ZSSK nakúpila vlaky za desiatky miliónov. Aké prijala opatrenia, aby sa opäť nekazili?

  • V Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji bude jazdiť 21 nových vlakov za desiatky miliónov eur
  • Ich dodávateľom je spoločnosť ŽOS Vrútky, ktorej súpravy museli byť v minulosti viackrát vyradené z prevádzky a nahradené starými vagónmi
  • Ako je však pripravená riešiť možné výpadky vozňov tak, aby nemuseli trpieť cestujúci?
huss
ZSSK, pixabay.com
  • V Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji bude jazdiť 21 nových vlakov za desiatky miliónov eur
  • Ich dodávateľom je spoločnosť ŽOS Vrútky, ktorej súpravy museli byť v minulosti viackrát vyradené z prevádzky a nahradené starými vagónmi
  • Ako je však pripravená riešiť možné výpadky vozňov tak, aby nemuseli trpieť cestujúci?

ZSSK získala príspevok na nové vlaky z eurofondov a to vo výške takmer 74,84 milióna eur. Ďalších takmer 2,2 milióna eur prispel dopravca z vlastných zdrojov. Celkovo bolo objednaných 21 vlakov, ktoré ZSSK očakáva od dodávateľa do konca roka 2020. Výrobcom vlakových jednotiek sú ŽOS Vrútky. Cestujúci sa môžu tešiť, že už čoskoro nastúpia do vlaku hodného 21. storočia.

zdroj: ZSSK

ZSSK podľa TASR nakupovala desiatky vlakov z Vrútok už v minulosti. Problém však nastal, keď začalo prichádzať k ich poruchám a museli byť vyradené z prevádzky a následne nahradené neklimatizovanými jednotkami.

Pokazený osobný vlak 3083Leopoldov-Nové Mesto nad Váhom stojí v Drahovciach

Gepostet von ZSSK am Sonntag, 22. September 2013

My sme preto oslovili vedenie ZSSK, aby nám objasnilo, prečo sa po pomerne zlých skúsenostiach s vagónkou z Vrútok pustili do opätovnej spolupráce. Čo sa stane v prípade, že sa vlaky od tohto dodávateľa začnú opäť kaziť, horieť a rozpadať sa. Doplatia na to znovu len cestujúci?

„Keďže nové vlaky sú hradené z veľkej časti aj Európskou úniou, výberu dodávateľa 21 nových dieselmotorových jednotiek pre oblasť stredného Slovenska predchádzal riadny tender (vyhlásený ešte predchádzajúcim vedením ZSSK), ktorý bol niekoľkokrát skontrolovaný príslušnými domácimi i európskymi orgánmi,” vyjadril sa pre Startitup hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

zdroj: ZSSK

„Tender ako taký, ani účastníkov v ňom, po vyhlásení nemôžeme lustrovať a bezdôvodne vylučovať, na to sú kritériá a kontrolné orgány. Okrem ceny bola tentokrát kritériom aj zmluvne garantovaná prevádzkyschopnosť, minimálne na 95 percent. V opačnom prípade nastupujú dohodnuté sankcie,” dopĺňa.

zdroj: ZSSK

Vlaky by tak podľa zmluvy mali prevažnú časť roka jazdiť bez problémov. Podľa hovorcu ZSSK sa pri výbere vozňov okrem iného hodnotilo aj ich vybavenie ako klimatizácia, wi-fi pripojenie na internet, informačný a komunikačný systém pre cestujúcich, kamerový systém a systém na počítanie cestujúcich.

zdroj: ZSSK

Nové vlaky sú taktiež prispôsobené osobám so zdravotným znevýhodnením a s obmedzenou schopnosťou pohybu. V porovnaní so starším typom DMJ majú väčší počet miest pre bicykle, nový výstražný a komunikačný systém a nástupné dvere s elektrickým pohonom s integrovaným výsuvným schodíkom pre pohodlné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich. Dva dodané vlaky jazdia bez porúch.

zdroj: crz.gov.sk, TASR

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech