VIBER: Pre­daj za sumu vyrá­ža­jú­cu dych (UPDA­TE)

Luky Gašparík / 14. februára 2014 / Business

Vče­ra sme pri­nies­li infoš­ku, že spo­loč­nosť Viber je na pre­daj. Dnes už to nie je prav­da. Je už totiž PRE­DA­NÁ.

Zdroj: businessinsider.com

 

Japonský e-commerce mogul a miliardár Hiroshi Mikitani, šéf spoločnosti RAKUTEN, a CEO Viberu Talmon Marco oznámili dnes v noci to, na čo sme všetci čakali. Suma však predčila aj naše očakávania a vyšplhala sa na neuveriteľných 900$ mil. (657€ mil.).

Po Skype, Instagrame, Twitteri a ďalších mega predajoch tu máme ďalší. Patrilo by sa nad ním chvíľku pozastaviť a zamyslieť sa, či sú tieto astronomické sumy naozaj odrazom reálnej hodnoty danej spoločnosti.

V roku 2013 Mikitaniho spoločnosť RAKUTEN zaznamenala 80% nárast profitu. Dá sa teda predpokladať, že s likviditou asi problém mať nebude. V Japonsku panuje všeobecne dlhodobá stagnácia, Mikatinaho spoločnosť je v tomto však troška výnimka. Veľa preinvestovala do zahraničných firiem (Nemecko, Brazília..) už v minulosti. Značne tým diverzifikuje riziko stagnácie. Dnes sa mu to vypláca a ako jedna z mála si môže dovoliť podobné akvizície ako predviedla pri Viberi.

RAKUTEN je spoločnosť, ktorá verí, že budúcnosť e-commerce bude stále viac závislá na komunikačných kanáloch. Kúpou Viberu si chcela poistiť svoju pozíciu, pričom práve túto investíciu berú ako zatiaľ najstrategickejšiu zo všetkých. Pre spoločnosť, akou je RAKUTEN, je kľúčovým zdrojom k úspechu práve Viber, zásobáreň BIG DATA, kde vedia neskôr lepšie tárgetovať svoje aktivity. Zároveň poskytuje možnosť vstupu na ďalšie trhy.

u bude v najbližšej dobe zvýšiť uživateľskú základňu z 200 mil. na 500 mil.. Veľký boj o nadvládu v segmente IM sa týmto môže začať. 

Pridať komentár (0)