Z hlbokej straty sa dostali do zisku. Títo Slováci ohúrili dánsky Jysk a expandovali v Amerike

  • Slovenský startup Staffino sa po 4 rokoch dostal prvýkrát do zisku v roku 2018
  • Dnes hovorí, že svoje zisky výrazne navýšil a spolupracuje so zvučnými menami
  • Do startupu investoval aj fond Petra Zajaca Bridgestart LLC
BeFunky-collage (1)
Staffino
  • Slovenský startup Staffino sa po 4 rokoch dostal prvýkrát do zisku v roku 2018
  • Dnes hovorí, že svoje zisky výrazne navýšil a spolupracuje so zvučnými menami
  • Do startupu investoval aj fond Petra Zajaca Bridgestart LLC

Slovenský nezávislý hodnotiaci systém z dielne startupu Staffino je po získaní globálneho klienta Jysk v ešte väčších ziskoch, ako tomu bolo v roku 2018.

Potvrdil nám to jeden zo zakladateľov spoločnosti Tomáš Rosputinský, ktorý však hovorí, že presné čísla ešte nemajú a nechcú zverejňovať odhady. Už teraz však vedia, že zisk vysoko prevýši ten z minulých rokov. Staffino ponúka systém, ktorý umožňuje zákazníkom daného produktu odporúčať a vytvárať hodnotenia.

Zo straty do zisku za 4 roky

V roku 2018 sa čistý zisk Staffina vyšplhal na viac ako 4-tisíc eur. Firma sa tak dostala po prvýkrát do zisku. Od roku 2014 po rok 2017 skončil startup podľa Finstatu každý rok v strate, ale svoje ročné tržby výrazne navyšoval.

V priebehu roku 2019 sa mohlo Staffino pýšiť tým, že získalo nového globálneho klienta. Dohodu uzavrel s dánskou spoločnosťou Jysk, s ktorou plánuje spoluprácu na globálnej úrovni.

„Bola to jazda, ktorá potvrdzuje, že netreba podceňovať žiadny malý pilot. A potvrdzuje to, že aj z takej malej krajiny ako je Slovensko, sa riešenie vie dostať nielen do centrály, ale priamo do celého sveta. Vyhodnotenie dvojmesačného pilotu na Slovensku si do Prahy prišiel osobne pozrieť aj Global Sales Director firmy Jysk,“ povedal v rozhovore pre Startitup CEO spoločnosti T. Rosputinský

Čítaj viac >> Slovenské Staffino získalo globálneho klienta. Do konca roka chce získať ďalšieho a hľadá posily

Podľa jeho slov plánuje Staffino aj viaceré novinky. Na strane produktu sa očakáva spustenie modulu tvorby dynamických feedback kampaní s rôznym podmienkovaním či vetvením.

„Neustále sa zdokonaľuje analytika, sémantika a prichádza množstvo malých funkcií na dennú prácu so systémom,“ hovorí.

Ako ďalej dodáva, v roku 2020 chcú venovať najväčšiu energiu do obchodu. Okrem rozvoja priameho predaja vo vertikálach, kde je Staffino veľmi úspešné, chcú rozbehnúť aj partnerský biznis. „Práve dokončujeme zaujímavú strategickú implementáciu do ďalšej call centrovej platformy s prísľubom prínosu ďalších klientov,“ vysvetľuje šéf spoločnosti.

zdroj: Tomáš Rosputinský

Nové trhy a spokojnosť s globálnym partnerom

Koncom minulého roka však spoločnosť oznámila, že plánuje získať druhého globálneho partnera. Zatiaľ sa im to nepodarilo, no medzitým získali prvého klienta v USA a v Škandinávii. V súčasnosti rokujú s ďalšími značkami, ktoré nie sú vôbec neznáme.

„Podobne sme na tom aj s MOL Group alebo energetickým gigantom E.ON, ktorý bude vyberať nový CX nástroj pre uvedenie v globálnom meradle. Spontánne sa nám ozval ďalší klient z retailu, ktorý pôsobí v asi 15 krajinách a riešime s ním pilot na medzinárodnej úrovni,“ vysvetľuje Rosputinský.

Ten si pochvaľuje aj spoluprácu s hlavným partnerom Jysk a tvrdí, že je nad očakávania. Interné správy z vedenia firmy hlásia, že čoskoro sa budú pripájať ďalšie krajiny na čele so strategickým Nemeckom.

Presnejšie načasovanie ešte nie je na stole, no prioritou pre Staffino je postarať sa o už existujúcu štruktúru.

Hodnotenie úradov alebo reštaurácií

Staffino už rozbehlo svoje aktivity aj v Poľsku a Maďarsku. Kľúčovými partnermi pre firmu sú v súčasnosti okrem spomínaného Jysku aj spoločnosť Orange, Telekom, O2 alebo Philip Morris.

„Viac ako polovicu celkového feedbacku od klientov získavame prostredníctvom Staffina, bez nich by sme reakcie nikdy nezachytili,“ hovorí člen predstavenstva Orange Slovensko Vladislav Kupka.

V minulosti sa im podarilo osloviť aj bratislavské internáty. Svoje systémy aplikovali aj na úrady, kde mohli ľudia hodnotiť prístup samotných úradníkov. V súčasnosti sa dajú pomocou Staffina hodnotiť reštaurácie, hotely alebo dokonca Finančná správa SR.

„Od začiatku septembra 2016 môže verejnosť hodnotiť call centrum finančnej správy prostredníctvom nezávislého hodnotiaceho nástroja Staffino. 95% spätnej väzby, ktorá doteraz prišla, je pozitívna. Hodnotenie nám poslalo cca 60 daňovníkov,“ píše sa na stránkach firmy.

Azda jeden z najväčších konkurentov Slovákov je český startup Restu, ktorý funguje na podobnom princípe, ale svojím pôsobením je viac zameraný na hodnotenie gastro prevádzok, reštaurácií a kaviarní. Firma funguje aj na Slovensku.

„Restu.cz je najväčší sprievodca reštaurácií a funguje aj ako rezervačný systém. Pomáha nájsť ten najvhodnejší podnik, zhliadnuť obedňajšiu ponuku, zistiť, čo sa deje vo vašom okolí, inšpirovať sa a urobiť super jednoduchú rezerváciu,“ opisuje svoju aplikáciu česká firma.

zdroj: Office Staffino

Šéf Staffina má podiel aj v úspešnej reklamnej agentúre

Staffino stále rozširuje svoj tím a hľadá nových ľudí. „Privítali sme v tíme nového Global Sales Directora, čoskoro pribudnú do tímu ďalší dvaja obchodníci. Výraznou posilou bude certifikovaný špecialista CX, ktorý bude rozvíjať data-interpretačnú a konzultantskú vetvu. Pripojí sa k nám ďalší programátor a nový člen do support teamu,“ hovorí Rosputinský.

Podľa portálu Crunchbase, ktorý monitoruje investície pre startupy, získalo Staffino dodnes investície v hodnote 1,6 milióna eur. Spoločníkom Staffina je aj Bridgestrat LLC, fond Petra Zajaca, syna zakladateľa Esetu. Ďalším spoločníkom je aj Neulogy Ventures, ktorý investoval aj do startupu MultiplexDX.

CEO spoločnosti Tomáš Rosputinský je súčasťou aj ďalšej úspešnej firmy This is Locco s. r. o., ktorá za rok 2018 hospodárila podľa Finstatu s tržbami viac ako 1,4 milióna eur.

Svoje tržby kontinuálne navyšuje od roku 2012. This is Locco je prvou crossline reklamnou agentúrou na Slovensku. Na Slovensku má kľúčových klientov ako Hyundai, OMV, Siemens, Lokálku alebo Bambino. Rosputinský má podľa Finstatu v agentúre 38% podiel.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá