Volkswagen chce na Slovensku zamestnať stovky nových ľudí, dosiahol 10-miliardove tržby aj napriek pandémii

  • Spoločnosť Volkswagen Slovakia má za sebou rok, ktorý sa zapíše do jej histórie ako veľmi úspešný
  • A to i napriek extrémne náročným globálnym podmienkam, ktoré ešte vyostrila pretrvávajúca pandémia COVID-19
vw1
TASR/DPA
  • Spoločnosť Volkswagen Slovakia má za sebou rok, ktorý sa zapíše do jej histórie ako veľmi úspešný
  • A to i napriek extrémne náročným globálnym podmienkam, ktoré ešte vyostrila pretrvávajúca pandémia COVID-19

V uplynulom roku dosiahla spoločnosť Volkswagen Slovakia obrat vo výške 9,75 miliardy eur, čím sa dokázala priblížiť k výsledku z roku 2019. Prekvapivo je tomu tak aj napriek poklesu produkcie v dôsledku pandémie.

Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dosiahol zisk pred zdanením na úrovni 278 miliónov eur. „Po nepriaznivom prvom polroku 2020 sme sa vrátili do hry vďaka prísnej disciplíne v oblasti nákladov a plnému nasadeniu vo všetkých oblastiach,“ uviedol Oliver Grünberg, predseda predstavenstva automobilky.

Spoločnosť sa môže pochváliť aj novými investíciami do výšky 500 miliónov eur. Tie budú smerovať predovšetkým do nábehu produkcie dvoch nových modelov.

zdroj: Volkswagen Slovakia

Prudký nárast zisku už oznámil aj Daimler. Vlastník luxusnej značky Mercedes-Benz, pripísal tieto výsledky najmä čínskemu trhu, ktorý sa už zotavil z pandémie a tiež silnému sortimentu výrobkov, priaznivým cenám a zníženiu nákladov. Čistý zisk koncernu Daimler za 1. štvrťrok 2021 vzrástol na 4,29 miliardy z minuloročných 94 miliónov eur.

Tržby mu zase stúpli o 10 % na 41 miliárd eur z 37,2 miliardy eur pred rokom. Automobilka navyše očakáva, že jej tohtoročný prevádzkový zisk bude výrazne vyšší ako v roku 2020.

zdroj: TASR/AP/Matthias Schrader

Veľmi diskutovaný nedostatok čipov však prinútil mnohé významné automobilky vrátane spoločností General Motors, Stellantis, Ford Motor alebo nemeckého koncernu Volkswagen obmedziť, alebo dočasne zastaviť výrobu. Začiatkom tohto týždňa aj Daimler skrátil pracovnú dobu až 18 500 zamestnancom a oznámil, že dočasne zastaví výrobu v dvoch závodoch v Nemecku práve pre nedostatok čipov.

Zamestnanci

Čo sa týka Volkswagenu, napriek náročnému obdobiu sa podniku podarilo zostať stabilným zamestnávateľom pre tisícky Slovákov. Spoločnosť na sociálne výhody minula viac ako 20 miliónov eur.

Volkswagen Slovakia momentálne zamestnáva 11 500 ľudí,  z ktorých viac ako 40 % pracuje v podniku dlhšie ako 10 rokov. Po oživení svetových trhov je bratislavský závod pripravený prijať do výroby pre montáž vozidiel ďalších približne 400 nových zamestnancov. Ako kmeňový zamestnanec na montáži vozidiel si tu zarobíš od 981 eur v hrubom.

Momentálne však do svojich radov hľadajú aj ekológa, ktorý bude okrem iného koordinovať projekty v oblasti ochrany prírody a krajiny. Ponúkaný plat je 1 264 eur v hrubom. Ako systémový programátor či programátorka si tu vieš zarobiť od 1645 eur mesačne. Ako IT manažér projektov dostaneš 1 996 eur mesačne. Spoločnosť ľudí láka najmä na dovolenkový príspevok (13. plat) a vianočný príspevok (14.plat).

SUV stále v obľube

Spoločnosť priznáva, že päťtýždňová odstávka v súvislosti s pandémiou sa odzrkadlila na počte vozidiel, ktoré zišli z liniek závodu. V roku 2020 sa v Bratislave vyrobilo 309 348 vozidiel piatich koncernových značiek.

Aj keď čoraz častejšie z rôznych strán počúvame, že ľudia by mali presedlať z obľúbených SUV do ekologickejších alternatív, nedeje sa tak. Zo spomínaných viac ako 300-tisíc vozidiel fabriky, tvorili približne 75 % SUV a štvrtinu malé mestské vozidlá.

zdroj: TASR/AP

Podiel elektrických a plug-in hybridných vozidiel sa však v medziročnom porovnaní zvýšil trojnásobne a tvoril takmer štvrtinu produkcie. Koncom roka odštartovala produkcia v poradí 9. modelu Škoda Karoq, čím bratislavský závod poskytol sesterskej značke doplnkové výrobné kapacity.

Najväčšími exportnými trhmi podľa obratu boli vlani Čína (24 %), USA (22 %) a Nemecko (14 %). Výrobný materiál sme najviac nakupovali z Nemecka (37 %), nasledujú slovenskí dodávatelia, u ktorých automobilka minula 2,2 miliardy eur (26 %).  

Volkswagen Slovakia sa ako súčasť celosvetového koncernu hlási aj k Parížskej dohode a musí priniesť významný podiel v oblasti znižovania CO2. Podnik sa rozhodol vyrábať všetky SUV vozidlá (kompletne produkované v Bratislave) aj s alternatívnym pohonom.

V segmente malých mestských áut New Small Family sú plne elektrifikované všetky tri modely. Automobilka má v skutku ambiciózny cieľ, nakoľko sa chce stať spoločnosťou s neutrálnou uhlíkovou stopou.

Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 6 miliónov vozidiel a preinvestoval na Slovensku od svojho vzniku už viac ako 4,5 miliardy eur. Automobilka momentálne vyrába Volkswagen Touareg, Audi Q7,  Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii electric,  ŠKODA CITIGOe iV a ŠKODA KAROQ. 

Zdroje: Volkswagen Slovakia, Daimler, TASR

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech