Značka Rare vznikla ako maturitné zadanie, dnes spolupracuje s Footshopom. Čoskoro predstavia spoločnú nadupanú kolekciu

  • Streetwearová značka je plná originálnych kúskov. Rare Clothes je dielom mladého Slováka
  • Radovana Horváth prezradil, ako ho zasiahla koronakríza
  • Prednedávnom začal spoluptracovať s Footshopom
rare
archív Radovan Horváth
  • Streetwearová značka je plná originálnych kúskov. Rare Clothes je dielom mladého Slováka
  • Radovana Horváth prezradil, ako ho zasiahla koronakríza
  • Prednedávnom začal spoluptracovať s Footshopom

Rare Clothes je dielom mladého Slováka Radovana Horvátha. Značka vznikla v roku 2013 ako jeho maturitná práca na umeleckej škole vo Zvolene. „Na začiatku nebol zámer ju predávať, ale už  na strednej škole mali tričká úspech a popredávali sa aj učiteľom. Tak som sa rozhodol, že to skúsim ponúknuť aj ďalším ľudom ako reálnu značku, opisuje začiatky Horváth.

 „Podnikať sa snažím vo viacerých smeroch, ale módny biznis som si vybral z toho dôvodu, že veci, ktoré som chcel nosiť sa nedali u nás zohnať, a tak som si ich začal navrhovať,“ ozrejmuje.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rare. / Street fashion brand (@rareclothes)

Rare ako odlišný 

Značka nesie názov Rare. Prečo? „Hľadal som slovo, ktoré by začínalo na „R“ ,ako moje meno a zároveň som chcel, aby to slovo vyjadrovalo odlišnosť.  Nakoniec som našiel slovo rare, ktoré značku aj mňa presne vystihuje, vyjadril sa Radovan.

V mnohých prípadoch sa na kvalitu nedáva taký dôraz, ale našťastie sa nájdu výnimky. Jednou z nich je aj Rare. „Niekedy je to až na škodu. Lebo na ostatné (taktiež dôležité) veci ohľadom marketingu mi už peniaze nezostanú, dodáva majiteľ.

Mnohé lokálne značky majú vyššie ceny ako tie zahraničné, ktoré kúpime v butikoch či nákupných centrách. Jeden z dôvodov zvýšených cien je malá výroba, pri ktorej platí pravidlo: Čím menšia výroba, tým je to drahšie.

„Myslím, že sa vždy nájde skupinka ľudí, ktorá podporí lokálne značky, aj keď sú ešte malé a nemajú meno a hype, ale nie je takých ľudí veľa, hovorí zakladateľ o ochote Slovákov investovať do malých lokálnych výrobcov.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rare. / Street fashion brand (@rareclothes)

Značku oblečenia nie je zložité vymyslieť. O to ťažšie je prísť s niečím originálnym a presadiť sa. „A ešte ťažšie je zopakovať to, pretože je veľa prípadov, keď sa niekto dostane na výslnie vďaka trendom, no keď trend stratí na sile, tak odíde a nevie čo ďalej, objasnil majiteľ.

Vďaka čomu je značka originálna?

„Značka Rare je originálna  celkovým prevedením. Dizajnom potlače, strihom a hlavne ju tvorí veľa malých detailov, ktoré nás odlišujú od bežných produktov. Každý produkt vytváram s tým, že keď si ho človek oblečie, bude sa cítiť iný, výnimočný. Jednoducho Rare.

Zakladateľ sa pri tvorbe inšpiruje vlastnými myšlienkami, ktoré sú ovplyvnené jeho životom. Tiež mu veľkú dávku kreativity dodáva cestovanie a v neposlednom rade sú to aktuálne trendy zo sveta módy. Rare je streetwearový brand zameraný pre ľudí, ktorí sa chcú cítiť odlišne.“

V dnešnej dobe sa mnohé domáce značky usilujú byť eko a svojimi produktmi tvoriť čo najmenší odpad. „Nie som z tých, ktorí sú posadnutí tým, že všetko musí byť eko-bio, ale nepoužívame zbytočné plasty. Balenie produktov máme papierové. Materiál, ktorý na kolekciu použijeme sa snažíme využiť, aby zostalo minimum odpadu, skonštatoval podnikateľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rare. / Street fashion brand (@rareclothes)

Podnikanie s oblečením ako vízia k jednoduchému biznisu?

Lokálnych značiek stále pribúda, a tým narastá aj konkurencia. Ako ju vnímaš? „Áno, hlavne v tejto dobe, keď sa ľudia doma nudia a nepracujú skúšajú robiť niečo, na čo by inokedy nemali čas. Ale značiek oblečenia vždy vznikalo veľa, lebo to pôsobí ako jednoduchý zárobok. S výdržou je to už horšie.

Z konkurencie si však Radovan ťažkú hlavu nerobí. „Ľudí, ktorí to myslia vážne a vedia čo robia je málo. Budem len rád, ak takých bude viac. Tí, ktorí to robia len s vidinou zárobku to dlho nevydrží,“ vyjadril sa Radovan na adresu konkurenčných firiem.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rare. / Street fashion brand (@rareclothes)

Marketingovou stratégiou majiteľa je zaujať ľudí dizajnom a vizuálom, v ktorom uvidia niečo, čo inde nevideli, niečo čo sa odlišuje a ich zaskočí natoľko, že budú chcieť byť jeho súčasťou.

„Priznám sa, že robím už dlhodobo chybu a reklamu dosť zanedbávam, pretože vždy všetky financie vrazím do toho, aby bol produkt vyšperkovaný, kvalitný a na reklamu zostane minimum, ktorý vrazím maximálne do sponzorovaných postov na IG, ozrejmil svoje reklamné manévre zakladateľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rare. / Street fashion brand (@rareclothes)

Rare prerazila aj za hranicami Slovenska

Napriek tomu, že mnohí svoj produkt do povedomia pretláčajú pomocou influencerov, tak Rare má na to iný názor. „Ak mám pravdu povedať, momentálne mi je proti srsti zaplatiť niekomu peniaze, aké za to pýtajú. Vždy si predstavím, že za tie peniaze viem vytvoriť ďalšie zaujímavé produkty. Rare sa raz za čas objaví u pár menších influencerov, s ktorými spolupracujeme na kamarátskej bartrovej dohode. A to mi príde aj prirodzenejšie, objasnil.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Rare. / Street fashion brand (@rareclothes)

Rare môžeme nájsť len v onlinovom svete. Zakladateľ sa však pohráva aj myšlienkou kamennej predajne. „Mojím snom je vybudovať dizajnovú kamennú predajňu, lepšie povedané kreatívny priestor, ktorého súčasťou by boli aj produkty Rare, hovorí.

Značka Rare sa teší z veľkého úspechu nielen na domácej scéne a u našich českých susedov, ale aj v zahraničí. „Objednávky sme mali už aj z Anglicka, Nemecka, Francúzska či Švajčiarska.“

Spolupráca s najväčším československým brandom

V súčasnej nepriaznivej situácii s mnohými firmami lomcuje pandémia. Ako je na tom Rare?

„Paradoxne som v roku 2020 vytvoril najviac kolekcií a mal som doposiaľ najväčší predaj. Vždy viem koľko je Rare schopná predať, takže to nepreháňam s výrobou. Na sklade mi tak veľa nezostáva. Snažím sa to nevnímať a pracovať na značke, ako keby žiadna pandémia neexistovala, lebo kým ostatní stoja, tak ja ich môžem predbehnúť.

zdroj: archív Radovan Horváth

Rare najbližšie čaká prvá veľká spolupráca, na ktorú je majiteľ nesmierne hrdý. Spoločne s najväčším československým brandom FOOTSHOP predstavia dva nadupané dizajny, ktorých kvalita bude presahovať veľké zahraničné značky. Okrem toho sa môžeme tešiť na nové originálne kolekcie.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK