Vyrábajú svetové vína, štát ich ale spomaľuje byrokraciou. Miluron si obľúbil Nicolas Cage, Dara Rolins aj Separ

  • Marcel Boris je právnik a výrobu ovocného vína mal spočiatku ako hobby, dnes však ide o seriózne podnikanie
  • Rozbehol vinársku značku Miluron, ktorá žne úspechy aj na druhom konci sveta
Miluron
archív Miluron
  • Marcel Boris je právnik a výrobu ovocného vína mal spočiatku ako hobby, dnes však ide o seriózne podnikanie
  • Rozbehol vinársku značku Miluron, ktorá žne úspechy aj na druhom konci sveta

Marcel Boris je úspešný právnik a podnikateľ. Pred vyše troma rokmi sa stal súčasťou vinárskej spoločnosti, ktorá sa zaoberá výrobou prvotriednych vín. „Ako advokát, som mal možnosť vidieť a aj zažiť pri svojich klientoch rôzne oblasti podnikania, vinárstvo ma z nich očarilo asi najviac. Bola to taká láska na prvý pohľad,začína svoje rozprávanie jeden zo spoločníkov vinárstva Miluron.

Čo však Borisa lákalo vstúpiť do vinárskeho priemyslu? „Prvé, čo mi udrelo rovno do nosa, bola vôňa spracovávaného ovocia vo výrobe, hovorí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Marcel Boris (@marcelboris79)

V rozhovore pre Startitup v roku 2019 sa Boris vyjadril, že je vinárstvo pre neho hlavne koníček a väčší príjem má z advokátskej práce. Zmenilo sa to od tej doby?

„Samozrejme, práca vo vinárstve nie je jednoduchá, okrem tvrdej práce treba vyrobiť aj víno, ktoré je niečím výnimočne a ľuďom zachutí. Som toho názoru, že sa nám to v Milurone podarilo, a tomu zodpovedá aj ekonomická stránka fungovania spoločnosti. Stále je však do čoho investovať, a preto radšej so spoločníkmi investujeme a modernizujeme výrobu.

Vinárske kúzlo ukryté v ovocí

Založiť vinárstvo, respektíve vyrobiť víno nie je až také náročné. Náročné sa to stane v momente, keď sa chceš týmto biznisom živiť. „To už sú úplne iné nároky na výrobu či zamestnancov.“

Ako vníma majiteľ vinársky priemysel na Slovensku? „Vinársky segment je podľa nášho názoru nedocenený, vyrábame vína na svetovej úrovni, ale byrokracia a podpora zo strany štátu nie je vôbec ústretová.“

Víziou ojedinelého vinárstva Miluron  je byť jednotkou a trhu. „A, samozrejme vyrábať, to najlepšie ovocné víno na svete, dodáva majiteľ. A čo Miluron znamená? „No predsa staré vinárske kúzlo, ktoré nás chráni, objasnil.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Podnikanie v začiatkoch nie je prechádzka ružovou záhradou. Čo bolo pre Miluron najťažšie? „Samozrejme postaviť firmu na nohy. Zohnať kapitál, nakúpiť stroje, nádrže, zariadenie. Sme traja spoločníci a bolo to naozaj náročné. Ale podarilo sa. Chuť a cieľ bol jasný, podrobili sme tomu skutočne veľmi veľa.

Žiadna klasika z hrozna

Miluron je skutočne jedinečný, nezvolil si „klasiku“ z hrozna, ale na trh prináša ovocné vína z ríbezlí, rakytníka, višní a mnohých iných dobrôt. „Hroznové vína vyrába už strašne veľa výrobcov. Trend ovocného vína má vzostupujúcu krivku, medzi ľuďmi je veľmi obľúbené a vyrobiť ho vo svetovej kvalite ako v Milurone je veľká výzva a umenie, vyjadril sa.

Bez váhania môžeme povedať, že v Milurone objavili dieru na trhu. Ovocné vína majú podľa vinára veľký potenciál, a to aj keď tu už sú firmy, ktoré sa výrobou ovocného vína zaoberajú. „Sme však názoru, že výnimočnou kvalitou a inovatívnosťou, akú u nás v Milurone chceme ponúknuť, tak ľuďom prinášame to najlepšie z najlepšieho, ozrejmil.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Víno, ktoré neodmietneš

Napriek tomu, že sa ovocné vína dostávajú na výslnie, tak sa stále nájdu ľudia, ktorí ich podceňujú. Miluron nie je žiadnou výnimkou a ani oni sa predsudkom nevyhli. „No skúsenosti máme skôr také, že ak sa s takýmto názorom stretneme, tak ho dotyčný okamžite zmení po ochutnaní nášho vína, uvádza úspešný podnikateľ.

Ich vína sa tešia veľkej obľube u nás aj v zahraničí. Vynachváli si ich dokonca aj človek, ktorý patrí k „nemilovníkom“ vína. „Mnoho ľudí nám aj píše na našich sociálnych sieťach, že víno nepijú, ale že sme výnimkou a naše víno nikdy neodmietnu, alebo že si vyslovene kupujú len naše vína. A to nás naozaj teší, to je tá diera. Presvedčiť kvalitou, že sa oplatí vyskúšať naše víno a potom nás zákazníci už milujú, dopĺňa Boris.

Výnimočnosť vína spočíva v jeho kvalite, to znamená v procese výroby, 100 % kvality ovocia, z ktorého je vyrobené a snahe ľudí, ktorí na ňom poctivo pracujú. S týmito faktormi sa stotožňuje aj Miluron.

„Vďaka všetkým týmto faktorom môžete dosiahnuť finálny efekt. Jeho kúzlo je však v tom, že ním vyčaríme úsmev na tvárach ľudí, ktorí ich ochutnajú. Tie krásne správy, fotky a zážitky, ktoré ľuďom našimi vínami pripravíme a ktoré nám sami zdieľajú, sú neopísateľné, opisuje.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Ovocie zo slovenských sadov

Miluron ovocie nakupuje predovšetkým na Slovensku, čím podporuje lokálnych ovocinárov a pestovateľov. „Na Slovensku je z čoho vyberať. Treba sa zamerať na kvalitu a poctivých dodávateľov. 100 % zdravé ovocia je jedným z predpokladov výroby kvalitného vína, tvrdí.

Pri výrobe vína sa sústredia najmä na kvalitu. Skôr, než sa víno nafľašuje, prejde mnohými degustáciami a až keď sú vo výrobe jednotní, tak putuje víno do sveta. Kvalita je podľa nich najdôležitejšia. A čo cena vína? „Čo sa týka ceny, snažíme sa cenu držať tak, aby sme boli ľuďom čo najviac dostupní. Oproti konkurencii sme sa snažili nastaviť ceny priaznivejšie, hovorí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Slovenský šampión je známy aj v zahraničí

O kvalite vín Miluron svedčia aj ich ocenenia zo svetových a domácich vinárskych súťaží. Slovenský šampión uspel v Amerike, na celosvetovej súťaží v Izraeli i v Kapskom meste.

Miluron sa pýši nejedným ocenením, ochutnal ho aj samotný Nicolas Cage. Čomu vďačíte za tento úspech? „Vinárstvo získalo za posledné roky takmer všetky medzinárodné úspechy. Nicolas Cage bol už len bonus. Naše víno dostal od riaditeľa súťaže v San Franciscu, ochutnal a neodolal. Je už z neho Miluronak.

„Kvalita našich vín je už roky po sebe ocenená na svetových vinárskych súťažiach, kde sme získali zlaté medaily, alebo sme sa stali aj šampiónmi celej súťaže. To je argument pred konkurenciou, že naše vína sú tie najlepšie aj podľa svetových somelierov a degustátorov, vyjadril sa majiteľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Marcel Boris (@marcelboris79)

Spolupráca s najlepším 

No práve konkurencia je pre mnohých podnikateľov poháňacím motorom. Tak je aj v prípade vinárstva Miluron: „Konkurencia je zdravá a jej prítomnosť posúva každého dopredu. Čiže vďaka konkurencii nespíme na vavrínoch a snažíme sa neustále inovovať a zlepšovať sa. Vždy je čo zlepšiť, opisuje.

Víno Miluron sa však predáva aj vo vinárskych predajniach, ktoré patria pod jednu z najlepších značiek na Slovensku. O kom inom by bola reč, ako o Matyšákovi.

Prekvapivá spolupráca vznikla úplne spontánne, víno Matyšák menilo dodávateľa ríbezľového sudového vína. V Milurone neváhali, prihlásili sa, poslali vzorku vín a uspeli.

Postupne sa manažment oboznámil aj z ich fľašovými produktami, a presvedčili lídra na trhu, akým nesporne víno Matyšák je. „Presvedčili sme ich, že naše ovocné vína stoja za to, a tým pádom nás zaradili nás do svojho predaja, za čo sme nesmierne vďační, hovorí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Distribuovali až do lekárni

Vína sa dostali aj do lekárni. Ako je to možné? „Keďže vyrábame aj fermentované víno z arónie čiernoplodej či z rakytníka, je to logický krok zo strany lekární. Je to vyslovene zdravý produkt a má svojho stabilného zákazníka aj v lekárňach.

Sú Slováci ochotní investovať do malých lokálnych výrobcov? „Snažíme sa nebyť závislí od nikoho, všetko, čo zarobíme, investujeme naspäť a zdokonaľujeme radšej výrobu. Tým, že vyrábame exkluzívne ovocne víno, ľudia si naše vínko kupujú a my môžeme ďalej napredovať.

Filozofiou firmy je, že do veľkoobchodu ísť nechcú. Riadia sa heslom: Radšej menej a kvalitné víno.Víno je podľa slov majiteľa vo veľkom objeme ťažko kontrolovateľné a kvalita by nemusela byť dodržaná. „Menej je viac, dodáva.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Spolupráca s rapermi a nechýba ani Gizka Oňová

Reklama produktov tvorí podstatu podnikania. Ideálnym reklamným manévrom dnešnej doby sú influenceri či známe osobnosti. O Miluron je známe, že spolupracuje s Darou Rolins, raperom Adissom či Separom. Dominika Mirgová si dokonca krstila ich ovocným vínom album. 

Mnohé spolupráce im však vznikajú na základe osobných vzťahov. Tým, že ide o troch spoločníkov vo firme, tak každý má rôzne vzťahy a kamarátstva, aj to aj vo svete showbiznisu. „A spolupráce často vznikajú aj vďaka tomu, že influenceri pijú a poznajú naše vínko, hovorí.

Snažia sa oslovovať rôzne kategórie ľudí. O tom svedčí aj spolupráca s Gizkou Oňovou či Martinou Schindlerovou. „Mne osobne sa veľmi dobre spolupracovalo s českým folkovým spevákom Jožkom Černým. Aj tento rok pripravujeme zaujímavé spolupráce, nechajte sa prekvapiť,doplnil Boris.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

Koronavírus sužuje svet a nejeden podnikateľ zažíva ťažké časy. Výnimkou nie je ani Miluron. Ich vína si kedysi našiel v nejednej reštaurácii, kaviarni či hoteli. Tie sa však zavreli a dopyt po ich víne sa znížil.

„No nepoľavili sme, ale zamerali sme sa na podporu e-shopu. Zákazníkov teda oslovujeme cez internetové nástroje, hovorí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vinárstvo Miluron (@vinomiluron)

 „Chceme sa neustále zdokonaľovať, vyrábať tie najlepšie ovocné vína na trhu, priniesť vždy niečo nové, zaujímavé a vytvoriť zo značky Miluron rešpektovanú vinársku spoločnosť doma i v zahraničí, kde sa postupne dostávame, približuje na záver majiteľ vinárstva plány do budúcna.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech