Zabudni na tradičné polievky. Tento koncept ti ponúka polievkovú explóziu chutí v jedlých pohárikoch

  • Mladý pár z Ukrajiny začínal v Košiciach s bistrom, ktoré ponúkalo polievky v pohárikoch, ktoré môžeš zjesť
  • Aj napriek pandémii ďalej napredujú a pripravujú sa na otvorenie už šiestej prevádzky
Soupculture
  • Mladý pár z Ukrajiny začínal v Košiciach s bistrom, ktoré ponúkalo polievky v pohárikoch, ktoré môžeš zjesť
  • Aj napriek pandémii ďalej napredujú a pripravujú sa na otvorenie už šiestej prevádzky

Polievka bola podľa životopiscov to jediné, čo Michelangelo vložil do úst, keď maľoval Sixtínsku kaplnku, Giuseppe Verdi zase práve v polievkach hľadal inšpiráciu. Polievky však nepatria do zabudnutia. Návrat polievkového trendu podporujú aj Natália Baran a Sergij Gavrylko – hudobníci, ktorí na tomto jedle postavili vlastný biznis.

Manželia prišli do metropoly východu pôvodne za prácou v roku 2014. Zamestnali sa v Štátnom divadle Košice. Natália hrá na husliach a Sergij na lesnom rohu a aj napriek tomu, že dnes už naplno podnikajú v gastre, stále aktívne pôsobia aj v divadle.

zdroj: Soupculture

Zabodovali nevšednosťou

Či už si polievkový nadšenec alebo tento chod zo zásady preskakuješ, prevádzka Soupculture ťa určite zaujme. Ide o koncept, ktorý dnes môžeš nájsť v Poľsku či na Ukrajine, kde má táto značka svoje korene. 

zdroj: Soupculture

„Soupculture je ukrajinská frančíza, najprv sa otvorila jedna pobočka v Kyjeve, druhá vo Varšave a tretiu sme otvorili my v Košiciach. Stalo sa tak v roku 2017. Tým, že sme bolí prví na Slovensku, ktorí založili úspešný podnik tejto značky, získali sme právo otvárať frančíze pre celé Slovensko,“ povedala Natália Baran pre Startitup.

Vstup do polievkového biznisu ich stál približne 30 000 eur, ktoré si požičali z banky. Mali šťastie a táto investícia sa im vrátila už za 11 mesiacov fungovania.

zdroj: Soupculture

Unikátna je v tom, že polievku premenila na plnohodnotné pouličné jedlo. Tento pokrm totižto nedostaneš v klasickom tanieri či hrnčeku, ale v poháriku, ktorý môžeš zjesť, pretože je vyrobený len z múky, vody a korenín, ktoré mu zároveň dodávajú farbu.

„Taniere nemáme vôbec. Jediné, čo v rámci možností a nutnosti používame, sú ekologické tégliky na donášku, alebo keď potrebujete polievku zobrať so sebou. Kornútky opekáme priamo pred zákazníkom na špeciálnom stroji, ktorý je patentovaný a vyrába sa iba pre Soupculture,“ hovorí.

zdroj: Soupculture

Natália priznáva, že získanie si verných zákazníkov si vyžadovalo určitý čas. Ľudia si potrebovali na nový spôsob konzumácie zvyknúť. Presadiť sa na slovenskom trhu podľa nej nebolo jednoduché aj z toho dôvodu, že tu je veľká konkurencia a zákazníci majú od gastro prevádzok veľmi vysoké očakávania.

Mladý pár konštatuje, že pri štarte biznisu mali isté obavy aj z prípadného neúspechu, pretože nemali žiadne podnikateľské skúsenosti. „Ale vždy sme verili vo vlastné sily a rozhodnutia,“ konštatujú.

Sú presvedčení, že pri zrode biznis nápadu je najdôležitejšie nečakať, pretože keď človek veci dlho analyzuje, tak sa napokon do toho na 95 % ani nepustí. Pri podnikaní sa riadia pravidlom, že nič nie je dobré robiť výlučne kvôli peniazom.

„Keď má človek na prvom mieste peniaze a chce len rýchlo zarobiť, je to veľmi zlé. Keď si však robíš svoju robotu dobre a poctivo, vždy sa to vráti. Potrebná je len trpezlivosť.“

zdroj: Soupculture

Expanzia cez pandémiu

Natália priznáva, že počas pandémie sa im veľmi ťažko pracuje a bez donášky by sa určite nezaobišli. Aj napriek kríze však v roku 2020 otvorili nové bistro v Banskej Bystrici a v Prešove a od začiatku apríla fungujú aj v Bratislave. Nezostanú však len pri jednej prevádzke. V Prešove, ale aj v hlavnom meste plánujú aj ďalšie pobočky. Spolu sa budú môcť v najbližšom čase pochváliť šiestimi bistrami.

„Určite pripravíme veľa noviniek. Každá nová pobočka so sebou prináša nové nápady a nové možnosti. Veľmi sa tešíme a ďakujeme za každého zákazníka a za veľkú podporu, ktorú nám ľudia dávajú aj v týchto časoch.“ 

zdroj: Soupculture

V Soupculture je jasným bestsellerom šošovicová polievka. Ide pritom o jedinú polievku, ktorá je v ponuke bistra každý jeden deň. Ak sa tu rozhodneš najesť, nebude ťa to stáť desiatky eur, ceny sa tu pohybujú medzi 3,30 eur – 4,50 eur za porciu.

„V dnešnej dobe ponúka každá reštaurácia ako základnú polievku vývar. A bude to tak aj naďalej, pretože Slováci sú naň zvyknutí a majú ho radi. Ja si však myslím, že nie každý podnik musí mať na jedálnom lístku práve vývar. Skôr by ma viac bavilo, keby sa reštaurácie odlišovali práve polievkami,“ tvrdí.

Bistrá Soupculture sú otvorené v pondelok až piatok od 10:00 do 19:00 hod., v sobotu sa tu naješ od 10:00 do 18:00 hod.

„Polievky začíname variť o 8:00 hod. a v tom istom čase robíme aj cesto na poháriky, aby o 10:00 bolo už všetko pripravené pre prvých zákazníkov. Ďalšie polievky varíme o 12:00 a o 16:00 hod. Samotné poháriky pečieme v priebehu celého dňa, aby boli vždy čerstvé a teplé,“ dodáva Natália.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá