Víťaz posledného bratislavského Startup Weekendu ide do sveta!

Martin Kráľ / 29. novembra 2015 / Business

Jubilejný piaty ročník Startup Weekend Bratislava bol nabitý dobrými nápadmi, šikovnými ľuďmi a kreatívnou náladou. Ako to však býva, víťazom sa stane len jeden. A ten teraz ide do sveta.

 

Treffi.co je projekt siedmich chalanov, ktorí sa dali dokopy práve v piatkový večer po úvodných pitchoch a potiahli to bez dlhšieho spánku až do nedele. Porota vyhlásila za najlepší nápad, ktorý nám šetrí čas a nervy. Rieši presne to, čo nás všetkých dosť často hnevá – meškajúca verejná doprava. Ako toto riešenie vyzerá?

Kto cestujete po Bratislave hromadnou dopravou, viete, ako to chodí. Časový rozpis odchodov síce na niektorých zastávkach visí, no nech na hodiny pozeráte, ako pozeráte, autobus načas neprichádza. Pokiaľ zodpovední nevyriešia dopravu v hlavnom meste alebo pokiaľ nezačneme chodiť na bicykloch, veľa s tým nespravíme. Čo však môžeme zmeniť, je to, ako čas strávený čakaním využijeme. Najlepšie efektívne, však?

 

 

Lenže, to nie je také jednoduché, ako by sa mohlo zdať.

Pokiaľ neviete, že autobus mešká a ani koľko mešká, budete na tej zástavke len stáť a čakať. V ideálnom prípade aspoň čítate knihu či počúvate zaujímavý podcast. Čo keby ste ale týchto 10, 20 či 30 minút mohli ešte počkať v kancelárii či v škole, vďaka čomu si budete môcť odškrtnúť ďalšiu úlohu zo svojho to-do listu?

Treffi.co je aplikácia, ktorá vám s tým pomôže. Vďaka nej budete vždy presne vedieť, či váš autobus mešká a koľko máte ešte času. Jednoduchý nápad, ktorý rieši mnoho.

Je pravda, že väčšina bratislavských autobusov nemešká až polhodinu. A ak áno, strihnete si to radšej peši – ste rýchlejší aj v lepšej kondícii. Pozrime sa však na iné mestá. Teda, skutočné veľkomestá. Napríklad malajzijské Kuala Lumpur. Tam sa už peši tak rýchlo do centra nedostanete, a aj autobus meškajúci polhodinu vám bude dobrý.

 

 

Keďže head projektu, Marek Zámečník, nejaký čas v tejto krajine strávil a má s Kuala Lumpur osobnú skúsenosť, práve toto mesto sa stalo inšpiráciou pre tím Treffi.co a práve tam by chceli projekt aj premiérovo vypustiť do reálneho života.

 

 

S takýmito globálnymi ambíciami však nemôžu chalani zostať len pri víťazstve na Startup Weekende. Globálne ciele si žiadajú globálne povedomie. A to prichádza napríklad aj cez celosvetové súťaže. Jednou z nich je Global Startup Battle, ktorej partnermi sú napríklad Google for Enterpreneurs, YouTube či Transpose. Víťazi môžu získať skvelé ceny od Startup Launch Package až po výlet na Global Enterpreneurship Congress.

Aj toto je cesta pre slovenské startupy, ktoré môžu pomôcť vyriešiť problémy po celom svete. Aj takto sa môžu dostať do povedomia širokej verejnosti a ukázať svetu, že Slovensko tu je a je relevantné.

Preto, ak to vnímate podobne, pridajte sa k chalanom a dajte im svoj hlas! 

 

Pridať komentár (0)