Zákaz vjazdu dieselovým vozidlám zaviedli ďalšie mestá, nízkoemisnú zónu bude mať aj Bratislava

  • Belgické mestá zakázali vjazd starším dieselovým vozidlám
  • Nové opatrenia, ktoré majú pomôcť skvalitniť ovzdušie v meste, by malo vystúpiť do platnosti v tomto roku aj v Bratislave
BeFunky-collage-4
TASR/Pixabay
  • Belgické mestá zakázali vjazd starším dieselovým vozidlám
  • Nové opatrenia, ktoré majú pomôcť skvalitniť ovzdušie v meste, by malo vystúpiť do platnosti v tomto roku aj v Bratislave

Belgické mestá zakázali vjazd starším dieselovým vozidlám, uviedla dnes belgická rozhlasová stanica BRF. Do Bruselu, Antverp a Gentu tak nemôžu od začiatku tohto roka vchádzať autá, ktoré nespĺňajú vyššiu emisnú normu ako Euro 3, informovala agentúra DPA.

V Bruseli majú na dodržiavanie nového nariadenia dohliadať kamery. V Antverpách a Gente boli ešte prísnejšie a aj vozidlám, ktoré spĺňajú novšiu limitnú hodnotu škodlivín Euro 4, umožňujú vjazd len za poplatok a na časovo obmedzenú dobu, uviedla flámska rozhlasová stanica VRT.

Podľa dát belgického automobilového zväzu Febiac sa zákaz dotkne zhruba 17 percent všetkých automobilov s dieselovým pohonom. Autá na benzín a na plyn musia vo všetkých troch mestách spĺňať minimálne normu Euro 2.

Nízkoemisné zóny pribúdajú, tešiť sa môže aj Slovensko

Nízkoemisných zón v Európe pribúda, keďže už v 90. rokoch s nimi prišli Štokholm a Göteborg, v poslednej dobe pribúdajú hlavne v Nemecku.

Nové opatrenia, ktoré má pomôcť skvalitniť ovzdušie v meste, by malo vystúpiť do platnosti v tomto roku aj v Bratislave. V hlavnom meste by tak mali vzniknúť nízkoemisné zóny, pričom autá dostanú špeciálne nálepky. Možnosť zriaďovať nízkoemisné zóny má už mimochodom každé mesto na Slovensku a to vďaka preneseniu legislatívy Európskej únie v roku 2016.

Čítaj viac TU>>Bratislava bude mať nízkoemisné zóny, autá dostanú špeciálne nálepky

Štrnásť dole uvedených občianskych organizácií a iniciatív a 34 členov a členiek Slovenského ochranárskeho snemu…

Gepostet von Team Vallo pre Staré Mesto am Dienstag, 21. Mai 2019

„Presadili sme legislatívu, ktorá umožňuje vznik nízkoemisných zón v mestách a obciach. Aj keď mnohé samosprávy to zvažovali, prvým mestom, ktoré takéto opatrenie na zlepšenie čistoty ovzdušia zavedie, bude Bratislava. Verím, že sa postupne inšpirujú aj ostatné mestá,” vyjadril sa minister životného prostredia László Sólymos.

Diskusia o obmedzení alebo zákaze naftových motorov vypukla naplno po emisnom škandále nemeckej automobilky Volkswagen, ktorá vypukla v septembri 2015. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vtedy Volkswagen obvinila, že do svojich vozidiel s naftovým motorom inštalovala softvér, ktorý umožňuje skryť skutočnú hladinu vypúšťaných emisií, čím sa snažil obísť zákony na ochranu ovzdušia.

Spoločnosť po vyše troch rokoch priznala, že vo svete jazdí takmer 11 miliónov áut s takýmto softvérom, pričom väčšina z nich sa nachádza v Európe. V súvislosti s touto emisnou kauzou dostala automobilka pokutu vo výške jednej miliardy eur. Pokutu, ktorú stanovila nemecká prokuratúra spoločnosť prijala.

Zdroje: ČTK, euractiv.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech