WAAT?! — Slo­ven­ská hra, kto­rá ma naštva­la viac ako Flap­py Bird!

Rišo Néveri / 10. októbra 2015 / Business

Minu­lý týž­deň sa nám do redak­cie ozva­li cha­la­ni s hrou Waat?! Bez bliž­šie­ho infa (šikov­né vsu­ge­ro­va­nie zve­da­vos­ti) nám dali vedieť o ich novin­ke, kto­rú aku­rát dokon­či­li. V ten deň som si hru naho­dil a kým som si uží­val svo­ji­ch 10 – 15 minút sies­ty v bra­ti­slav­skej záp­che som si na ňu spo­me­nul. Sta­či­lo 5 minút a bol som chy­te­ný.

 

Hra WAAT?! je skutočne jednoduchá! Po spustení mi jednoduchou pixelovou grafikou pripomenula Minecraft, Crossy Road, či šialenosť nedávnej doby Flappy Bird - čo bol zrejme veľmi chytrý ťah od tvorcov. Táto jednoduchosť je overená a funguje. Ľudia si ju obľúbili. A čo samotná hra? Konečne trocha intelektuálnej výzvy s brnkaním na nervy v štýle Flappy B. Po spustení sa dostaneš priamo do diania. Je ti predstavený jednoduchý matematický príklad ako napríklad sčítanie, odčítanie, násobenie alebo delenie dvoch čísiel a taktiež výsledok, ktorý môže ale nemusí! byť správny. A tu je zádrhel. Ako hráč musíš behom 6 sekúnd odpovedať. Je výsledok správne? Znie to skutočne jednoducho ale ver mi, často ani nebudeš chápať jak si sa o..klamal.

 

 

 

Hra si ukladá výsledky a využitím služby Google Play Games sleduje a porovnáva tvoje skóre a skóre tvojich kamarátov, čím vytvára súperivosť. Osobne sa mi väčšinou darilo nahrať približne 6 - 12 bodov. Hra nie je ťažká. Problémom je, že ak spravíš chybu naštve ťa to a tvoja koncentrácia je rozhodená, ale zároveň sa na sebe príjemne zabavíš. Počkať?! 6x7 nie je 49?! Bože ja som debil...

 

Hra je zatiaľ dostupná pre telefóny s os Android a stiahneš si ju na tomto odkaze.

 

 

Mário Kapusta, Maroš Hollý, Milan Straka

 

Hru vytvorila pätica mladých chalanov: Mário Kapusta, Milan Straka, Maroš Hollý, Pavol Baliga a Rado Rajčan. "Začali sme ako skupina troch chalanov(ja, maros a milan), ktorí si už prešli rozbiehaním pár projektov a chceli sme teraz spraviť niečo, čo bude vtipné, jednoduché a rýchlo dokončiteľné. Idea hry napadla Milana. Hneď nás celý koncept hry chytil a veľmi rýchlo sme vymysleli, ako bude celá fungovať. ", hovorí Mário. 

 

A ako prebiehal vývoj? "Napriek tomu, že na prvý pohľad je hra veľmi jednoduchá a prototyp sme mali už po pár dňoch hotový, vývoj sa nakoniec pretiahol až na 4 mesiace pretože bolo potrebné hru poriadne vyladiť. Hľadali sme tam ten moment, že aj by si ten mobil hodil do kanála, ale radšej si to zahráš ešte raz. Popri testovaní na luďoch sme do tímu pribrali ďalších chalanov, ktorím sa hra páčila a momentálne robia hru pre ďalšie platformy.", prezrádza Mário.

 

 

To, že WAAT?! svojou jednoduchosťou skutočne trafila do čierneho dokazujú aj pozitívne hodnotenia v obchode Play. Chalanom sa navyše hra šíri bez hocijakého marketingu. Rozhodli sa otestovať kam to hra dotiahne organicky a popritom sa povenovať budúcim projektom. Tvorba hier ich baví (a určite sú v nej aj dobrí!) a budú v nej pokračovať už pod názvom Wat Labs. Som skutočne zvedavý, kam to WAAT?! dotiahne a koľko ľudí bude táto slovenská hra štvať napríklad o mesiac. Skutočne verím, že sa chytí a od Wat Labs sa dočkáme ešte ďaľších super hrie v budúcnosti.

Pridať komentár (0)