YO appka tak hlúpa a jednoduchá, že sa jej možno podarí byť ďalšou miliardovou appkou?

Šandi / 22. júna 2014 / Business

„Yo“ je americké slangové slovo a znamená obyčajný pozdrav medzi priateľmi. A teraz vznikla aplikácia na iOS a Android s príznačným názvom „Yo“, ktorá vie len jednu jedinú vec – posielať „yo“ priateľom.

Táto aplikácia sa dostala do obehu už prvého apríla (bez srandy), ale virálnou sa stala až v posledných dňoch, kedy bolo oznámené, že do tejto aplikácie bolo investovaných 1,2 milióna dolárov.

Asi si hovoríte, že je to pekná volovina. Ale teraz túto aplikáciu využívajú stovky tisíc užívateľov, a používatelia si poslali už viac ako 4,5 miliónov Yo správ, z toho 2 milióny za posledný mesiac. A tento úspech o niečom napovedá.

CEO aplikácie YO: Or Arbel (Izrael)

Unikátnosť Yo?

Kúzlo Snapchatu je v pominuteľnosti fotiek. Whisper zase vyniká svoju anonymitou. A čím vyniká Yo? Jednoduchosťou a kontextom. Autorom aplikácie je Or Arbel, ktorému jeho teraz už bývalý šéf (CEO Mobli) dal úlohu – vymyslieť aplikáciu, ktorou by mohol zavolať svojho asistenta bez toho, aby musel písať správu alebo mu volať.

Or Arbel to odmietol, ale časom sa k tejto myšlienke vrátil – a tak vzniklo Yo. Kontext – vždy totiž záleží, kto a kedy vám Yo ​​pošle.

A podľa toho sa mení aj význam správy, aj keď je zložená len z dvoch písmen. Ak vám to pošle šéf v pracovnej dobe, asi by ste mali ísť za ním. Ak vám to pošle kamarát o druhej ráno, tak je jasné, že to je srandička. A ak vám to pošle večer vaša kamarátka s výhodami … no, asi viete čo to znamená.


Komerčné využitie?

Aby sa táto aplikácia udržala, tak potrebuje jednu dôležitú vec – príjmy. A obyčajné „konverzácie“ medzi priateľmi ju asi neuživia. Preto je potrebné zamyslieť sa aj nad komerčným využitím.

Preto Arbel stihol už uvolniť aj API, ktoré umožní spoločnostiam spravovať svoj Yo účet. Teraz už napríklad funguje aj na Majstrovstvách sveta vo futbale. Ak pošlete z Yo účtu WorldCup, tak on vám na oplátku pošle Yo kedykoľvek padne nejaký gól.

Teoreticky by sme niečo podobné mohli sprevádzkovať aj tu – kedykoľvek by vyšiel nejaký článok, tak vám by od nás mohol prísť Yo. Čo je vlastne ten najjednoduchší spôsob. Žiadne náročné upozornenia, skryté odkazy alebo niečo podobné. Jednoducho Yo.
Rovnako tak by mohli obchody upozorňovať na svoje nové zľavy, či futbalové kluby na góly. Možností je nezpočetne veľa. A aj v tomto smere platí, že slovo Yo sa viaže s kontextom.

Budúcnosť?

Otázkou je, či sa Yo dokáže uchytiť. Každopádne pomaly nastoľuje nový trend – jednoduchosť. Už máme plno aplikácií (a technológií) na dlhé, podrobné alebo obrázkové konverzácie. Možno je teraz čas na niečo jednoduchšie. 

To, či sa Yo (prípadne nejaký jeho nástupca) uchytí, je len otázkou času. Čo si o tom myslíte vy? Samozrejme si môžete aplikáciu vyskúšať ako na iOS, tak aj na Androide.

Zdroj: techcrunch

Pridať komentár (0)