Zo stánku so suvenírmi sa stal ikonický lovebrand Ľubené. Ľudia sa idú potrhať za ich výrobkami

  • Milovníci hôr si pri dizajne tejto značky určite prídu na svoje
  • Zo sezónneho obchodíku so suvenírmi sa stal obľúbený e-shop
Ľúbené
  • Milovníci hôr si pri dizajne tejto značky určite prídu na svoje
  • Zo sezónneho obchodíku so suvenírmi sa stal obľúbený e-shop

Slovensko je plné krásnych zákutí a s ním spojených možností na turistiku. Mnohým ľuďom práve na horách robí spoločnosť čoraz známejšia značka Ľúbené. Stojí za ňou Veronika s priateľom, ktorí svoju lásku k slovenskej prírode pretavili do svojich produktov.

Texty ako ,,Hory lásku prenášajú“ či „Všetky cesty vedú na hory“ sa stali absolútnym hitom. Tvoria tak neoddeliteľnú súčasť mikín, hrnčekov či termosiek.

Z Bojníc do celého Slovenska

Celý príbeh značky možno označiť za pri najmenšom rozprávkový. Ako prezradila Veronika pre Startitup, všetko sa začalo v malom domčeku so slamenou strieškou na Bojnickom dvore. Tam sa totiž prvýkrát stretla s podnikaním ako takým. Viedla obchod so suvenírmi, kde si všimla, že smaltované hrnčeky, ktoré boli kedysi tradičnou súčasťou slovenskej domácnosti, sa dostávajú opäť na výslnie.

Nakoľko sa aj u nich stali sortimentom, o ktorý bol najväčší záujem, rozhodli sa vytvoriť e-shop. Chceli, aby smaltové hrnčeky boli dostupné pre všetkých. Nie len pre návštevníkov Bojníc.

Odsťahovali sa deti a zo štvorizbáku spravili Slováci raj pre život. Zriadili si dokonalé bývanie

Inšpiráciou im pri názve bol ich prístup k životu. Veronika nám prezradila, že ľúbia žiť život naplno a ľúbia spoznávať nové miesta. Preto práve značka Ľúbené.

V inom rozhovore zas Veronika uvádza, že začiatky nepovažuje za nijako zvláštne drastické. Od turistov mali vraj skvelé ohlasy a preto si boli istí tým, že ľudia na internete na ich výrobky čakajú.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ĽÚBENÉ (@lubenesk)

Cieľová skupina nezostala pôvodnou

Smaltované hrnčeky si vraj obľúbili najmä mamičky na materskej. Páčilo sa im, že „smalťáky“ boli nerozbitné a mohli ich nechať v rukách svojich ratolestí. Práve preto pôvodne plánovali, že sa z e-shopu stane detský obchod s oblečením pre rovnakú vekovú kategóriu. Chceli tiež ponúkať vankúše s detskou tematikou.

Časom si vraj všimli, že ľudia začali ich hrnčeky brávať do hôr a delili sa s nimi o svoje zážitky z turistiky. Preto zmenili pôvodné plány a venovali sa turistickej tematike.

Produkty, ktoré spočiatku zahŕňali iba hrnčeky, boli doplnené o termofľaše, ruksaky, čiapky aj mikiny. Čiapky sú dostupné za 10 € a mikiny si zakúpiš v cenovej relácii od 30 do 40€. Ich minimalistický návrh je pre mnohých láskou na prvý pohľad.

Zakladateľka však tvrdí, že najväčší záujem je aj naďalej o smaltované hrnčeky. Ich základ si vraj nechávajú doviezť z Čiech. Po návrhu dizajnov nasleduje sublimácia, pomocou ktorej sú texty a obrázky vytlačené na hrnčeky aj fľašky. Vďaka spomínanej technike sú motívy pevné a nedochádza tak k ich vyblednutiu.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ĽÚBENÉ (@lubenesk)

Zákazníci ako komunita

Veronika prezradila, že nápadov do budúcna je skutočne veľa. Nechcú však prezrádzať vopred, aby nesklamali nie len samých seba, ale aj zákazníkov. Taktiež vraj veľmi radi obľúbencov ich značky prekvapujú a v podobnom trende chcú pokračovať aj naďalej.

Doteraz sú vraj pyšní najmä na to, že z Ľúbené vybudovali nie len brand, ale aj komunitu ľudí, ktorých spája láska k horám. Hovorí, že spojili fotografov, cestovateľov aj nadšencov minimalizmu. Ľuďom chcú okrem svojich produktov prinášať aj nápady na nové miesta či inšpiráciu na výlety a s nimi spojené ubytovanie.

Čo sa týka podnikania ako takého, hrdí sú vraj najmä na to, že je značka stále bližšie k ľuďom. Dostali sa na pulty rôznych predajní, medzi ktoré patrí Martinus či Tatry Mountain Resort.

Príbeh legendárnej Kofoly: Mala byť len komunistická náhrada Coca-Coly, nakoniec ju milujú generácie

Marketing zámerne nezameriavajú na známych influencerov. Prednosť dávajú tým, ktorí sa skutočne stotožňujú s ideou aj ich značkou samotnou.

Veronika uvádza: „Nikdy nám nezáležalo na počte followerov, ale na kvalitnom obsahu, v ktorom sme nespočetne ráz našli inšpiráciu aj my sami. Vidieť náš produkt v rukách niekoho známeho má pre nás rovnakú hodnotu, ako vidieť hrnček v rukách kohokoľvek iného. Vnímame to bez rozdielu!“

Zdroje: ecoholding.sk, Instagram/lubenesk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech