Zmrzlina od McDonald’s sa prezlečie do ekologickejšieho obalu, reťazec ušetrí na Slovensku takmer 8 ton plastov

  • Obľúbenú zmrzlinu McFlurry si na Slovensku kúpiš v nových kelímkoch
  • Zmena v našej krajine ročne ušetrí takmer 8 ton plastov
  • McDonald's chce ísť príkladom a do roku 2025 posielať 100 % svojich obalov na ďalšie spracovanie
bombaaaaa
archív Startitup, McDonald's
  • Obľúbenú zmrzlinu McFlurry si na Slovensku kúpiš v nových kelímkoch
  • Zmena v našej krajine ročne ušetrí takmer 8 ton plastov
  • McDonald's chce ísť príkladom a do roku 2025 posielať 100 % svojich obalov na ďalšie spracovanie

McDonald’s mení v týchto dňoch na Slovensku obaly svojej ikonickej zmrzliny McFlurry. Slováci otestujú nový kelímok hneď po škandinávskych zákazníkoch. McFlurry tak už čoskoro dostaneš bez plastového viečka a mení sa tiež rozmer lyžičky v dezerte. Zmena na nový obal bez viečka ušetrí slovenské životné prostredie o 7,95 ton plastu ročne.

zdroj: McDonadl's

Nové obaly na obľúbenú zmrzlinu produkuje talianska spoločnosť SEDA Italy. Sú vyrábané z papiera a potiahnuté tenkou vrstvou polyetylénu (PE). V prospech ekologickejšieho obalu na McFlurry hrá fakt, že bude bez vrchného plastového viečka a nová lyžička má menší rozmer.

zdroj: McDonadl's

Kelímok bez vrchného viečka pôsobí opticky menšie ako ten pôvodný s vyšším uzáverom, avšak objem nového kelímku zostáva identický. V súčasnosti ho už spoločnosť McDonald´s používa v reštauráciách v Nórsku, Fínsku, Švédsku a Dánsku. Postupne ho plánuje zaviesť do všetkých krajín Európy.

„McDonald’s na Slovensku triedi vo svojich reštauráciách všetok odpad po zákazníkoch už 19 rokov. Dlhodobo hľadáme možnosti, ako niektoré obaly zmeniť alebo vymeniť za iné – ekologickejšie. Ide nám predovšetkým o obmedzenie používania plastov. V súčasnosti je viac ako 80 % našich obalových materiálov z papiera. Teší nás, že Slováci a Česi majú viac zodpovedný prístup k životnému prostrediu v porovnaní s minulosťou, preto veríme, že zmeny, ktoré na poli udržateľných obalov pre naše reštaurácie pripravujeme, budú prijímať pozitívne.  V českých reštauráciách tiež aktuálne testujeme prototypy nových papierových slamiek,“ vyjadrila s k zmene Zuzana Svobodová zo spoločnosti McDonald’s.

zdroj: archív Startitup

McDonald’s plánuje do roku 2025 100 % svojich obalov posielať na ďalšie spracovanie a pre ich výrobu používať len obnoviteľné, recyklované alebo plne certifikované materiály. Do roku 2030 si spoločnosť dáva za cieľ znížiť emisie skleníkových plynov, či v rámci prevádzky svojich reštaurácií alebo pri doprave surovín o 36 %, na úroveň roka 2015.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech