Webová analytika – „markeťák” vs. webmaster

Visibility: Juraj Sasko / 14. novembra 2014 / Zaujímavosti

Webová analytika je základným kameňom každej online marketingovej stratégie. Bez možnosti merať a vyhodnocovať by mnoho aktivít vrátane SEO a PPC úplne stratilo zmysel. Na Slovensku má odhadom viac ako 95 % webov nahodených Google Analytics a aj to je dôvod, prečo tento článok v príkladoch zúžime len na tento jeden nástroj.

Webová analytika však nemá pre každú pozíciu vo firme rovnaký význam. Marketingového pracovníka alebo majiteľa webu budú zaujímať hlavne čísla, grafy a vyhodnotenia, zatiaľ čo webmaster či programátor sa potrebuje uistiť, že všetky kódy a scripty sú nahodené správne a po ceste z webu do grafov nedochádza k strate cenných dát. A práve tieto dva odlišné pohľady určujú, na čo sa „markeťák” vs. webmaster potrebujú v rámci webovej analytiky zamerať.

 

Pohľad „markeťáka”

Marketingový pracovník potrebuje vidieť čísla, potrebuje im vedieť porozumieť a hlavne ich správne vyhodnotiť. Tu je niekoľko metrík alebo štatistík, ktoré by mohli zaujímať marketingového pracovníka e-shopu alebo akéhokoľvek e-commerce webu:

 

Pohľad webmastera

Technicky orientovaný človek má zasa za úlohu zabezpečiť, že meracie kódy a všetky potrebné scripty budú nasadené tak, aby štatistikám neušla ani jedna návšteva, konverzia či meraný cieľ. Nie je to vždy jednoduché, najmä, ak má CMS systém pre e-shop veľmi komplikovane riešené premenné v databáze a funkcie e-commerce sa musia volať cez e-shopový script bez priameho nasadenia na webe.

 

Taktiež sa stáva, že e-shop sa skladá z niekoľkých sekcií CMS a každá potrebuje nasadzovať kódy samostatne, kde môžu vzniknúť problémy. Taktiež je potrebné nasadzovanie kódov pre meranie eventov.

Sčasti tieto problémy vyrieši Google Tag Manager. Veci, ktoré by mohli webmastera v rámci nastavení a meraní zaujímať:

 

Zdroj: Visibility.sk

 

Pridať komentár (0)