Vedec, ktorému sa podarilo zvrátiť „biologický vek“ o 10 rokov, prezradil svoju rutinu dlhovekosti

  • David Sinclair je popredný vedec, ktorý sa zaoberá biológiou starnutia
  • Verí, že sa môžeme dožiť 150 rokov a objavil spôsoby, ako to dosiahnuť
Na snímke zdravá strava, bežiaci človek
Ilustračné foto, Canva/Foxys_forest_manufactures, Chalabala
  • David Sinclair je popredný vedec, ktorý sa zaoberá biológiou starnutia
  • Verí, že sa môžeme dožiť 150 rokov a objavil spôsoby, ako to dosiahnuť

David Sinclair, spoluriaditeľ Centra Paula F. Glenna pre výskum biológie starnutia na Harvardskej lekárskej fakulte, venoval značnú časť svojej kariéry výskumu dlhovekosti a zdá sa, že naozaj dosiahol pokroky v aplikovaní toho, čo sa mu v rámci výskumov podarilo zistiť.

Sinclair má aktuálne 54 rokov, no na svoj vek rozhodne nevyzerá. Podľa meraní biologického veku je dokonca o desať rokov mladší, ako ukazuje jeho skutočný chronologický vek. Ako sa mu to podarilo dosiahnuť?

Aktivuj gény dlhovekosti

Sinclair sa o spomalenie vlastného starnutia začal zaujímať vo svojich 30 rokoch. Jeho prístup zahŕňal vynechávanie raňajok, vyhýbanie sa cukru a užívanie resveratrolu – zlúčeniny nachádzajúcej sa v červenom hrozne, o ktorej viaceré výskumy preukázali, že má výrazné anti-aging účinky.

Podľa Sinclaira je konzumácia troch hlavných jedál denne spolu s rôznymi snackmi priveľa, pretože takéto množstvo jedla privádza telo do stavu hojnosti, čo deaktivuje gény dlhovekosti (SIRT). Odporúča preto pravidelne zaraďovať pôst, napríklad formou už spomínaného vynechania raňajok.

Sinclair si dáva záležať na tom, aby spal najmenej šesť hodín, ideálne však sedem až osem hodín. Využíva k tomu špeciálnu posteľ s reguláciou teploty, ktorá počas noci znižuje telesnú teplotu a zaisťuje hlbší spánok. Po prebudení si Sinclair vyplachuje ústa kokosovým olejom, aby zlepšil mikrobiálne prostredie v ústach a vyhýba sa zubným pastám s obsahom fluoridu.

Počas celého dňa nepretržite pije vodu a teplý čaj, pričom dáva prednosť najmä zelenému čaju matcha, ktorý je bohatý na polyfenoly a EGCG – zlúčeninu známu svojimi anti-aging a protirakovinovými účinkami. Jeho strava je založená na rastlinnej a orechovej báze, vrátane ryže, mandlí, kuskusu, drveného manioku a orechového mlieka.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa David Sinclair (@davidsinclairphd)

Sinclair sa rozhodol úplne vylúčiť alkohol a vyhýba sa aj mliečnym produktom. Jeho predchádzajúca strava pozostávala z červeného vína a syra, no po ich vylúčení zaznamenal výrazné zlepšenie pamäte a kognitívnych funkcií.

Za svoju najväčšiu výzvu týkajúcu sa zdravia považuje pravidelný pohyb. Denne sa snaží behať alebo sa aspoň prechádzať, ak nemá dostatok energie. Keď pracuje vo svojej kancelárii na Harvarde, snaží sa zásadne vyhýbať sedeniu.

Svoj vek „znížil“ aj vďaka týmto suplementom >>>

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Zdroje: GQ, Health News, The Sinclair Lab, NMN

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá