Známy automobilový YouTuber má dosť: Elektrické Porsche Taycan sa mu nepodarilo nabiť ani na štvrtý pokus

  • Ukážka praktického života s elektrickým superšportom dopadla katastrofálne
  • Nabíjačky síce vo Veľkej Británii pribúdajú ako huby po daždi, no veľmi často nefungujú
  • Cesta z jedného konca krajiny na druhý a nabíjanie mimo domu je tak prakticky nemožné
Youtube.com/shmee150, Instagram.com/shmee150
  • Ukážka praktického života s elektrickým superšportom dopadla katastrofálne
  • Nabíjačky síce vo Veľkej Británii pribúdajú ako huby po daždi, no veľmi často nefungujú
  • Cesta z jedného konca krajiny na druhý a nabíjanie mimo domu je tak prakticky nemožné

Ak patríš k skutočným milovníkom automobilov, pravdepodobne ti niečo hovorí meno Tim Burton, alebo minimálne jeho prezývka Shmee. Britský YouTuber je totiž pravý petrolhead, ktorý je na scéne už vyše 10 rokov. 

Najprv začínal tým, že v Londýne len kráčal po uliciach a fotografoval exkluzívne vozidlá milionárov, ktoré sa v centre anglickej metropoly preháňajú ako na bežiacom páse.

Z „carspottera“ sa však rokmi driny vypracoval na úspešného influencera, ktorý má na svojom YouTube už vyše 2,2 milióna subscriberov a na Instagrame plnom exkluzivít zdieľa obsah pre ďalšieho 1,5 milióna nadšencov, nepochybne najmä z radov mužov.

Ako píše nemecký Top Magazin Frankfurt, ktorý ho spovedal pri príležitosti konania jedného z tamojších autosalónov v roku 2018, svoj prvý Renault Clio už rozhodne mohol vymeniť za niečo väčšie, rýchlejšie a drahšie. 

Za svoje najobľúbenejšie autá považuje McLaren 675LT, Aston Martin Vantage GT8 alebo Ferrari F50. 

Čistokrvný petrolhead a život s elektromobilom

Fanúšik rýchlych kolies musí byť nadšený aj z ikonického zvuku šesť-, osem- či dokonca dvanásťvalcov, preto je téma elektrifikácie v týchto kruhoch vždy poriadne tenkým ľadom. 

Snáď žiadny milovník Porsche, Lamborghini, Ferrari či iného superšportu nechce, aby mu vlády jednotlivých krajín zakrátko vystavili stopku a jeho štvorkolesovému miláčikovi navždy zakázali jazdiť a vypúšťať škodlivé skleníkové plyny do atmosféry.   

Budúcnosť však prichádza a lajky, ktorých elektromobily a akékoľvek kontroverzné titulky v súvislosti s nimi na YouTube nosia, však zbierať treba. 

Shmee sa preto rozhodol zamieriť do dílerstva Porsche a (podľa svojich slov za vlastné peniaze) si kúpi plne elektrický Taycan vo verzii Turbo S – teda to najvýkonnejšie, čo nemecká automobilka aktuálne na poli EV ponúka. 

zdroj: Porsche.com

Taycan má 93 kWh batériu a výkon naozaj úctyhodných 560 kilowattov (teda 761 koní). Vyše dvojtonová štvorkolka tak dokáže na stovku vyraziť za 2,8 sekundy a uháňať maximálkou limitovanou na 260 km/h.

Ak ťa zaujíma dojazd, tak ten podľa normy WLTP udáva papierových 416 kilometrov a cenníková cena na Slovensku začína na rovných 190 571 eurách. 

Vraj zatiaľ najhorší zážitok

Tim Burton sa s Taycanom vozí už nejaký čas a fanúšikom, ktorým neprekáža jeho typický prejav, sa preto rozhodol zhrnúť aj to, čo mu na aute vadí. Kritici elektromobility určite podotknú, že toho nie je práve málo. 

YouTuber sa zaraďuje k dlhému zoznamu britských novinárov bojujúcim s nedostatkom nabíjacích staníc, ktoré navyše často nedokážu ponúknuť také rýchle nabíjanie, ako by mali.

270-kilowattové nabíjanie, ktoré podľa Porsche dokáže do vybitého auta za 5 minút dotlačiť až 100 kilometrov dojazdu, je tak vysoko teoretická záležitosť. V bežný deň sa s takouto infraštruktúrou nestretneš ani vonku, ani vo vlastnej garáži. 

Čo je však horšie, britské odpočívadlá majú pravidlá, podľa ktorých na nich môžeš stáť len 45 minút – a práve tie disponujú najstaršími a najslabšími nabíjačkami, ktoré sú na cesty naprieč krajinou v zásade nepoužiteľné.

Vďaka extrémne pomalému nabíjaniu tam za celú pauzu „natankuješ“ len 5-16 kilometrov. A to pripomíname, ze Shmee nie je jediný s podobným zážitkom.

Skúsili ísť do Chorvátska k moru na luxusnom elektromobile. Nabíjanie bolo drahšie ako benzín či nafta

YouTuber je presvedčený, že nové nabíjačky vznikajú prakticky na týždennej báze, no pri nakrúcaní videa mu žiadna v centre Londýna nevyhovovala, takže musel zamieriť na diaľnicu a absolvovať približne pol hodinu trvajúcu cestu k samostatnej rýchlonabíjačke Ionity. 

V reálnych podmienkach a chladnom britskom počasí navyše jeho dojazd dosahuje maximálne 320 kilometrov na každý nabíjací cyklus. Zdá sa teda, že elektromobil (hoci naozaj luxusný a rýchly) je dnes stále záležitosť skôr na mestské presuny či domáce nabíjanie cez noc. 

Shmee však verí, že už za pár rokov by kvalitných nabíjačiek mohlo byť dostatok všade, aj na dlhšie trasy.

Porsche Taycan
zdroj: Porsche.com

Nabíjačka, ktorá nefunguje, alebo nefunguje správne

Vo videu vidíš aj to, ako prebieha samotné nabíjanie. Shmee síce jeden voľný konektor našiel, ale nabíjací stojan nefungoval a zobrazoval len chybovú hlášku, čo podľa jeho skúseností nie je nič neobvyklé.

Z rýchleho dobitia tak bolo čakanie na to, kým sa vráti niektorý z ostatných vodičov a uvoľní naozaj funkčný stojan. S rodinou a plačúcimi deťmi vzadu to zrejme zažiť nechceš. 

Ani po úspešnom napojení však Timova radosť netrvala príliš dlho, nabíjanie totiž na 44 % zastavila neznáma chybová hláška.

zdroj: Youtube.com/Shmee150

Hrdý majiteľ Taycanu sa tak musel vydať na úplne iné miesto, k stojanu pri čerpacej stanici BP a skúsiť šťastie tam. Tu bol problémom príliš krátky nabíjací kábel, ktorý si príliš netyká s dlhou kapotou Porsche. 

Po pár dobitých kilowattoch však nasledovala ďalšia chyba, pričom z videa už nie je jasné, či bolo na vine auto, alebo priamo nabíjačky.

Timova skúsenosť tak rozhodne nie je dobrá, po troch hodinách skúšania sa sa domov vracal s prakticky rovnako nabitým autom, ako keď z garáže odchádzal. 

„Je to veľmi stresujúce a nie som si istý, či to moja trpezlivosť vydrží,“ zhrnul nakoniec s tým, že sa musí veľmi premáhať, aby svoj elektromobil nepredal.

Zdroj: Top Magazin Frankfurt

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK