Z Kysúc až na druhý koniec sveta. Značku Wolfpack obdivujú aj za hranicami Slovenska (ROZHOVOR)

  • Lukáš Jašurek sa už šesť rokov aktívne venuje podnikaniu
  • Stojí za značkou Wolfpack clothing a na módnu scénu prináša originálne kúsky oblečenia
  • O tom, ako značka vznikla, a čo samotného zakladateľa inšpiruje pri tvorbe návrhov, nám povedal v rozhovore
Lukáš Jarušek
Instagram/inked.wolf
  • Lukáš Jašurek sa už šesť rokov aktívne venuje podnikaniu
  • Stojí za značkou Wolfpack clothing a na módnu scénu prináša originálne kúsky oblečenia
  • O tom, ako značka vznikla, a čo samotného zakladateľa inšpiruje pri tvorbe návrhov, nám povedal v rozhovore

„Snažím sa spájať podobne zmýšľajúcich ľudí, ktorí majú blízky vzťah k prírode a vytvárať tak komunitu, v mojom ponímaní „svorku“,“ začína svoje rozprávanie veľký milovník prírody.

Lukáš Jašurek, ktorý stojí za značkou WOLFPACK CLOTHING, pochádza z Rakovej na Kysuciach.

Názov samotnej značky vznikol z hlavnej myšlienky, kde poukazuje na to, čo je mu blízke už od detstva. Okolité lesy, rieky, hory a v neposlednom rade aj v nich žijúca zver.

„Jednou z nich je aj vlk, ktorého považujem za symbol lesa, a tak som si ho zvolil aj ako symbol značky. Mimochodom, vlk je moje obľúbené zviera, takže na nápady som nemusel chodiť ďaleko,“ hovorí Lukáš.

Takto vznikol názov značky, ktorej sa venuje aktívne už takmer 6 rokov. Pôvod Lukášovho podnikania sa odvíja od náročnosti na celkový dizajn a vizuálnu stránku oblečenia, na ktorej väčšinou jeho výber pri nákupe oblečenia stroskotal.

„Z tejto problematiky sa odvíjala myšlienka skúsiť si vytvoriť oblečenie vlastné. Začalo to jedným dizajnom, s ktorým som bol na 100 % stotožnený a páčil sa mi natoľko, že som si povedal, že si ho nemôžem nechať len pre seba.“ Tvrdí, že už prvá minikolekcia mala veľký úspech.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa WOLFPACK CLOTHING 🐺 (@wolfpackclth)

Prémiová kvalita a dizajn

Lukáš sa môže prezentovať ako kvalitnou výrobou, tak aj potlačou. Wolfpack má vo svojej ponuke tričká, mikiny a dokonca aj čiapky na zimu.

„Najdôležitejšie je podľa mňa skĺbenie viacerých aspektov. Usilovať sa o to, aby som nezaostával v žiadnom smere. Tým mám na mysli, že ak chcem, aby ľudia radi nosili oblečenie odo mňa, tak im musí vyhovovať kvalita materiálu, musí sa im páčiť dizajn, prevedenie, ale aj strih,“ hovorí Lukáš, ktorý sa od samého začiatku snaží klásť dôraz na to, aby každý z dizajnov bol na najvyššej možnej úrovni ako originalitou, tak aj prevedením.

Príroda, tatérske motívy či hororová tematika

Pri tvorbe návrhov ho v prvom rade inšpiruje príroda. Postupne však do jeho života pribúdali inšpirácie z oblastí ako je tetovanie, hudba, umenie či hororová tematika.

„Potenciálneho zákazníka by teda nemalo prekvapiť, že má na e-shope na výber medzi čisto prírodnými zvieracími motívmi a zároveň temnými, hororovými či priam krvilačnými dizajnmi,“ tvrdí zakladateľ originálnej značky.

Wolfpack preferujú hlavne mladí ľudia, no neraz sa Lukášovi potvrdilo, že nejde len o značku určenú pre mladé generácie. „Ako príklad uvediem kamarátku, ktorá otcovi kupuje na narodeniny či Vianoce len tričká odo mňa a hovorí, že odvtedy žiadne iné ani nenosí, dokonca sa informuje o tom, kedy bude nová kolekcia.“

Lukáš sa značku usiluje dostať do povedomia ľudí pod prívlastkom tattoo streetwear brand. „Mnoho z dizajnov pripomína práve návrhy na tetovania. V tejto komunite ľudí sa značka stala aj najviac populárna,“ hovorí.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa WOLFPACK CLOTHING 🐺 (@wolfpackclth)

Benefitom lokálnych výrobkov je originalita

Podporuješ lokálnych umelcov, dizajnérov aj samotné krajčírske talenty. No sú podľa teba Slováci ochotní investovať do malých lokálnych výrobcov?

„Podľa mňa áno. Myslím si, že to má pre kupujúceho väčšiu hodnotu, ak si zadováži takýto výrobok práve od lokálneho výrobcu. Veľkým plusom v tomto ohľade je práve originalita, a napríklad to, že pri malých značkách oblečenia je veľmi nízka pravdepodobnosť, že stretnete na ulici viacero ľudí s rovnakým tričkom či mikinou, čím si vybudujete vlastnú originalitu.“ 

Každopádne, ako sám tvrdí: „Je možné, že práve pandémia naučí slovenský ľud, aby viac podporovali a investovali do malých firiem, ktoré momentálne doslova bojujú o prežitie.“

Značka WTF?! búra všetky stereotypy slovenského módneho priemyslu. Voľnočasové oblečenia zažíva zlaté časy (ROZHOVOR)

Ťažšie ako vytvoriť značku je preraziť

S lokálnymi značkami sa na Slovensku roztrhlo vrece. No vytvoriť značku nebýva tak zložité, ako s ňou preraziť. Podstatou je vyniknúť odlišnosťou a nemrhať svojimi kreatívnymi nápadmi. O to sa usiluje aj Lukáš.

Konkurencia nie je výnimkou ani v módnom priemysle, no Lukáš sa skôr ako na konkurenciu zameriava na sledovanie veľkých európskych značiek, ktoré dosahujú úspechy a veľkú predajnosť po celom svete.

„Chcem sa porovnávať s veľkými firmami a postupom času sa dostať minimálne na ich úroveň. Ide to trochu pomalšie, keďže vykonávam všetky funkcie vo firme sám, ale tak mi to vyhovuje,“ ozrejmuje.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa WOLFPACK CLOTHING 🐺 (@wolfpackclth)

Instagram ako najlepšia reklama

Wolfpack svoju kamennú predajňu ešte nemá, usídlil sa zatiaľ len vo virtuálnom svete. No majiteľ nám prezradil, že už dlhšiu dobu mu v hlave tkvie myšlienka posunúť značku o niečo ďalej. Mal dokonca v pláne osloviť niektoré tetovacie štúdiá, či by nemali záujem spolupracovať a predávať Wolfpack priamo u nich.

„Tam by sa tento štýl veľmi hodil. Prípadne možno aj barbershopy. Avšak v momentálnej situácií nemôžu ani normálne fungovať, čiže je problematické to teraz riešiť. V lete by som rád zavítal s Wolfpack stánkom na nejaké hudobné festivaly, tak dúfam, že situácia už bude o dosť priaznivejšia,“ objasňuje.

Okrem toho má značka popredné miesto na Instagrame. „Najviac ma baví propagovať značku cez sociálne siete. Samozrejme Instagram a Facebook sú najpopulárnejšie, a aj sa mi na nich najlepšie pracuje na rozširovaní našej svorky. Na to, aby mala značka čo najväčší dosah a postupne rástla, sú jednoznačne potrebné reklamy. Najviac využívam práve reklamu na Instagrame,“ hovorí.

Hybným nástrojom pri propagácie značky pomocou Instagramu sú hlavne influenceri. Lukáš však doteraz spolupracoval skôr s rôznymi tatérmi, modelmi či muzikantmi.

„Príde mi, že moja značka je v celku špecifická a mnoho influencerov má výrazne odlišný štýl obliekania. Avšak plánujem sa v tomto roku poobzerať už po slovenských alebo českých influenceroch, ktorí by boli pre Wolfpack ako stvorení,“ ozrejmuje Lukáš.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa WOLFPACK CLOTHING 🐺 (@wolfpackclth)

Objednávky až do Indie

Wolfpack brand si získal okrem slovenskej klientely aj zahraničnú. V obľúbenosti značky je Slovensko a Česko, čo sa týka objednávok, vraj pomerne vyrovnané.

„Mnohé balíčky však smerovali už do Nemecka, Rakúska, Veľkej Británie, Francúzska či Holandska. Mimo Európy prichádzajú objednávky predovšetkým z Kanady a USA. Z najprekvapivejších by som vybral zásielky, ktoré smerovali do Indie a Indonézie.“

Wolfpack neohrozila ani koronakríza. Počet objednávok sa im oproti predchádzajúcim rokom mnohonásobne zvýšil. „Môžem dokonca v porovnaní s minulými rokmi hovoriť o 5-násobnom zvýšení tržieb. Zapríčinené to je hlavne oveľa vyššou investíciou financií a času do značky. V rokoch 2018-2019 som mal podstatne menej produktov ako teraz, takže treba to brať s rezervou,“ vyjadril sa.

„Pevne verím, že sa vlčia svorka bude o pár rokov tešiť ešte väčšej popularite, nielen na Slovensku a v Česku, ale minimálne aj v celej Európe. Plánom je pokračovať v nastolenom trende, a čo najviac ako to bude možné rozšíriť ponuku,“ dodáva v závere Lukáš.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa WOLFPACK CLOTHING 🐺 (@wolfpackclth)

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá