Známe značky začínajú zvažovať investície do digitálnych celebrít. Blíži sa koniec influencerov?

  • Svetoví influenceri majú na svojom konte desiatky miliónov sledovateľov
  • Spolupráce s veľkými firmami stoja za ich nadštandardnými príjmami a tak sa z nich generačnou výmenou stali digitálne celebrity
  • Dosiahli svoj vrchol?
influenceri
TASR/Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Svetoví influenceri majú na svojom konte desiatky miliónov sledovateľov
  • Spolupráce s veľkými firmami stoja za ich nadštandardnými príjmami a tak sa z nich generačnou výmenou stali digitálne celebrity
  • Dosiahli svoj vrchol?

Za najvplyvnejšiu a súčasnú influencerku označil magazín Financial Times len 22-ročnú Kylie Jenner. Tá má na svojom instagramovom účte až 156 miliónov sledovateľov a ich počet neustále rastie.

View this post on Instagram

💗💄👛✨

A post shared by Kylie ✨ (@kyliejenner) on

Kvalitný obsah, záruka spolupráce?

Influencerský biznis je v súčasnosti vyčíslený na 8 miliárd amerických dolárov. Veľké a vplyvné značky tak mohli na celkom dlhý čas vďačiť za svoj úspech práve reklame takýchto digitálnych celebrít. Sú nimi predstavitelia najvrcholnejšieho showbiznisu, športu či kultúry.

Sledovatelia sú však už z radov produktov idúcich po sebe na prinajmenšom 10 stories unavení. A nielen oni. Značky sú podľa slov Amber Atherton, bývalej hviezdy známych amerických reality shows, vyčerpané šeďou tohto odvetvia.

Práve spomínaná Kylie Jenner klesla v roku 2019 zárobkami najviac. Hoci stále patrí medzi najlepšie zarábajúce infleuncerky sveta, jej príjmy klesli o niekoľko percent.

Beyoncé sa napríklad rozhodla zrušiť platenú reklamu zo svojho profilu úplne. Koncom roka oslávila 180 deň svojho boja proti sponzorovaným príspevkom.

View this post on Instagram

Have we reached ‘peak influencer’? After explosive growth, the $8bn influencer marketing business may be showing signs of strain for the first time. Brands are beginning to question the returns that influencers actually generate, especially as the get-rich-quick appeal of digital celebrity is now attracting fraudsters who pay for fake followings. Instagram’s recent decision to test hiding 'likes' caused particular concern, prompting questions from influencers over how they will demonstrate their worth to advertisers if the measure is permanently enforced. Some argue these are normal growing pains as the market matures, but pessimists fear the era of unbridled 'influencing' is drawing to an end. Click in our link in bio for the full story. #socialmedia #FT #financialtimes #instagram #influencers #2020

A post shared by Financial Times (@financialtimes) on

Skryli lajky, zmizol lakmus úspešnosti

Keď sa prednedávnom na Instagrame začala testovať funkcia skrývania lajkov pod fotkou, začali sa mnohí obávať. Lajky sú totiž prirodzeným lakmusovým papierikom úspešnosti jednotlivých vplyvných osobností. Obavy, či sa vôbec oplatí investovať desaťtisíce dolárov za pár fotografií, ktoré na svojich profilom zazdieľa sesterské duo Jenners, Lionel Messi či Taylor Swift. Ich hodnota tak prirodzene klesla, pretože relevantná odmena v podobe sledovateľov prestala byť viditeľná aj marketingovým mágom.

Čítaj viac TU>>Instagram skrýva počet lajkov pod fotkou. Podarí sa mu znížiť tlak na používateľov? 

Niektorí tvrdia, že ide o prirodzený vývoj v marketingovom a reklamnom prostredí, pesimistickejšie povahy vyslovili názor, že môže ísť o úpadok fenoménu zvaného influenceri.

V roku 2016 sa „influencing“ dostal do povedomia obrovskej svetovej masy a nastal zárobkový boom. Svoj vrchol dosiahol podľa štatistík v roku 2018. Akú sú prognózy do budúcnosti? Bude rok 2020 pre tento vplyvný biznis rizikový alebo dokonca kritický?

Podľa portálu Influencer Marketing Benchmarks by mal tento trend pokračovať aj naďalej a prognózy hovoria, že sa bude prirodzene vyvíjať. Ako každý iný vplyvný priemysel aj tento sa prispôsobuje vývoju na trhu, ale aj meniacim sa spoločenským podmienkam a očakávaniam.  Toto odvetvie dozrieva a je čoraz rozmanitejšie a zodpovednejšie.

Už nie je jednoduché tvoriť kampane, či nevtieravým spôsobom oslovovať sledovateľa. Určite sa už aj tebe stalo, že tvoj obľúbený influencer ťa zahltil príspevkami, alebo jednoducho len neodhadol mieru. Od odberateľa potom nasleduje nekompromisné „unfollow“.

Úspech sa preto dnes musí odráža v pútavých a zodpovedných kampaniach, ktoré rezonujú u publika a sú strategicky plánované. Preto sa práca influencerov a instantných digitálnych celebrít stáva čím ďalej tým náročnejšou.

Malí influenceri sú pre značky lákavejší

Vo fachu sú známi aj ako mikroinfluenceri či nanoinfluenceri a na Instagrame majú od 800 do 50-tisíc sledovateľov. Sú pre firmy a prezentáciu ich produktov dôveryhodnejší, píše portál Business Insider.

Ide teda o priemerných slovenských influencerov. Ale zase, aká krajina, taký počet sledovateľov. Čo sa veľkosti a počtu obyvateľov týka. Pomáhajú značkám zacieliť produkt konkrétnemu publiku. V malom meste je to jednoduchšie, no len na prvý pohľad. Nové malé podniky, lokálne kultúrne centrá, netradičné obchody či malé rodinné firmy.

To sú zdroje presne pre týchto influencerov. Je dôležité, aby v takýchto mestských častiach žili a autenticky tvorili, čo sa práve takýmto inšpiratívnym mladým ľuďom darí.

Sú oveľa viac zameraní na svoje publikum a sledovateľov,“ prezrádza Leigh-Wood Oakes a dodáva, že takýto malí influenceri sa viac o svoje profily starajú, nezavádzajú a dávajú si pozor na všetko, čo virálne prezentujú. A stáva sa, že svojich sledovateľov aj osobne poznajú.

Instagram nebude meniť algoritmus

A tak sú prognózy sľubné. V roku 2020 tak influenceri dosiahnu svoj vrchol. Najvplyvnejším a najsledovanejším slovenským influencerom je Daniel Štrauch. Ak nevieš, o koho ide, hovoríme o gogomantv s 971 tisíc sledovateľmi. Ten okrem iného propaguje pre Lidl, Asus či Axe.

View this post on Instagram

Minulý rok bolo #ManGoGo 🥭😛 tento rok ešte len uvidíte, čo sme spolu s @fantaczsk pripravili 🍊💃🏻 ešte je to #secret 🤫 tak som vám vybavil zatiaľ aspoň súťaž 🤟🏻Pre Českých divákov môžete od @fantaczsk vyhrať rôzne ceny ak navštívite, ktorékoľvek z kín @cinestar_cz a dáte si veľké menu 🎬🍿🥤A pre všetkých tu na instagrame stačí hodiť ❤️na fotku a môžete vyhrať 10x lístky do Kina (CineStar) 2x nafukovacie lehátko ⛱ 2x fotoaparát instax 📸 1x reproduktor JBL charge 4 🔊4x Fanta slúchadlá a 5x púzdro na mobil 📱Výhercov vyberiem a vyhlásim zajtra večer v #stories 🏆Leto je v plnom prúde, tak vyšťavte úsmev a užívajte 😉🏖 Neparte sa doma, choďte ku vode 🌊 Či je to more, bazén, štrkovisko, alebo vaňa všetko pomôže v týchto horúčavách 😅 #PugSaPlaví #OranžovéLeto #VyštavÚsmev #NeparSaDoma #SúťažSFantičkou #ČoJeZdarmaToJeZdravé

A post shared by Daniel Štrauch (@gogomantv) on

 

 

Zdroje: ft.com, influencerdb.com, businessinsider.com, mediakix.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech