Zabudni na obrie BMW X7. Nemecká automobika rozmery prednej mriežky posunie ešte ďalej modelom X8

  • Auto sa už chystá na svoje odhalenie, novinári videli niekoľko prototypov
  • Pôjde o kupé variant gigantického BMW X7
  • Ostrý derivát X8 M bude najdrahším BMW M v histórii
  • Auto sa už chystá na svoje odhalenie, novinári videli niekoľko prototypov
  • Pôjde o kupé variant gigantického BMW X7
  • Ostrý derivát X8 M bude najdrahším BMW M v histórii

Trend SUV sa v automobilovom priemysle nedá zastaviť. SUV-čka však v posledných rokoch začínajú z predajov odkrajovať aj konzervatívnym manažérskym limuzínam podobným Audi A8, BMW radu 7 či Mercedesu triedy S. 

Ako inak by sa dal vysvetliť nástup super-luxusných štvorkoliek typu Porsche Cayenne, Audi Q8 či BMW X7? 

Práve mníchovská automobilka sa po modeloch X5, X6 a X7 chystá ísť ešte ďalej, smerom k ďalšiemu drahšiemu a výkonnejšiemu autu. Nemecký Autobild.de je presvedčený, že príde BMW X8. 

Silnejšie, drahšie, športovejšie

Tak ako je BMW radu 4 kupé variantom trojkového bavoráka a modely X4 či X6 prinášajú v porovnaní s o číslo menšími modelmi taktiež rýchlejšie sa zvažujúcu zadnú časť strechy, aj X8-čka by mala byť kupé odvodené od gigantického BMW X7.

Autobild však upozorňuje, že nepôjde len o nafúknutejšiu X6-tku. Konkurencia v podobe spomenutého Audi Q8 je neúprosná a vynechať nemôžeme ani ostré varianty RS Q8 či dokonca sesterské Lamborghini Urus. Môžeš teda čakať aj skutočné BMW X8 M. 

Konečná podoba novinky ešte nie je jasná, nemeckí novinári však vytvorili vlastné obrázky. Ide o odhadovaný dizajn, ktorí v počítači nakreslili podľa spozorovaných maskovaných prototypov a aktuálnych trendov v rámci automobilky. 

zdroj: https://www.kolesa.ru

Počítaj s masívnou prednou mriežkou, ktorej rozmery sa v nových BMW-čkach naozaj začínajú vymykať spod kontroly. Zadná časť bude logicky klesať oveľa rýchlejšie než na X7, v rámci zachovania priestoru na hlavu pre pasažierov vzadu ho ale na prvý pohľad stále označíš skôr za SUV, než za čistokrvné „kupé“.

Ale kto by ešte v roku 2021 veril na nejaké triedy automobilov? Crossover sem-crossover tam, namiesto kombíkov shooting brake…

Aj výkon a motory sa dajú odhadnúť

Kontroverznou časťou budú okrem predného grilu aj svetlomety, v tomto prípade zrejme dokonca delené na dve časti. Niektorým fanúšikom dizajnový jazyk nastolený novým radom 4 alebo elektromobilmi i4 a iX nevonia. Označujú ho za príliš „kórejský“ a veria, že značka sa po expresne rýchlom odchode Slováka Jozefa Kabaňa z postu hlavného dizajnéra BMW stále trochu hľadá. 

Šéfdizajnérom značky Volkswagen sa stáva úspešný slovenský dizajnér Jozef Kabaň

Pod kapotou by však mohla zostať klasika z modelov M6 a M8, teda 4,4-litrový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel s výkonom ďaleko cez 700 koní. Konkurencia v Audi RS Q8 má o rovnú stovku menej. 

Základ bude o niečo normálnejší, pravdepodobne v podobe 3-litrovej nafty skombinovanej s mild-hybridným ústrojenstvom, tipuje Autobild

Pri odhadovaní ceny sú už jeho experti konzervatívnejší. Spodnou hranicou by vraj mohlo byť magických 100-tisíc eur, X8 M môže stáť aj dvojnásobok. Tým by BMW pokorilo samé seba a vytvorilo by tak najdrahší M model vo svojej histórii. 

Predstavenie BMW X8 by mohlo prísť ešte tento rok, na trhu ho očakávaj po januári 2022. 

Zdroje: Autobild.de, kolesa.ru

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech