

Pokojne nad tým môžeš popremýšľať aj popri cvičení. Zamysli sa nad tým, čo je pre teba na daný deň najdôležitejšie. Snaž sa však nemyslieť na povinnosti – tie si utriediš, keď sa začneš pracovať.

Malo by to byť niečo príjemné, niečo, na čo sa budeš po zvyšok dňa tešiť. Môže to byť napríklad to, že cestou z práce sa stavíš kúpiť si knihu, ktorú si chceš už dávno prečítať, alebo že večer zavoláš kamarátovi, s ktorým si nebol už dlhšiu dobu v kontakte. Nech to však bude čokoľvek, malo by ťa to motivovať prejsť celým dňom s dobrým naladením. 

#5 Natankuj svoje telo

Keď chceš, aby tvoje auto fungovalo na 100 %, musíš mu dopriať to najkvalitnejšie palivo. Inak to nie je ani s tvojím telom. Ak chceš počas dňa podať ten najlepší fyzický i mentálny výkon, je priam nevyhnutné, aby si svoj deň začal tým, že svoje telo kvalitne „natankuješ“ poriadnymi raňajkami.

Vyhraď si na ich prípravu dosť času, aj keď by to malo znamenať skorší budíček. Určite to stojí zato. Nezabúdaj samozrejme ani nato, že naše telo je po niekoľkohodinovom spánku dehydratované, takže si dopraj dostatok tekutín. A samozrejme, ak si kávičkár, nezabudni ani na šálku kávy. Na naše zdravie má predsa množstvo pozitívnych účinkov. 

Zdroj: addicted2success.com

Najnovšie video